بررسی مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

۲۵ شهریور ۱۴۰۲ بررسی مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

فولکس واگن تیگوان همیشه یکی از موفق‌ترین محصولات خودروساز آلمانی در بازار جهانی بوده است. سال ۲۰۱۹ میلادی، این کراس اوور پرطرفدار ۹۱۰ هزار دستگاه فروخته شد و آمار فروش خودرو تیگوان در طول ۲ نسل به ۶ میلیون دستگاه رسید. فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ دستی به سر و گوش تیگوان کشید و نسخه ۲۰۲۱ را با طراحی ظاهری جذاب‌تر و امکانات بیشتر روانه بازارهای جهانی کرد.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری اسپرت

+ قابلیت سفارش نسخه ۷ نفره

+ کابین جادار

+ کیلومترشمار دیجیتال

+ فرمان‌پذیری مناسب

– طراحی داخلی ساده

– نمایشگر لمسی کوچک

– شتاب نه‌چندان تند و تیز

مشخصات فنی

فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است. این موتور می‌تواند حداکثر ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن.متر گشتارو تولید کند که برای یک کراس اوور ۱.۷ تنی شهری کافی است.

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک DSG قدرت موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته نسخه چهار چرخ محرک تیگوان هم که با نام اختصاصی 4Motion شناخته می‌شود، در دسترس خریداران قرار دارد. فولکس واگن تیگوان با سیستم دو دیفرانسیل شتابی برابر با ۷.۴ ثانیه دارد و حداکثر سرعتش نیز به ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تعویض دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک DSG ۸ سرعته کمی با تاخیر انجام می‌شود و بدین ترتیب رانندگی در شهر با تیگوان آن طور که باید هیجان‌انگیز و اسپرت نیست. البته رانندگی راحت با این خودرو موجب می‌شود تا این ایراد جعبه دنده به چشم نیاید.

مدل‌های دو دیفرانسیل فولکس واگن تیگوان، علاوه بر شتاب بیشتر، سیستم تعلیق بهتری از نسخه‌های محور جلو دارند و دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را بهتر جذب می‌کنند.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۱۸۴ اسب بخار

گشتاور

۳۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب

۷.۴ ثانیه

سرعت

۲۱۴ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور متوسط

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۲۷ میلیمتر

عرض

۱۸۳۹ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۸۷ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۹۱ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۰۸ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ – ۷ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۳۴۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۶۰ لیتر

قطر رینگ

۱۷ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

پدال شیفتر

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

نسل دوم فولکس واگن در سال ۲۰۱۶ با ظاهری شبیه آخرین مدل‌های نسل قبلی روی خط تولید رفت. اما خودروساز آلمانی برای مدل ۲۰۲۱ دستی به ظاهر محصول پرفروش و پرطرفدارش کشید و آن را با شمایلی به‌روزتر و جذاب‌تر روانه بازار کرد.

نمای جلوی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱ از نو طراحی شده است. جلوپنجره جدید بدون قاب تا چراغ‌های LED با طرح جدیدتر و به‌روزتر امتداد پیدا کرده است. بدین ترتیب، تیگوان ۲۰۲۱ ظاهری مشابه مدل‌های بزرگ‌تری مثل توارگ و اطلس دارد. سپرها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند.

در نمای جانبی خودرویی عضلانی و اسپرت را می‌بینیم. خطوط در سراسر کناره‌های تیگوان امتداد پیدا کرده‌اند و ظاهری جذاب به این خودرو داده است. خط سقف با شیب ملایمی به سمت عقب امتداد پیدا کرده تا فولکس تیگوان تا حدودی شبیه یک ماشین اسپرت به نظر برسد.

چراغ‌های عقب هم مثل نمای جلو حالتی شکیل به تیگوان بخشیده‌اند و با درب صندوق ترکیب شده‌اند. پهنای صندوق عقب بزرگ است و دسترسی راحت‌تری را به فضای بار فراهم می‌کند. طراحی سپر عقب کاربردی جذاب دیده می‌شود و مه‌شکن و دیفیوزر را در خود جای داده است.

طراحی داخلی

کابین فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

کابین فولکس واگن تیگوان راحت، مدرن، کاربردی و لوکس طراحی شده است. کابین این خودرو طرحی راننده‌محور دارد و همه ادوات و کنترل‌ها بر اساس محل قرارگیری راننده چیده شده است تا علاوه بر استفاده راحت سیستم‌های مختلف، حواسش همچنان به جاده باشد.

ماشین‌های فولکس به داشتن کابین‌های باکیفیت معروفند و این نکته در مورد تیگوان ۲۰۲۱ نیز صدق می‌کند. متریالی که برای ساخت ادوات و قطعات داخلی به کار رفته، در بالاترین سطح کیفی قرار دارد و راننده و سرنشینان با لمس و دیدن آنها حس لوکس بودن را دریافت می‌کنند.

فولکس تیگوان گنجایش ۵ سرنشین را دارد و فضای کافی را هم برای پا و هم برای سر فراهم می‌کند. البته خریداران می‌توانند این خودرو را با پیکربندی ۷ نفره و دیفرانسیل جلو نیز خریداری کنند. صندلی‌ها علاوه بر کیفیت بالا، بدن سرنشینان را نیز در برمی‌گیرد.

قیمت فولکس واگن تیگوان در بازار

نمای عقب فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

فولکس واگن تیگوان پرفروش‌ترین کراس اوور خودروساز آلمانی است و به دلیل طراحی ظاهری زیبا و اسپرت، کابین باکیفیت و جادار و آپشن‌های به‌روز و همین طور قیمت اقتصادی مشتریان زیادی را در سراسر جهان به سمت خود جلب کند. قیمت خودرو آلمانی در بازارهای جهانی از ۲۶ هزار دلار شروع می‌شود و تا ۳۷ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند. بدین ترتیب ارزش خودرو بیشتر از مبلغی است که برایش پرداخت می‌شود و به همین دلیل آمار فروش ماشین فولکس واگن تیگوان موفقیت‌آمیز بوده است. میتسوبیشی اوتلندر، هوندا CR-V، تویوتا راوفور و نیسان ایکس تریل اصلی‌ترین رقبای تیگوان محسوب می‌شوند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو