دروغ سیزده ۱۴۰۰ و جالب‌ترین شوخی‌های خودرویی‌اش!

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ دروغ سیزده ۱۴۰۰ و جالب‌ترین شوخی‌های خودرویی‌اش!

دروغ اول آوریل یا آن طور که در ایران می‌گوییم «دروغ سیزده»، یکی از رسم‌هایی است که سالیان سال در کشورها و فرهنگ‌های مختلف جهان و توسط اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود. در روز اول آوریل میلادی که مصادف با دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه خورشیدی است، افراد و شرکت‌ها اخبار و شایعات دروغی را منتشر می‌کنند و به نوعی با مخاطبانشان شوخی می‌کنند.

دروغ سیزده یا دروغ اول آوریل در صنعت خودرو تبدیل به یک رسم و سنت شده و شرکت‌های خودروسازی در این روز اقدام به انتشار اخبار جعلی می‌کنند.

این نوع شوخی‌ها معمولا باعث خنده و تفریح می‌شود که در این اوضاع همه‌گیری ویروس کرونا برای افزایش روحیه لازم است. با این حال بعضی‌ها که با دروغ سیزده آشنا نیستند، این شوخی‌ها را جدی می‌گیرند.

امسال نیز شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان، رسم دروغ سیزده را به جا آوردند و برای شوخی با مشتریانشان، اخبار جعلی را منتشر کردند.

جمع و جور شوید

گریس سون کاترهام

آیا دلتان می‌خواهد یک خودرو اسپرت سبک داشته باشید و پشت فرمان آن بنشینید اما هیکلتان بزرگ است و در این نوع خودروها جا نمی‌شوید؟ یا شاید هم یک راننده هستید که می‌خواهید زمان بهتری در مسابقات اتومبیلرانی لِمان ثبت کنید؟ کاترهام یک وسیله ویژه برای این کار دارد: گریس سون Seven. در توصیف این محصول آمده است: «با استفاده از گریس سون، راحت‌تر از قبل سوار و پیاده شوید.» اما هیچ اشاره‌ای به پاک کردن گریس از لباس مسابقه نشده است.

با توجه به آنچه از تحقیقات و آزمایش‌های بخش علمی کاترهام دستگیرمان شده است، با استفاده از مقدار مناسب از گریس سون، در عرض ۱.۳ ثانیه می‌توانید سوار خودرو شوید.

رانندگان برای تهیه گریس سون می‌توانند به فروشگاه‌های محله خود سر بزنند، البته اگر تمام نشده باشد.

کاپوچینو با کنتیننتال

کاپوچینو در بنتلی کنتیننتال

یکی از اخبار جعلی که می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، آپشن بنتلی برای علاقه‌مندان به قهوه و کافئین است. خیلی‌ها دلشان می‌خواهد در وسط داشبورد و پشت نمایشگر لمسی کنتیننتال GT و فلایینگ اسپر، یک دستگاه قهوه‌ساز داشته باشند.

بر اساس اعلام حساب رسمی بنتلی در توییتر، این دستگاه می‌تواند «با فشار یک دکمه به مدت چند ثانیه، یک فنجان اسپرسو و ماکیاتو درست کند. اما هیچ کدام از نمایندگی‌های شرکت در حال حاضر این آپشن را ارائه نمی‌دهند.»

احتمالا صاحبان و مالکان خودروهای بنتلی برای داشتن این آپشن باید طومار امضا تهیه کنند.

فیلترهای اینستاگرام روی شیشه‌های آلفارومئو

فیلتر شیشه آلفارومئو

فیلترهای شیشه نوا لوچه آلفارومئو این امکان را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد تا محیط اطراف خود را از درون خودرو، شبیه به مناظر دیدنی ایتالیا ببینند، مثل فیلترهای اینستاگرام. این فناوری بهترین گزینه برای تعطیلات تابستانی است و فعلا فقط منحصر به شاسی‌بلند استلویو است.

رنگ محیط چندین نقطه گردشگری ایتالیا به صورت دیجیتالی تهیه شده است و با استفاده از یک دکمه می‌توان این رنگ‌ها را روی شیشه‌های الکتروکرومیک خودرو مشاهده کرد. رنگ‌های زرد و قرمز ملایم از شهر رم، صورتی از شهر تورین و رنگ‌های گرم و با کنتراست بالا هم از ساحل آمالفی گرفته شده است.

فیل تره، رئیس بخش نور آلفارومئو گفت: «نوا لوچه نسل جدیدی از فناوری آینه نورپردازی خودکار است.»

۲۰۲۱: یک اودیسه فضایی

رنو داستر در فضا

داچیا اعلام کرد که قصد دارد اولین برنامه ارزان‌قیمت سفر به فضا را راه‌اندازی کند. این پروژه با نام داچیا داستار شناخته می‌شود و آغاز راه جدیدی برای سفر ارزان و اقتصادی به فضا است.

نوئل آرمسترانگ، رئیس پروژه در پایگاه سری داستار گفت: «ما روی زمین توانسته‌ایم خودروهای ارزان‌قیمت تولید کنیم و فرستادن یک خودرو به فضا، قدم بعدی است. رفتن به فضا برای مردم رویا است اما می‌خواهیم نشان دهیم که می‌توانید پیشرفت کنید و رویایتان را به واقعیت بدل کنید. امروز با فرستادن داچیا داستر به فضا، کار خود را آغاز می‌کنیم.»

نسل دوم شاسی‌بلند داچیا داستر قله‌های جدیدی را فتح می‌کند.

فالش و خارج نخوانید

اشکودا

اشکودا نرم‌افزاری را با نام In Tune تولید کرده که صدای آواز خواندن در کابین را کنترل و به طور خودکار اصلاح می‌کند. سپس، صدای اصلاح‌شده در همان لحظه از طریق بلندگوهای خودرو پخش می‌شود.

اپلیکیشن In Tune به صورت رایگان قابل دانلود است و مناسب افرادی است که از آواز و خوانندگی ناهنجار هم‌سفرشان رنج می‌برند.

کری اوکی، رئیس بخش صدای اشکودا می‌گوید: «موسیقی غذای روح است اما سروصدا سوهان روح. امیدوارم این نرم‌افزار اوقات خوب و خوشی را در سفرهای خودرویی فراهم کند.»

شوک برقی

دروغ سیزده فولکس واگن

اخیرا خبری در رسانه‌ها منتشر شده که فولکس واگن به منظور گسترش استفاده از خودروهای برقی، قصد دارند تا نام خود را در ایالات متحده به ولتس واگن آمریکا (Voltswagen of America) تغییر دهد.

این اتفاق در ابتدا جدی گرفته نشد تا اینکه فولکس واگن در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازسازی برند یکی از برنامه‌های پیش روی این شرکت است.

این شوخی چندین ساعت ادامه یافت تا اینکه گزارش‌هایی مبنی بر جدی نبودن ولتس واگن منتشر شد. البته هنوز مشخص نیست که کل این جریان یک دروغ سیزده بوده که بیش از حد ادامه پیدا کرده و یا اینکه یک ترفند بازاریابی است.

 

نویسنده: میلاد قزللو

 

فروش فوری خودرو کارکرده