مزایده جنجالی برای فورد اسکورت پرنسس دایانا

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ مزایده جنجالی برای فورد اسکورت پرنسس دایانا

پرنسس دایانا فقید به واسطه ازدواجش با ولیعهد بریتانیا، یعنی پرنس چارلز، حاشیه‌های زندگی مشترک‌شان و البته مرگ دلخراش‌اش شناخته می‌شود. او یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سلبریتی‌های تاریخ بریتانیا و حتی جهان به حساب می‌آید. وی علاقه وافری به خودروهای مختلف داشت و یک کلکسیون کوچک برای خود جمع‌آوری کرده بود. حالا پس از گذشت دو دهه، یکی از محبوب‌ترین خودروهای او که محصولی از کمپانی فورد بود، به مزایده گذاشته می‌شود. این محصول، فورد اسکورت ۱۹۸۱ نام دارد.

پرنسس دایانا که پیش از ازدواج‌اش با نام دایانا اسپنسر شناخته می‌شد، یکی از سلبریتی‌های درخشان دهه ۹۰ میلادی و محبوب دل جهانیان بود. فوت او که در یک تصادف رانندگی دلخراش و مرگبار بود، جهان را شوکه کرد. او در طول عمرش سعی داشت حریم شخصی‌اش را حفظ کرده و تا حد ممکن اجازه ندهد کسی زندگی خصوصی‌اش را نقل مجلس خاص و عام کند؛ با این حال با توجه به تصاویر باقی مانده از دوران حیات وی، متوجه علاقه بی حد و حصر او به خودروهای مختلف می‌شویم.شناخته شده‌ترین خودرو پرنسس دایانا، یک آئودی کابریولت زیبا بود که در تابستان ۱۹۹۴ خریداری شد. یکی دیگر از خودروهای محبوب او یک هاچ‌بک نسبتا جمع و جور، یعنی فورد اسکورت ۱۹۸۱ بود که در دوران خوش ازدواجش با پرنس چارلز، به همدم او تبدیل شد.

نمایی از فورد اسکورت 1981

در واقع این فورد اسکورت جذاب و خوش ساخت هدیه‌ای بود از سوی همسرش، تا به واسطه آن در روز نامزدی، دل «بانو دایانا اسپنسر» را به دست آورد. دو ماه پس از آن روز رویایی و رد بدل شدن این هدیه زیبا، آن دو راهی محراب شدند. او به مدت یک سال پس از ازدواج، از این هاچ‌بک پنج در به عنوان خودرو شخصی استفاده می‌کرد.

فورد اسکورت پرنسس دایانا به مدت ۲۰ سال از دیده‌ها پنهان بود و کسی نمی‌دانست که پس از مرگ وی چه کسی صاحب جدید و خوشبخت این خودرو آمریکایی است؛ تا این که روز یازدهم ژوئن، خبر رسید که فورد اسکورت پرنسس دایانا پس از دو دهه غیبت، در مزایده‌ای معروف در تاریخ ۲۹ ژوئن، به مزایده گذاشته خواهد شد. نکته جالب اینجاست که به گفته برخی، این خودرو در اصیل‌ترین حالت ممکن بوده و در بهترین شراط ممکن نگهداری شده است. رنگ بدنه همان رنگ کارخانه است و با همان شماره پلاک معروف و اولیه، یعنی WEV 297W، فروخته می‌شود.

این مزایده تاریخی و مهم در اسکس برگزار خواهد شد و قیمت خودرو پرنسس دایانا، معادل ۴۲ تا ۵۶ هزار دلار (بین ۳۰ هزار پوند تا ۴۰ هزار پوند) تخمین زده می‌شود.

منبع: motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو