کانسپت Suite N°4، هدیه ۶۰ سالگی رنو ۴

۸ آبان ۱۴۰۰ کانسپت Suite N°4، هدیه ۶۰ سالگی رنو ۴

رنو ۴ امسال ۶۰ ساله می‌شود و کمپانی فرانسوی سازنده قصد دارد تا این ماشین کلاسیک را در قالب یک خودرو برقی و با طراحی مدرن احیا کند. رنو برای سالگرد تولید این محصول، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده که یکی از این رویدادها، معرفی مدل مفهومی رنو ۴ است.

این مدل مفهومی Suite N°4 نام دارد و بر اساس طرح اولیه و با پیشرانه برقی ساخته شده است. این کانسپت فقط یادواره‌ای برای رنو ۴ است و به تولید انبوه نخواهد رسید و به جای آن می‌توان منتظر ورود رنو ۴ و ۵ برقی به بازار بود.

رنو ۴، هتل لوکس متحرک

طراحی کانسپت Suite N°4 رنو ۴

این خودروساز فرانسوی به مناسبت ۶۰ سالگی رنو ۴، کانسپ Suite N°4 را معرفی کرده است. طراحی این مدل مفهومی را متیو لوهانو انجام داده و برای این کار، از اتاق‌های آفتابگیر هتل الهام گرفته است. در قسمت عقب خودرو پنجره‌های پلی کربنات نصب شده و در کل نمایی شبیه به اتاق‌های هتل‌های فرانسوی پیدا کرده است. به همین خاطر نام این مدل مفهومی Suite N°4 (به فارسی: اتاق شماره ۴) است.

همچنین به گفته خودروساز فرانسوی، کانسپت Suite N°4 آتلیه و کارگاه نقاشان فرانسوی را تداعی می‌کند.

کانسپت Suite N°4 خودرو تمام برقی است و پنل‌های خورشیدی نصب‌شده روی سقف باتری را شارژ می‌کند. جلوپنجره مشبک مدل کلاسیک حذف شده و به جای آن یک صفحه آلومینیومی به کار رفته است. همچنین بدنه با سه لایه رنگ پوشیده شده تا حالتی شبیه به سیمان پیدا کند که به گفته مدیران رنو، این رنگ همان رنگی است که در نمای ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شود.

صندلی‌ها و داشبرد با مخمل زرد روکش شده و کف قسمت عقب از جنس الیاف طبیعی است. یک صفحه کشویی بین در و سپر عقب کار گذاشته شده که می‌توان از آن به عنوان نیمکت یا میز استفاده کرد.

با وجود اینکه کانسپت Suite N°4 در قرن ۲۱ میلادی طراحی شده اما همچنان دارای ابعاد و اندازه یکسانی با رنو ۴ کلاسیک است که از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۲ روی خط تولید قرار داشت.

نمای عقب کانسپت Suite N°4 رنو ۴

هدف لوهانو از کانسپت Suite N°4، طراحی خودرویی بود که راننده بتواند فضای هتل لوکس را هر جایی که بخواهد، احساس کند.

متیو لوهانو درباره این مدل مفهومی می‌گوید: «می‌خواستم با ادغام خودرو و معماری به یک اتاق متحرک هتل برسم. این ماشین دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید، حتی بهتر از سوییت لوکس هتل‌های ۵ ستاره، چه کنار دریا، یا در طبیعت و یا در وسط هیاهوی شهر.»

کانسپت Suite N°4 در حراجی کریستی پاریس رونمایی شد و قبل از اینکه به نمایشگاه و موزه رنو منتقل شود، حدود یک هفته برای عموم به نمایش درمی‌آید.

رنو ۴ قرار است در قالب سوپرمینی تمام برقی و روی پلتفرم CMF-BEV و با الهام از رنو ۵ برقی تولید شود. احتمالا تا چند ماه آینده شاهد معرفی محصول جدید فرانسوی‌ها خواهیم بود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو