معرفی لوگوی جدید پژو با الهام از نشان کلاسیک دهه ۶۰

۹ اسفند ۱۳۹۹ معرفی لوگوی جدید پژو با الهام از نشان کلاسیک دهه ۶۰

شرکت پژو از سال ۱۸۹۶ وارد صنعت خودروسازی شد، اما این شرکت برای اولین بار در سال ۱۸۱۰ تاسیس گشت. نشان «شیر» پژو برای اولین بار در سال ۱۸۵۸ و چهل سال قبل از اینکه اولین خودروی پژو عرضه شود، توسط امیل پژو انتخاب شد و حالا در سومین دهه قرن بیست و یک، لوگوی پژو دوباره تغییر خواهد کرد.

نشان پژو از همان ابتدا شیر بوده که تقریبا هر دهه طراحی آن تغییر پیدا کرده است. بعد از ادغام گروه خودروسازی پژو سیتروئن و گروه خودروسازی فیات کرایسلر، شرکت استلانتیس تشکیل شد. به همین دلیل خودروسازان زیرمجموعه مثل پژو تصمیم گرفتند تا برندشان را بازطراحی کنند.

طرح لوگو جدید پژو

لوگوی جدید پژو، نشانی از دهه ۶۰

شرکت خودروسازی پژو از نشان جدید خود رونمایی کرد. این نشان قبلا در دهه ۶۰ میلادی (دهه ۴۰ خورشیدی) روی خودروهای پژو دیده می‌شد و بعد از حدود ۶۰ سال و به منظور تغییر در بازار، این بار روی جلوپنجره پژو ۳۰۸ جدید قرار خواهد گرفت.

البته خودرو مفهومی پژو ای-لجند (e-Legend) که با الهام از خودروهای قدیمی طراحی شده بود، در سال ۲۰۱۸ و با همین نشان در نمایشگاه‌های خودرو در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

به نظر می‌رسد تغییر لوگو، بعد از شکل‌گیری گروه خودروسازی استلانتیس انجام گرفته اما طبق گفته لیندا جکسون، مدیرعامل پژو، آنها بسیار قبلتر قصد انجام این کار را داشتند. در سال ۲۰۲۰، این شرکت فرانسوی ۲۱۰ سالگی خود را جشن گرفت و بر همین اساس، پژو را باید قدیمی‌ترین خودروساز جهان دانست.

 

لوگو جدید پژو

 

نشان جدید پژو قبل از اینکه روی خودروهای این شرکت نصب شود، روی سردر نمایندگی‌ها و تابلوهای تبلیغاتی قرار خواهد گرفت. اولین محصولی که با لوگوی جدید پژو به بازار خواهد آمد، هاچبک ۳۰۸ جدید خواهد بود. بر همین اساس، تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۴۰۲ خورشیدی)، همه مراکز و نمایندگی‌های فروش پژو بازطراحی خواهند شد.

این لوگوی جدید پژو، یازدهمین نشان این برند فرانسوی از سال ۱۸۵۰ است و بخشی از مرحله گذار از خودروهای بنزینی به خودروهای برقی محسوب می‌شود. تا پایان سال ۲۰۲۱، ۸۰ درصد از میزان فروش محصولات پژو در اروپا متعلق به خودروهای برقی خواهد بود و این آمار تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

طبق اعلام مدیران پژو، زبان طراحی کلاسیک برای ساخت محصولات جدید انتخاب شده تا نشان‌دهنده «جشنواره‌ای از مفهوم زمان و زندگی در لحظه» باشد. بازطراحی برند گذشته و آینده پژو را در برمی‌گیرد، مثل خودرو ای-لجند که ترکیبی از فناوری پیشرانه برقی قدرتمند و طراحی بدنه با الهام از پژو ۵۰۴ است.

پژو هیچ برنامه‌ای را برای تولید انبوه ای-لجند اعلام نکرده، اما به احتمال خیلی زیاد از طراحی این خودرو مفهومی برای ساخت محصولات آینده بهره خواهد برد.

 

نویسنده: میلاد قزللو

 

فروش فوری خودرو کارکرده