مالیبو؛ هدیه تولد ۱۱۰ سالگی شورولت

۶ دی ۱۴۰۰ مالیبو؛ هدیه تولد ۱۱۰ سالگی شورولت

شورولت یکی از قدیمی‌ترین، معروف‌ترین و ماندگارترین نام‌ها در تاریخ صنعت خودروسازی است و بین رانندگان ایرانی هم طرفدارانی دارد. این کمپانی آمریکایی ۱۱۰ سال پیش تاسیس شد و از آن زمان تا امروز انواع خودرو را در شکل‌ها و بدنه‌های مختلف روانه بازارهای جهانی کرده است.

از مشهورترین خودروهای شورولت می‌توان به اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تراکر، سابربان، سبلریتی و لومینا اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، ایمپالا، کامارو، بلیزر، نوا و کاپریس از معروف‌ترین مدل‌هایی هستند که پیش از انقلاب اسلامی به بازار ایران رسیدند و همچنان طرفداران خاص خود را در بین کلاسیک‌بازها حفظ کرده‌اند.

این خودروساز آمریکایی تصمیم گرفته تا به مناسب صد و دهمین سالگرد تاسیس، هدیه ویژه‌ای به طرفدارانش بدهد. شورولت مالیبو XL اسپشال ادیشن ۲۰۲۲، خودرویی است که به همین مناسبت تولید شده است.

شورولت مالیبو اسپشال ادیشن

طراحی مالیبو اسپشال ادیشن

خودروسازان آمریکایی سال به سال بیشتر از طراحی سنتی ماشین‌های سدان فاصله می‌گیرند. اما این بدنه سنتی در آسیا همچنان طرفدار دارد و می‌توان از شورولت مالیبو، به عنوان یکی از سدان‌های سنتی نام برد که در چین مشتریان زیادی پیدا کرده است.

شورولت مالیبو در سال‌های اخیر با افت فروش زیادی مواجه شده و به همین دلیل قرار است تولید آن در سال ۲۰۲۴ برای همیشه متوقف شود و به تاریخ بپیوندد. اما این اتفاق باعث نشده تا کمپانی آمریکایی مدل ویژه‌ای از آن را برای بازار چین طراحی و تولید نکند.

ماه گذشته، شورولت مالیبو XL ۲۰۲۲ به بازار آمد و حالا مدل ویژه‌ای از آن به مناسبت ۱۱۰ سالگی شورولت عرضه خواهد شد.

طراحی مالیبو اسپشال ادیشن

کابین مالیبو اسپشال ادیشن

شورولت برای مدل ویژه، المان‌های اسپرتی را به کار برده تا جذابیت بیشتری به این خودرو سدان بدهد و در عین حال ادای دینی به نسل‌های قبلی باشد.

شورولت مالیبو XL اسپشال ادیشن بر اساس تریم Redline تولید شده و کیت فیبرکربن شامل بخش زیرین بدنه و سپر اسپرت جلو به ظاهر مدل اولیه اضافه شده است.

در قسمت عقب، مالیبو ویژه دیفیوزر جدید روی سپر و باله فیبر کربن روی درب صندوق خود دارد. مهم‌ترین تغییر ظاهری، نوار مشکی رنگ روی کاپوت است. آینه‌های جانبی هم بخشی از کیت فیبر کربن بدنه است و خودرو روی رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی حرکت می‌کند.

برای اینکه ظاهر این خودرو خاص‌تر باشد، نشان یادبود ۱۱۰ سالگی شورولت بالای گلگیرهای عقب دیده می‌شود.

مشخصات فنی مالیبو اسپشال ادیشن

یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر زیر کاپوت قرار دارد و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به چرخ‌های جلو متصل است.

فروش مالیبو ویژه در چین

نمای عقب مالیبو اسپشال ادیشن

نسل نهم مالیبو از سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود و در این مدت ۸۷۰ هزار دستگاه از آن در چین به فروش رفته است. شورولت مالیبو XL اسپشال ادیشن اختصاصی بازار چین تولید شده و مردم این کشور برای خرید خودرو ویژه ۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه کنند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو