اولین شاسی بلند فراری با پیشرانه V12

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ اولین شاسی بلند فراری با پیشرانه V12

اولین شاسی‌بلند لامبورگینی پنج دهه قبل توسط این ابرخودروساز تولید و روانه بازار شد و در سال ۲۰۱۸ هم این کمپانی ایتالیایی لامبورگینی اوروس را به عنوان یک خودرو شاسی‌بلند عرضه کرد. با این حال، در مدت این چند دهه، فراری که با لامبورگینی رقابت نزدیکی در بازار ابرخودروها دارد، هیچ تلاشی برای به چالش کشیدن لامبورگینی اوروس و دیگر شاسی‌بلندهای رقیبش انجام نداده بود. تا اینکه سرانجام فراری هم با یک خودرو خاص وارد بازی شد. فراری پوروسانگوئه (Purosangue)، اولین شاسی‌بلند خودروساز ایتالیایی است که با قیمت بیش از ۳۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ رقابت سنگینی را با لامبورگینی اوروس آغاز خواهد کرد.

موتور ۱۲ سیلندر خورجینی

موتور V12 فراری

فراری پوروسانگوئه قرار است اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی (پاییز ۱۴۰۱ خورشیدی) رونمایی شود. وقتی فراری خبر از طراحی و تولید اولین شاسی‌ بلند خود داد، ماشین‌بازها و کارشناسان نگران «اصالت» این برند ایتالیایی بودند، به دلیل اینکه تولید شاسی‌بلند با فلسفه فراری و هر خودرویی که تا به حال ساخته، زمین تا آسمان متفاوت است.

با این حال، فراری برای باقی ماندن در رقابت باید درآمد کافی داشته باشد و فروش خودرو شاسی‌بلند بزرگ و سریع به ثروتمندان، بهترین و مهم‌ترین روش برای کسب درآمد و افزایش سود دهی است. البته توجه داشته باشید که فراری پوروسانگوئه شاسی‌بلند سنتی و معمولی نیست.

وقتی صحبت از سرعت به میان می‌آید، فراری پوروسانگوئه یکی از سریع‌ترین خودروهای شاسی‌بلند خواهد بود. مدیرعامل فراری اعلام کرده که شاسی‌بلند جدید این برند از پیشرانه V12 زیر کاپوت خود استفاده خواهد کرد.

البته از مدت‌ها پیش حدس زده می‌شد که شاسی‌بلند جدید فراری با موتور ۱۲ سیلندر خورجینی به بازار بیاید. علاوه بر این، با توجه به نوع پلتفرم، یک موتور V8 و یک پیشرانه هیبریدی هم برای پوروسانگوئه در نظر گرفته شده است. به همین منظور، خودروساز ایتالیایی ویدیوها و تصاویری را در اینستاگرام و یوتیوب منتشر کرده است.

در حال حاضر تنها شاسی‌بلند V12 موجود در بازار، رولز رویس کالینان است و بیشتر از این که خودرو اسپرت و پرفورمنس باشد، یک ماشین سوپرلوکس است. فراری در صفحه اینستاگرام خود نوشته که این پیشرانه، مدل جدید V12 است و احتمالا نسخه تقویت‌شده موتور ۸۱۲ کومپتیتزیونه (Competizione) باشد.

فعلا مشخصات موتور جدید فراری اعلام نشده است. مدل ۸۱۲ موتور V12 تنفس طبیعی فعلی، ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن.متر گشتاور دارد. احتمالا پیشرانه فراری پوروسانگوئه نیز همین قدر نیرو تولید خواهد کرد، با این حال فراری می‌تواند کمی موتور را تقویت کند تا با وزن شاسی‌بلند متناسب باشد.

هر چند بیشتر محصولات فراری به صورت موتور وسط طراحی و ساخته شده، اما خودرو جدید به شکل موتور جلو وسط و چهار چرخ متحرک به تولید خواهد رسید. سیستم تعلیق پوروسانگوئه قابلیت تنظیم ارتفاع خواهد داشت و می‌توان از آن در مسیرهای نیمه‌آفرودی هم استفاده کرد. هر چند رانندگی راحت و سریع اولویت اول این ماشین خواهد بود.

طراحی ظاهری و داخلی

طراحی فراری پوروسانگوئه

هنوز هیچ تصویری از طراحی ظاهری و کابین فراری پوروسانگوئه منتشر نشده، اما می‌توانیم حدس بزنیم که شاسی‌بلند فراری بدنه‌ای کشیده مثل دیگر ابرخودروهای این کمپانی داشته باشد و از این نظر چیزی بین شاسی‌بلندهای معمولی و ابرخودروها خواهد بود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، فراری پوروسانگوئه گنجایش ۴ نفر سرنشین را دارد و طول آن به ۴۹۰۰ میلیمتر می‌رسد.

فراری پوروسانگوئه در بازار

شاسی‌بلند فراری احتمالا اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود و در ماه‌های اولیه ۲۰۲۳ در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. هنوز قیمتی برای خرید خودرو فراری پوروسانگوئه اعلام نشده، اما حدس می‌زنیم روی آن برچسب قیمتی بالاتر از ۳۰۰ هزار دلار زده شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو