بررسی مشخصات فنی بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳

محصولات بی ام و که به تازگی رونمایی شده‌اند، چه فیس‌لیفت‌ها و چه مدل‌های جدید، طراحی‌های کاملا متفاوتی دارند. شاسی‌بلند برقی بی ام و iX و نسل جدید بی ام و سری ۷، هم دارای ظاهر جسورانه‌ای هستند و هم از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند. اما بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ این قاعده را بر هم زده تا نشان دهد خودروساز آلمانی هنوز هم می‌تواند محصولاتی شبیه به مدل‌های قبلی تولید کند، بدون اینکه ظاهر این محصولات زیر و رو شود.

مزایا و معایب

+ پیشرانه‌های قدرتمند

+ ظاهر مشابه مدل ۲۰۲۲

+ کابین به‌روزشده

مشخصات فنی

اغلب پیشرانه‌های بی ام و در نوع خود بهترین هستند و به همین دلیل است که هیچ تغییر اساسی در مشخصات فنی مدل‌های ۲۰۲۳ این کمپانی دیده نمی‌شود.

پیشرانه‌های بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ با خودرو 330i شروع می‌شود. این مدل دارای یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۹۹ نیوتن.متر است و در حالت دیفرانسیل عقب، ۰ تا ۱۰۰ را تقریبا در ۵ ثانیه پر می‌کند.

مدل بعدی، بی ام و 330e پلاگین هیبریدی است که از همان پیشرانه چهار سیلندر توربو و موتور برقی با قدرت ۲۸۸ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن.متر استفاده می‌کند که در مدل ۲۰۲۲ وجود داشت.

در نهایت، بی ام و M340i قوی‌ترین مدل سری ۳ است و عملکرد بهتر و قدرتمندتری نسبت به M3 دارد. موتور ۶ سیلندر خطی با سیستم نیمه هیبریدی ۴۸ ولتی در مدل ۲۰۲۲ استفاده شده و ۳۸۲ اسب بخار نیرو و ۴۹۹ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند و با سیستم چهار چرخ متحرک xDrive، در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همه مدل‌های بی ام و سری ۳ به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند و امکان سفارش سیستم چهار چرخ متحرک xDrive هم برای آنها وجود دارد و هر سه مدل از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌کنند.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

پلاگین هیبریدی

۴۸ ولت نیمه هیبریدی

حجم موتور

۲ لیتر

۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۲۵۵ اسب بخار

۲۸۸ اسب بخار

۳۸۲ اسب بخار

گشتاور

۳۹۹ نیوتن.متر

۴۲۰ نیوتن.متر

۴۹۹ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دو دیفرانسیل

شتاب

۵.۳ ثانیه

۵.۶ ثانیه

۴.۱ ثانیه

سرعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۱۷ میلیمتر

عرض

۱۸۲۶ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۳۲ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۵۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۶۲۵ کیلوگرم

۱۸۳۲ کیلوگرم

۱۷۴۶ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۸۱ لیتر

۳۷۴ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۹ لیتر

۴۰ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی بی ام و سری ۳ ۲۰۲۳

نسل هفتم بی ام و سری ۳ از سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار دارد و در این سال‌ها ظاهر خود را حفظ کرده و فیس‌لیفت ۲۰۲۳ نیز دارای همان المان‌ها است.

با وجود اینکه جلوپنجره همه محصولات بی ام و بزرگ شده و تقریبا بخش زیادی از چهره خودرو را پوشانده، اما ابعاد و اندازه جلوپنجره بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ تغییری نداشته است. جلوپنجره کل نمای جلو را اشغال نمی‌کند و با چراغ‌های جلو هماهنگ است. گرافیک و طرح چراغ‌های جلو بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ عوض شده و دیگر خبری از بریدگی در قاب آنها نیست. چراغ‌های L شکل روز هم مدرن و شیک به نظر می‌رسند. پایین چراغ‌ها، ورودی‌های هوا به رنگ مشکی براق هستند.

تیپ‌های مختلف بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی به‌روزشده هستند، با این حال در نمای جانبی تغییری نسبت به مدل ۲۰۲۲ دیده نمی‌شود.

در نمای عقب، چراغ‌های سه‌بعدی مدل‌های قبلی در سری ۳ جدید هم استفاده شده، با این تفاوت که در مدل M مه‌شکن‌های عمودی دیفیوزر جدید به کار رفته است.

طراحی داخلی

کابین بی ام و سری ۳ ۲۰۲۳

کابین بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ شباهت‌هایی به مدل‌های جدیدتر پیدا کرده است. یک نمایشگر خمیده از پشت فرمان تا وسط داشبرد امتداد پیدا کرده و شامل یک کیلومترشمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴.۹ اینچی می‌شود. سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive 8 در سری ۳ جدید وجود دارد و مجهز به دستیار شخصی هوشمند، نقشه‌های آنلاین، سیستم پیدا کردن پارکینگ و سیم‌کارت مجازی برای اتصال به اینترنت 5G است.

صندلی‌های جلو بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ به صورت برقی تنظیم می‌شوند و در کنار فرمان چرمی اسپرت، نورپردازی محیطی و تزیینات کرومی، محیطی لوکسی را برای راننده و سرنشینان ایجاد می‌کند.

بی ام و سری ۳ جدید برای سرنشینان هم در جلو و هم در عقب راحت است و همین طور صندوق عقب آن گنجایش ۴۸۱ لیتر بار را دارد. البته مدل پلاگین هیبریدی به دلیل وجود باتری در قسمت عقب خودرو، دارای صندوق کوچک‌تری است. بدین ترتیب ماشین کاربردی محسوب می‌شود.

بی ام و سری ۳؛ سدان تازه نفس

نمای عقب بی ام و سری ۳ ۲۰۲۳

بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ با ظاهری به‌روزشده، کابینی جدید با نمایشگر بزرگ و پیشرانه‌های قدرتمند وارد بازار می‌شود. بی ام و M340i با موتور ۶ سیلندر و سیستم نیمه هیبریدی یک سدان اسپرت عالی است و با این حال، مدل پایه بی ام و 330i نیز همانی است که از سری ۳ انتظار داریم. هنوز قیمتی برای خرید خودرو جدید آلمانی اعلام نشده، اما ممکن است قیمت آن کمی بیشتر از ۴۱ تا ۵۶ هزار دلارِ مدل ۲۰۲۲ باشد.

بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۳ برای موفقیت نیاز به تلاش چندانی ندارد و آماده رقابت با مرسدس بنز کلاس C است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو