معرفی نسل جدید هیوندا توسان 2021

۲۸ شهریور ۱۳۹۹ معرفی نسل جدید هیوندا توسان 2021

بالاخره پس از مدت‌ها حرف‌ و حدیث و افشای تصاویر جاسوسی و رندرهای مختلف از نسل جدید هیوندا توسان، این محصول شرکت خودروسازی هیوندا به صورت رسمی معرفی شد تا رقیبی قدر برای محصولاتی همچون تویوتا راو ۴ ، فولکس واگن تیگوان و هوندا CR-V  پا به میدان بگذارد. هیوندای توسان جدید که با مدل 2021 روانه بازارهای جهانی خواهد شد، به طور کامل مورد باز طراحی قرار گرفته و سبک جدیدی از طراحی بدنه موسوم به sensunos sportiness  که زین پس احتمالا بیشتر آن را در محصولات هیوندای مشاهده خواهیم کرد، به نمایش می‌گذارد.

طرح بدنه عضلانی اسپرت

اگر در ابتدای کار که به ظاهر هیوندا توسان جدید نگاهی بیندازید، احتمالا خلاقیت به خدمت گرفته شده در طراحی بدنه این خودرو را خواهید ستود اما زمانی که بیشتر محو تماشای محصول جدید هیوندای شوید، متوجه شباهت‌های کلی میان زبان طراحی این خودرو با محصولات جدید شرکت فرانسوی پژو سیتروئن خواهید شد؛ مدل‌های همچون پژو ۲۰۰۸ و یا پژو ۳۰۰۸ نیز در نمونه‌های جدید خود تقریبا از یک چنین سبک طراحی تهاجمی با حجم پردازی‌های زاویه‌دار هندسی و سرشار از خطوط تیز بهره بردند تا نمایی خشن و جذاب‌تر را برای مشتریان رقم بزنند.

در نمای روبرو نیز سبک طراحی جدید چراغ‌ها و جلوپنجره کاملا شما را مدهوش و جذب خلاقیت طراحان این خودرو خواهد کرد؛ اما بهتر است کمی از تندروی پرهیز کنید چرا که استایل کلی این قسمت نیز پیش از این در خودرویی همچون مرسدس بنز برقیEQC  دیده شده است؛ هر چند که نمی‌توان طراحان هیوندای توسان 2022 را به کپی‌برداری از اتومبیل مذکور متهم کرد اما به هر حال به نظر می‌رسد الگوبرداری‌هایی از آن خودرو صورت پذیرفته باشد.

حالت حجیم و سه بعدی سپر جلو، چهره کاملا استخوانی و مطلوب به این شاسی بلند جمع‌وجور بخشیده و در کنار فرم‌دهی‌های مطلوب پروفیل جانبی، درب کاپوت و سایر بخش‌ها، نمایی کاملا عضلانی، اسپرت و جوان‌پسند برای هیوندای توسان 2021 رقم زده است. در نمای جانبی یکی از شاخص‌ترین بخش‌ها طرح چند ضلعی قوس گلگیرهاست که بر خلاف معمول دیگر آن حالت کمانی شکل را ندارد. بارزترین بخش طراحی نمای عقب نیز به چراغ‌های دو تکه به هم پیوسته این محصول باز می‌شود که جلوه خشن و تهاجمی توسان جدید را تکمیل ساخته است. الگوی مثلثی شکل در قسمت زیرین سپر نیز از دیگر شاخصه‌های نمای عقب هیوندا توسان 2022 به شمار می‌رود.

 

طراحی ظاهری توسان 2022

طراحی ساده مدرن داخلی

طراحی داخلی توسان 2022

برخلاف ظاهر بیرونی هیوندا توسان که سرشار از المان‌های زاویه‌دار با خطوط تندوتیز و حالتی ستیزه جویانه است، نمای داخلی کابین هیوندای توسان ۲۰۲۲ تقریبا عاری از این‌گونه المان‌ها بوده و خطوط نرم و روان با قوس‌های ملایم به نحوی جذاب و دلنشین با یکدیگر پیوند خورده‌اند تا فضایی آرامش بخش را برای سرنشینان کابین این خودرو رقم بزنند. در کنسول میانی اثری از دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود و به جای آن یک پنل نمایشگر لمسی و دکمه‌های دیجیتال جاسازی شده است.

طرح غربیلک فرمان حالتی آشنا دارد چرا که پیش از این در محصولات دیگر هیوندا نیز مشابه آن را دیده بودیم. دو خط موازی که از تودری ها به داشبورد تداوم پیدا کرده‌اند، ضمن جای دادن دریچه‌های تهویه درون خود، تا قسمت پایین پنل دیجیتال روی کنسول میانی تداوم یافته‌اند که در نوع خود نمایی منحصر به فرد برای کابین ایجاد کرده‌اند. در اینجا از سیستم نورپردازی با ۶۴ رنگ مختلف و ۱۰ مرحله شدت نور نیز استفاده شده است که زیبایی کابین را ارتقا بخشیده است. همچنین پشت فرمان توسان ۲۰۲۲ یک نمایشگر دیجیتال حضور دارد که با گرافیک جذاب اطلاعات مورد نیاز را به راننده منتقل خواهد کرد. از دیگر فناوری‌های اختصاصی توسان ۲۰۲۲ می‌توان به تکنولوژی ارتباط خودرو با لوازم خانگی اشاره کرد؛ به این ترتیب می‌توان از درون خودرو لوازم خانگی هوشمند منزل را کنترل کرد و تحت مدیریت قرارداد.

از لحاظ آپشن ها و امکانات هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون تجهیزات موجود در توسان جدید و همچنین تیپ‌های ارائه شده برای خودرو در دسترس نیست؛ اما به طور کل می‌توان به مواردی همچون: نوربالا اتوماتیک، هشدار برخورد از پشت سر، اخطار عبور ترافیک از پشت سر، رادار حرکت بین خطوط، اخطار وجود سرنشین در ردیف عقب مخصوص ایمنی کودکان، سامانه اخطار نقاط کور، دوربین دید ۳۶۰ درجه، پارک هوشمند از راه دور، سامانه محدودیت سرعت هوشمند، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه کمکی رانندگی در اتوبان، سامانه تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران و … اشاره کرد.

مشخصات فنی هیوندا توسان 2021

نمای عقب توسان 2022

موتور در نظر گرفته شده برای هیوندا توسان 2021 در حالت استاندارد از نوع چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و ۲۴۷ نیوتن متر است که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کوپل خواهد شد. همچنین یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۶ لیتری ویژه مدل‌های هیبریدی نیز در نظر گرفته شده است که در تعامل با یک موتور برقی به صورت ترکیبی چیزی در حدود ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد خواهد کرد. اخبار واصله مبنی بر این است که هیوندای نسخه پرقدرت‌تر توسان  Nلاین را نیز روانه بازار خواهد کرد که احتمالا قدرت آن چیزی در حدود ۲۹۰ اسب بخار باشد که به واسطه یک پیشرانه توربو شارژ چهار سیلندر باشد.

طبق اعلام رسمی شرکت هیوندای، فروش نسل جدید توسان طی ماه جاری در کشور کره به عنوان مدل ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد اما سایر بازارها از سال آینده میلادی میزبان این شاسی بلند جمع‌وجور خواهند بود. بهای در نظر گرفته شده برای هیوندای توسان جدید در نسخه‌های بنزینی چیزی در حدود ۲۴ تا ۳۳ هزار دلار متغیر خواهد بود؛ این در حالی است که نسخه‌های هیبریدی نیز معادل ۲ تا ۳ هزار دلار گران‌تر از مدل مشابه بنزینی خود خواهند بود.

 

نویسنده:حسین باباپور