آشنایی با بهترین خودروهای آمریکایی

۷ خرداد ۱۳۹۹ آشنایی با بهترین خودروهای آمریکایی

خودروهای آمریکایی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید، زیرا علاوه بر تاریخچه غنی، انواع بسیار مختلفی دارند که هیچ گاه حوصله علاقمندان به خودرو را سر نمی برند. خودروهای آمریکایی  یا همان Muscle cars نیز مانند دیگر خودروها، از محبوبیت‌ زیادی برخوردار هستند؛ این خودروهای دوست داشتنی در رنگ‌ها، اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار حضور دارند، از سدان و انواع شاسی بلندها گرفته تا خودروهای خانوادگی و کامیون که هریک پیشینه قابل توجهی دارند.

در ادامه به لیستی از بهترین خودروهای آمریکایی از برندهای مطرح آمریکایی اشاره شده است.

اولین برند خودرویی آمریکایی

اولین برند خودرویی آمریکا

بر اساس شواهد موجود، برند Duryea Motor Wagon Company، اولین برند خودروسازی آمریکایی است که در سال ۱۸۹۵ توسط برادران Duryea پایه‌گذاری شد. اولین محصول این کمپانی، Duryea Motor Wagon، یک ماشین با چهار اسب بخار قدرت بود.

کادیلاک الدورادو

کادیلاک الدورادو

کادیلاک که در حال حاضر یکی از معروف‌ترین برندهای لاکچری دنیای خودروسازی است، مدل الدورادو را که یک مدل لوکس بود، در دوران محبوبیت موسیقی راک اند رول به بازار روانه کرد. گرچه مدل‌های دیگری مانند بیوک ریورا و کرایسلر امپریال هم همزمان با این مدل ارائه شدند، اما محبوبیت کادیلاک چیز دیگری بود. هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها، الدورادو یکی از معروف‌ترین مدل‌های لوکس دنیای خودروهای آمریکای محسوب می‌شود.

فورد مدل T

 ماشین قدیمی فورد

شاید این مدل به مدرنی مد‌های مدل‌های دیگر این لیست نباشد، اما محصولی مهم برای کمپانی فورد است. این مدل در بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۷ تولید می‌شد. با اینکه این فورد به زیبایی و لوکسی دیگر مدل‌ها نیست، اما یکی از مهم‌ترین مدل‌های تاریخ است. در طول ۱۰ سال تولید این مدل، حدود ۱۵ میلیون دستگاه فورد T تولید شد. این مدل تاثیر بسزایی در تاریخ آمریکا و نحوه زندگی مردم داشت. فورد مدل T با اینکه پیشرفته نبود، اما در موقعیت‌های زیادی از آن استفاده می‌شد.

تسلا مدل S

بهترین خودرو تسلا

این ماشین که یکی از از بهترین خودروهای الکتریکی و لوکس بازار است، به یکی از به یادماندنی‌ترین مدل‌های تاریخ است. از آن‌جایی که هنوز خودروهای الکتریکی آن‌چنان پیشرفتی نداشته اند، اما به نظر می‌رسد که در آینده جایگاه والایی پیدا کند.

دوج چارجر

دوج چارجر

خودرو دوج چارجر که ظاهری بسیار جذاب و دل ربا دارد، خارج از آمریکا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خارجی است. اولین باری که این مدل وارد بازار شد، سال ۱۹۶۶بود. حالا هم با گذشت سال‌ها و تولید شدن نسل‌های مختلفی ای چارجر، این داج هر بار قوی‌تر و محبوب‌ تر می‌شود.

فورد GT

فورد جی تی

فورد که یکی از معروف‌ترین برندهای آمریکایی است، سه جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده است. شاید این مدل‌ بهترین مدل نباشد، اما قطعا یکی از به یادماندنی‌ترین ها محسوب می‌شود. در ابتدا فورد قصد داشت که با کمپانی فراری قرارداد ببندد و یک خودروی اسپرت ترکیبی تولید کند، اما فراری در لحظه آخر کنار کشید. این لغو قرارداد، منجر به تولید فورد GT40 شد. هدف فورد از تولید این مدل، تحقیر فراری در مسابقات اتومبیل رانی Le Mans بود. فورد در نهایت به هدفش رسید.

اولدزموبیل راکت ۸۸

 اولدزموبیل آمریکایی

شاید کمتر کسی نام این مدل را شنیده باشد، اما در زمان خودش، پرسرعت‌ترین سدان آمریکایی محسوب می‌شد. موتور این مدل هم نام اسمش بود. این موتور هم راکت نام داشت. حالا، این مدل تنها در فیلم‌هایی که برای زمان‌های قدیم ساخته می‌شوند حضور دارند. اولدزموبیل ۸۸، روزی بسیار محبوب بود.

دوزنبرگ مدل

دوسنبرگ آمریکایی

دوسنبرگ یکی دیگر از خودروهای کلاسیک آمریکایی است که توانست محبوبیت و طرفداران زیادی به دست آورد. این ماشین، مانند مدل گران‌تر محصولات کرایسلر و فورد بود. این خودروهای کلاسیک و دست ساز، مخصوص کسانی بود که هرگز نگرانی پول نداشتند. این ماشین‌ها که طراحی‌های بسیار زیبا داشتند، معمولا توسط افراد متمول جامعه خریداری می‌شدند.

شورولت کوروت

شورولت کورت

شوررولت کوروت نسبت به مدل قبلی، معروف‌‌تر، مدرن‌تر و محبوب‌تر است. اولین باری که این خودرو پا به بازار گذاشت، سال ۱۹۵۳بود. این مدل، به یکی از به یادماندنی‌ترین خودروهای آمریکایی تبدیل شده است. امروز هم کوروت یکی از مدل‌های پیشتاز در تکنولوژی خودرویی محسوب می‌شود.

ایگل

ماشین ایگل

این خودرو، دقیقا نقطه مقابل کوروت است. این مدل به قابلیت 4WD مجهز است. البته که سیستم در ابتدا متعلق به جیپ بود. حدود ۱۸۰ هزار دستگاه از این ماشین تولید شد. شاید این مدل به اندازه دیگر خودروهای ذکر شده محبوب نباشد، اما قطعا محصول مهمی به حساب می‌آید.

فورد ماستنگ

فورد ماستنگ

حالا نوبت به سومین مدل به یادماندنی فورد در این لیست می‌رسد، ماستنگ! مدل ماستنگ، از زمان ورود به دنیای خودروسازی، راه و روش این صنعت را برای همیشه تغییر داد. این مدل به قدری محبوب است که در طول ۱۸ماه، فورد توانست بیش از یک میلیون دستگاه از ماستنگ را بدون هیچ سختی بفروشد. ماستنگ توانست با طراحی‌ خود، ژانر جدیدی به دنیای خودروسازی وارد کند. حالا هم با ارائه هر نسل از این مدل، این پیشرفت بیشتر و بیشتر می‌شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان