بررسی مشخصات فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲

۳۰ تیر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲

هر وقت صحبت از هاچبک‌های اسپرت می‌شود، یکی از اولین خودروهایی که به ذهن می‌آید، گلف است. از دهه ۱۹۷۰ این خودرو روی خط تولید فولکس واگن قرار دارد و پرفروش‌ترین محصول خودروساز آلمانی به شمار می‌آید. اما گلف تنها هاچبک اسپرت VW نیست. فولکس واگن پولو GTI دیگر هاچبک اسپرت این خودروساز است که جدیدترین فیس لیفت نسل پنجم آن به تازگی رونمایی شده است.

مشخصات فنی فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲

فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲ هنوز از همان پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژ استفاده می‌کند. فیس لیفت جدید پولو از نظر گیربکس هم تفاوتی با مدل قدیمی‌تر ندارد و دارای یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

مشخصات حجم/ میزان/ تعداد
محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور ۱۹۸۴ سی سی
نوع موتور EA888 Gen3 TSI
تنفس موتور توربوشارژ
حداکثر قدرت ۲۰۷ اسب بخار در ۴۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ۷ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع بدنه هاچبک کوچک اسپرت
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی خنک‌شونده

ابعاد و اندازه‌ها

طول ۴۰۵۳ میلیمتر
عرض ۱۷۵۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۳۸ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۵۴۸ میلیمتر
وزن خالص ۱۲۸۶ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۴۰ لیتر
حجم صندوق عقب ۳۵۱ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

موتور جدید هاچبک اسپرت فولکس واگن به خاطر قوانین جدید آلایندگی اتحادیه اروپا از نو طراحی شده تا علاوه بر انتشار کمتر گازهای مضر، قدرت و گشتاور بیشتری تولید کند.

 طراحی ظاهری پولو GTI

نمای جلو و جانبی فولکس واگن پولو GTI

فیس لیفت جدید فولکس واگن پولو GTI طراحی ظاهری بهتری از مدل ۲۰۲۱ دارد. چراغ‌های LED ماتریکس جلو کمی به سمت پایین متمایل شده و یک نوار قرمز رنگ از سمت راست به سمت چپ کشیده و چراغ‌های روز هم به موازات نوار قرمز رنگ و زیر جلوپنجره لانه زنبوری قرار دارد.

سپر تهاجمی‌تر و جسورانه‌تر از قبل است و طراحان فولکس واگن سعی کرده‌اند تا کمی شبیه به گلف GTI جدید باشد. نمای جانبی فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲ تغییر چندانی نداشته و تفاوتش با مدل قبلی در رینگ‌های جدید ۱۷ یا ۱۸ اینچی آلومینیومی است. نمای عقبی هاچبک کوچک تغییرات بیشتری دارد. چراغ‌های بومرنگی بزرگ، سپر جدید و دیفیوزر هم‌رنگ بدنه از جمله این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها است.

طراحی داخلی پولو GTI

طراحی داخلی فولکس واگن پولو GTI

کابین فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲، طراحی مینیمال خود را حفظ کرده است. شکل و شمایل و چیدمان کابین تغییری نداشته اما تعدادی دکمه لمسی به غربیلک فرمان اضافه شده و می‌توانید سیستم تهویه مطبوع را به جای استفاده از دکمه‌های فیزیکی، از طریق نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی اطلاعات و سرگرمی تنظیم کنید. کیلومترشمار و دور موتور روی یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتال به نمایش در می‌آید. این گزینه جزو قطعات استاندارد پولو جدید است و برعکس دیگر خودروها، آپشن به حساب نمی‌آید. اما اگر آپشن‌های بیشتری بخواهید می‌توانید سقف پانوراما، سیستم صوتی Beats و شارژر بی‌سیم را سفارش دهید.

آپشن‌ها و امکانات پولو GTI

فولکس واگن پولو GTI اولین خودرویی است که با سیستم نیمه‌خودران «دستیار سفر رانندگی هوشمند» (IQ.Drive Travel Assist) عرضه می‌شود که به راننده اجازه استفاده از کروز کنترل هوشمند و رانندگی در خط مستقیم را می‌دهد. هرچند این سیستم، کاملا خودران نیست و باید دستتان را روی فرمان خودرو نگه دارید اما اگر بخواهید مسیر طولانی را در بزرگراه‌ها و جاده‌ها رانندگی کنید، به کارتان خواهد آمد.

پولو جدید دارای چهار حالت رانندگی اکو، نرمال، اسپرت و شخصی است که روی عملکرد راننده تاثیر مستقیم دارد. فرمان اسپرت چند منظوره، کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی Digital Cockpit Pro، نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی، تهویه مطبوع دو گانه، تزئینات قرمز، صندلی‌های اسپرت، WE Connect، اتصال بی‌سیم اپل کار پلی و اندروید اتو و شارژر بی‌سیم تلفن همراه از آپشن‌های هاچبک کوچک و اسپرت VW است.

بازار فولکس واگن پولو GTI

نمای عقب فولکس واگن پولو GTI

فولکس واگن پولو GTI مدل ۲۰۲۲ تا اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود و در اوایل سال ۲۰۲۲ به بیشتر بازارهای جهان می‌رسد. قیمت پایه‌ای که می‌توان برای این هاچبک کوچک اسپرت حدس زد، ۳۴ هزار دلار است که با آپشن‌هاو امکانات اضافه کمی بیشتر می‌شود. پولو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای فولکس واگن است و از زمان عرضه اولین سری، مشتریان ۱۸ میلیون دستگاه از آن را خریداری کرده‌اند. با توجه به اوضاع بازار ایران و تحریم‌ها و ممنوعیت واردات، این خودرو حالا حالاها به دست رانندگان داخلی نخواهد رسید.

دلیل انتخاب پولو GTI مدل ۲۰۲۲

فولکس واگن پولو GTI هاچبک کوچک اسپرتی است که مدل جدید آن می‌تواند هواداران گلف GTI را نیز  راضی کند. موتور قدرتمند و شاسی اسپرت، بدنه اسپرت چهار در و سیستم رانندگی نیمه‌خودران از مزیت‌های پولو مدل ۲۰۲۲ است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو