لغو پروژه‌های مشترک بی ام و و بنز

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ لغو پروژه‌های مشترک بی ام و و بنز

دو خودروساز بزرگ آلمان و جهان، یعنی بی ام و و بنز پروژه مشترک خود برای تحقیق و توسعه در زمینه فناوری خودروی خودران را لغو کردند. علاوه بر این مورد، اپلیکیشن پارکینگ، یکی دیگر از پروژه‌های مشترک این دو خودروساز آلمانی نیز فروخته شده است.

لغو پروژه بی ام و بنز برای تولید خودرو خودران

در سال ۲۰۱۹، بی ام و و بنز در بیانیه‌ای شوکه‌کننده اعلام کردند که قصد دارند پروژه مشترکی برای تحقیق و توسعه در زمینه فناوری خودروی خودران آغاز کنند. هدف از اجرای این پروژه، تولید یک خودرو خودران با فناوری سطح ۴ تا سال ۲۰۲۴ میلادی بود. طبق اعلام مدیران این دو شرکت، تکنولوژی جدید از فناوری نیمه خودران مرسدس بنز اس-کلاس جدید و بی ام و iX پیشرفته‌تر بود.

متاسفانه، این همکاری مدت زیادی دوام نداشت. سال گذشته، بی ام و و مرسدس بنز اعلام کردند که اجرای این پروژه مشترک به دلیل هزینه‌های تحقیق و توسعه و «شرایط نامناسب تجاری و اقتصادی» از دستور کار هر دو شرکت خارج شده است.

مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس

 

بی ام و iX

بی ام و iX

فروش پروژه مشترک اپلیکیشن پارکینگ

حالا این دو خودروساز آلمانی خبر از لغو یکی دیگر از پروژه‌های مشترکشان داده‌اند. در سال ۲۰۱۹، شرکت Your Now با سرمایه‌گذاری بی ام و و بنز، برای فعالیت در حوزه خودرو اشتراکی، شارژ خودروهای برقی و خدمات پارکینگ در اروپا و آمریکا تاسیس شد.

بی ام و و بنز اعلام کردند که قصد دارند تا اپلیکیشن تجاری پارکینگ Park Group را به شرکت رقیب این برنامه، یعنی Easy Park Group بفروشند. شرکت ایزی پارک در اروپا فعالیت دارد و خدماتش را به مشتریان اروپایی عرضه می‌کند.

خرید برنامه پارکینگ بی ام و و بنز، گستره فعالیت ایزی پارک را افزایش می‌دهد و این امکان را ایجاد می‌کند تا به بازار آمریکا نیز دست پیدا کنند. اپلیکیشن Park Now، با بیش از ۲۲ میلیون کاربر، محبوب‌ترین برنامه پارکینگ آمریکا است.

 

اپلیکیشن پارکینگ بی ام و و بنز

اپلیکیشن Park Now

 

اپلیکیشن Park Now بی ام و و بنز در ۱۱۰۰ شهر و ۱۱ کشور جهان قابل استفاده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تلفن همراه هوشمند به راحتی هزینه پارک در خیابان و پارکینگ‌ها را پرداخت کنند. مشتریان می‌توانند با استفاده از این برنامه، جای پارک را انتخاب و رزرو کنند و همچنین هزینه پارکینگ را از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای بپردازند.

از سوی دیگر، خدمات آنلاین پارکینگ Easy Park در ۲۲۰۰ شهر و ۲۰ کشور جهان در دسترس رانندگان قرار دارد و با استفاده از آن می‌توانند پارکینگ و ایستگاه شارژ خودرو برقی را پیدا و رزرو کرده و هزینه آن را پرداخت کنند.

راینر فویرر، معاون بخش سرمایه‌گذاری بی ام و می‌گوید: «ما با کمال میل برنامه پارکینگ خود را به شرکت ایزی پارک می‌فروشیم. این اتفاق یک گام اساسی در پیشرفت مداوم این نوع خدمات آنلاین و حرکتی پایدار به سود مشتریان و نوآوری است.»

یوهان بیرگرسون، مدیرعامل ایزی پارک گروپ نیز صحبت‌های مدیر بی ام و را تایید می‌کند: «ما از این اتفاق خوشحالیم و از مشتریان و تیم اجرایی Park Now استقبال می‌کنیم. بعد از این راحت‌تر می‌توانیم امکانات پارکینگ، شارژ خودرو برقی و خودرو اشتراکی را در شهرهای بیشتر و برای طیف گسترده‌تری از مشتریان فراهم کنیم.»

نویسنده: میلاد قزللو

 

فروش فوری خودرو کارکرده