خودروهای ۵۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۲ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۵۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

بازار خودرو از اواسط بهار به ثبات نسبی رسید و دیگر خبری از نوسانات شدید قیمتی مشابه سال ۱۴۰۱ نیست. البته این ثبات قیمت خودرو در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ ناشی از ثابت ماندن نرخ ارز خارجی در محدود ۴۹ – ۵۰ هزار تومان است. هر چند بعد از شروع دور جدید منازعات در خاورمیانه، قیمت دلار در هفته سوم مهر به ۵۳ هزار تومان هم رسید. به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ثبات در بازار خودرو ادامه داشته باشد.

همچنین در هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۲ فروش خودرو در سامانه ماشین‌های وارداتی به طور گسترده‌تری انجام می‌شود و محصولات کیا، هیوندای، فیات و… در دسترس ثبت نام کنندگان قرار می‌گیرد.

پژو ۲۰۶

تیپ ۲ – مدل ۱۴۰۱ – ۴۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ ۳ پانوراما – مدل ۱۴۰۲ – ۵۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ ۳ پانوراما – مدل ۱۴۰۱ – ۵۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو هم در بازار ایران و هم در بازارهای جهانی است. هاچبک فرانسوی در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار راهی خیابان‌های کشور شد و در آن زمان به دلیل فاصله کم بین عرضه در ایران و فروش در بازارهای جهانی، خودروی مدرنی به حساب می‌آمد. پژو ۲۰۶ در ۶ تیپ تولید می‌شد که از نظر پیشرانه، گیربکس و آپشن با هم متفاوت بودند. در حال حاضر فقط تیپ ۲ روی خط تولید باقی مانده است، اما ایران خودرو جدیدترین مدل هاچبکش را با نام پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما معرفی کرده است. مصرف سوخت این هاچبک کوچک ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است.

پژو ۲۰۷

موتور TU3 – مدل ۱۴۰۲ – ۵۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای – پانوراما – مدل ۱۴۰۱ – ۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که با امکانات بیشتر از مدل قبلی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۹۵ زیر پای مشتریان قرار گرفت و نسخه مجهز به سقف پانوراما نیز در سال ۹۹ به بازار آمد. چراغ‌های جلو، آینه و جلوپنجره از نو طراحی و بالای داشبرد هم یک نمایشگر لمسی استفاده شده است.

پژو پارس

سال – موتور XU7P – مدل ۱۴۰۲ – ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سال موتور XU7P – مدل ۱۴۰۱ – ۴۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سال سفارشی – موتور XU7P – مدل ۱۴۰۱ – ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۱ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۰ – ۴۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو پارس که در ابتدا با نام پرشیا شناخته می‌شد، در سال ۱۳۷۹ به دست خریداران ایرانی رسید. این خودرو شبیه به ۴۰۵ اما با چهره‌ای جدیدتر، با الهام از پژو ۴۰۶ مخصوص بازار ایران طراحی و تولید شده و به نوعی فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود. این خودرو در چهار مدل LX، اتوماتیک، دوگانه‌سوز و ساده در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود. موتور پارس همان موتور ۱.۸ لیتری است که روی ۴۰۵ GLX قرار دارد. تیپ LX یکی از مدل‌های پژو پارس یا پرشیا است که از سال ۱۳۹۰ و با موتور TU5 روانه بازار شده است. پژو پارس LX از امکانات بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های پارس برخوردار است. ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، پژو پارس ساده را با پیشرانه XU7P تولید و عرضه می‌کند.

رانا پلاس

مدل ۱۴۰۲ – ۴۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که سال ۱۴۰۰ از طریق طرح‌های فروش ایران خودرو عرضه شد. این خودرو هم مثل دیگر محصولات سری پلاس، تلاشی برای اعمال بهبود بر رانا LX است، طراحی و امکانات بهتری نسبت به مدل معمولی دارد. آلایندگی موتور کاهش یافته، فرمان خودرو برقی استفاده شده، گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده، آینه بغل به راهنما مجهز شده و در کابین هم از تجهیزات پژو ۲۰۷ استفاده شده است. رانا پلاس در ابتدا با جعبه دنده دستی ۵ سرعته به فروش می‌رسید، اما سری‌های جدیدتر آن به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز شده‌اند.

سمند LX

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۱ – ۵۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سمند LX یکی از تیپ‌های خودروی ملی است که در سال ۱۳۸۳ و با هدف رفع کاستی‌ها و نواقص تیپ‌های قبلی و هم‌زمان با تیپ SE به بازار آمد. در سال ۱۳۸۸، مدل دوگانه‌سوز این خودرو عرضه شد و دو سال بعد موتور بنزینی EF7 روی سمند LX قرار گرفت. این خودرو یکی از جادارترین ماشین‌های تولید داخل است و البته جزو کم‌آپشن‌ترین‌ها هم به حساب می‌آید. سمند LX ساده با موتور XU7 به فروش می‌رسد که روی پژو ۴۰۵ و پارس هم استفاده شده و قدرت کمتر و مصرف بیشتری از سمند LX با موتور EF7 دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو