۱۰ مدل برتر مرسدس بنز را بشناسید

۲۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۰ مدل برتر مرسدس بنز را بشناسید

فرقی ندارد که نشان برند مرسدس بنز در کدام قسمت محصولاتش قرار می‌گیرد، چرا که سه ستاره نماد این برند آن‌چنان زیبا طراحی شده است که برای همگان قابل تشخیص است.

به گزارش خودرو۴۵، Mercedes benz با سابقه بیش از ۱۴۶ سال طراحی و موفقیت در بازار خودرو شناخته می‌شود. برندی که رگ و ریشه مدل‌های فعلی‌اش، از اولین خودروهای مدرن سرچشمه می‌گیرد.

این برند، هر مدل خودرویی را که تصور کنید از سدان‌های لاکچری گرفته تا تاکسی و کامیون و خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک، تولید کرده است.

۱. پتنت موتوواگن Benz Patent Motorwagen

اگرچه از لحاظ تکنیکی این مدل قبل از پایه‌گذاری برند Mercedes benz وجود داشته است، اما انگار Benz Patent Motorwagen جان و روح مرسدس بوده و یک خودروی مدرن محسوب می‌شود. در سال 1888، برتا بنز، همسر پایه گذار این برند یعنی کارل بنز، مسافت‌های زیادی را با این خودرو طی کرد.

سفر او با این خودرو ثابت کرد که خودروهایی که فرآیند سوخت داخلی دارند، چقدر می‌توانند کارآمد باشند که از تولید این اتومبیل به بعد تایخچه این برند خواندنی می‌شود.

 

۱۰ مدل برتر مرسدس بنز

۲. SSK

تاریخچه SSK به دهه‌های 1920 و 1930 برمی‌گردد. SSK، مرسدس را به عنوان یک شرکت سازنده خودروهای اجرایی به دنیا معرفی کرد. این خودرو شروع شکل گیری Mercedes benz S (اسپورت) و برای مسابقات و سفرهای تپه‌ای مناسب بود. SSK در بسیاری از مسابقات همانند مسابقات بزرگ Mille Miglia مقام‌های بالای بدست آورد.

امروزه مدل‌های اورجینال SSK بسیار کمیاب است، به همین دلیل بیشتر شرکت‌ها به دنبال تولید نسخه‌های کپی هستند.

 

بنز SSk

۳. 300 SLR

حروف SLR مخفف عبارت Sport Leicht Rennen در زبان آلمانی و عبارت Sport Light Racing در زبان انگلیسی هستند. SLR در سال 1955 و درحالی تولید شد که مرسدس در حال بازسازی خرابی‌های جنگ جهانی دوم بود.

استیرلینگ ماس، اسطوره بریتانیایی مسابقات اتومبیل‌رانی، با رانندن این مدل در مسابقه معروف ایتالیایی Mille Miglia، برنده شد، اما عمر SLR بسیار کوتاه بود. در مسابقات 24 ساعته Le Mans همان سال، SLR پیر لوک به میان جمعیت کشیده شد و باعث کشته شدن راننده و تعدادی از تماشاچیان شد.این حادثه مرگبارترین اتفاق در تاریخ اتومبیل‌رانی بود.

 

SLR

۴. 300 SL “Gullwing”

300 SL بازگشت شکوهمندانه مرسدس به صنعت خودروسازی پس از جنگ جهانی دوم بود و تا امروز یکی از به یادماندنی ترین مدل‌های این برند محسوب می‌شود.

موتور این مدل بسیار قوی بود، اما یکی از شاخصه‌های به یادماندنی آن درهای گولوینگی بودند که به طرف سقف باز می‌شدند. وجود این درها برای این مدل بسیار ضروری بود، زیرا قاب بدنه آن برای درهای معمولی جا نداشت. بعدها درهای این مدل به امضای آن تبدیل شدند.

 

۵. ‌ ‌Benz 600

مرسدس با تولید 600 در سال 1963، قصد داشت محبوبیت رولز رویس و کادیلاک را به دست آورد.

این مدل مانند بسیاری از مدل‌های کلاس S، 600 هم یک مدل بسیار لوکس بود. به طور مثال زمانی که دیگر خودروسازان از تجهیزات الکترونیکی برای باز و بسته کردن پنجره‌ها استفاده می‌کردنند، مدل 600 تجهیزات هیدرولیک داشت.

امروزه این مدل به عنوان خودروی مورد علاقه دیکتاتورها شناخته می‌شود.

 

بنز ۶۰۰

 

۶. 300 SL 6.3 شاهکار مرسدس

برای ساخت و بهبود عملکرد این سدان اسپورت، مرسدس از بزرگترین موتور موجود استفاده کرد.

پس از آن‌ که اریک وکسنبرگ، یکی از مهندسان مرسدس، به دلیل طراحی خودروهای نه چندان هیجان انگیز توسط روزنامه نگاران مورد تمسخر قرار گرفت، موتور هشت سیلندر 6.3 لیتری مدل 600 را در بدنه کوچک‌تر SEL قرار داد.

این ترکیب، SEL را به سریع‌ترین سدان زمان خود و همچنین به مدل اولیه خط تولید فعلی AMG تبدیل کرد.

 

۷.G-Class

این مدل که با نام‌های Gelandewagen یا G-Wagen نیز شناخته می‌شود، یکی از عجایب صنعت خودروسازی است.

این مدل که در اصل یک خودروی نظامی بود، بعدها به یک SUV برای افراد پولدار ماجراجو و همچنین پاپ، تبدیل شد.

طرح اصلی این ماشین به مدت 38 سال در خط تولید باقی ماند و به دلیل قدیمی بودن و قابلیت‌های آفرودی که داشت، طرفداران زیادی پیدا کرد.

 

۸. Cosworth E190

این نسخه از سدان جمع و جور E190، مطمئناً عجیب‌ترین اسم را بین تمامی مدل های مرسدس دارد. اعداد موجود مربوط به موتور 2.3 لیتری (که بعداً به 2.5 لیتری ارتقا یافته است)، چهار سیلندر با 16 سوپاپ است که با کمک شرکت مسابقه‌ای Cosworth تولید شده است. این مدل که برای رقابت با BMW M3 تولید شده بود، پیروزی‌های متعددی را در مسابقات مختلف از آن خود کرد.

 

۹. SLS AMG

مدل اسپورت SLS، اولین اتومبیلی بود که توسط بخش عملکرد AMG مرسدس ساخته شد. این کوپه با درهای گولوینگ، نشان احترامی برای 300SL دهه 1950 بود. به گونه‌ای که یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر، شخصیتی خاص و قدیمی به این مدل بخشید. پس از آن مرسدس یک نسخه الکتریکی از این مدل را با 751 اسب بخار تولید کرد.

 

۱۰. AMG GT

AMG GT جانشین SLS AMG بود و از بسیاری جهات یک خودروی بالغ‌تر محسوب می‌شد. مرسدس برای طراحی این مدل درهای گولوینگ را حذف، بدنه را کوچک‌تر و پیشرانه را با یک موتور 4.0 لیتری دوقلو توربوشارژ هشت سیلندری جایگزین کرد.

نتیجه این اقدام تبدیل شدن این مدل به یکی از بهترین خودروهای اسپورت حال حاضر جهان شد.

بنز در ایران

همانگونه که نزدیک به ۱۵۰ سال از فعالیت برند مرسدس در دنیا می‌گذرد، ایرانی‌های دوستدار برند بنز نیز از همان سال‌های واردات مدل‌های مختلف این برند تاکنون نسبت به آن وفادار مانده‌اند. اوایل دهه ۳۰ شمسی مرسدس با ایران ناسیونال و ورود اتوبوس‌ها و کامیون‌های وارداتی‌اش محبوب شد و به تدریج با ورود مدل‌های متفاوت Mercedes benz، این برند جایگاهی خاص میان ایرانی‌ها بدست آورد.

 

بنز در ایران

واردات و فروش انواع مدل‌های مرسدس بنز تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو در ایران همواره در جریان بود که وظیفه واردات و فروش خودروهای این برند از سال ۱۳۸۱ بر عهده شرکت ستاره ایران بود. اما در حال حاضر نه تنها واردات خودروهای بالای حجم ۲۵۰۰ سی سی بلکه واردات خودرو ممنوع شده است و صنعت خودرو ایران را تا حدی با رکود همراه کرده است. این درحالی است که برای مدتی بنز  S500 این برند در ایران سر و صدای زیادی به پا کرده بود.

مترجم: پرستو مهدی قلیخان