بررسی مشخصات مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ بررسی مشخصات مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ سدانی است که پیش‌بینی می‌شود بتواند آمار فروش متعلق به کمپانی مزدا را بشکند. این کمپانی در سال جاری میلادی عنوان معتبرترین برند خودروسازی را از آن خود کرده است و این لقب نه به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و امکانات رفاهی عالی که به دلیل کیفیت بالا و دردسر کم محصولات این کمپانی به آن تعلیق گرفته است.

در واقع اعطای این لقب نشان‌دهنده آن است که در سیاست‌های اجرایی مزدا دردسر کمتر و راحتی بیشتر مشتریان حرف نخست را می‌زند.

در همین راستا نیز انتظار می‌رود مزدا ۳ جدید بتواند یک سدان کم دردسر و اسپرت را معنی دوباره بخشد.

این خودرو که به زودی راهی جاده‌ها خواهد شد نه تنها هاچ‌‌بک‌های محبوبی همچون فولکس واگن گلف GTI و هوندا سیویک Si را به راحتی شکست خواهد داد که محصولاتی همچون بی ام و سری ۲ گرن کوپه و مرسدس بنز A کلاس را نیز به چالش می‌کشد.

مشخصات فنی مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

مشخصات حجم / میزان / تعداد
محور محرک دو دیفرانسیل
حجم موتور ۲۴۸۸ سی سی
نوع موتور Skyactive-G PY-VPTS بنزینی
تنفس موتور توربوشارژ
حداکثر قدرت

۲۲۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین ۸۷ اکتان)

۲۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین ۹۲ اکتان)

حداکثر گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۵.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی
نوع بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی

مشخصات ابعاد و اندازه‌ها
طول ۴۴۶۰ میلیمتر
عرض ۱۷۹۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۳۵ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۷۲۵ میلیمتر
وزن خالص ۱۶۸۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۴۸ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ
چرخ جلو و عقب R18 215/45
حجم صندوق عقب ۳۷۳ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

طراحی مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

طراحی مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

مزدا ۳ در تمامی مدل‌ها و نسل‌ها از طراحی خاصی پیروی می‌کند. زبان طراحی مخصوص این خودرو تاکید فراوانی بر سطوح حجمی داشته و کمتر به سراغ خطوط بدنه می‌رود.

این زبان طراحی در مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ نیز مورد تاکید قرار گرفته است. این سدان جدید را می‌توان یکی از بهترین‌های بازار خود از بعد طراحی دانست که اتفاقا از زبان طراحی خاص خود نیز برخوردار است.

در نمای روبروی این خودرو نخستین چیزی که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند جلوپنجره عظیم آن خودرو است که البته از مشخصه نسل‌ها و مدل‌های مختلف مزدا ۳ است. طراحی جلو پنجره کاملا حجمی است و کاملا حس تهاجمی را منتقل می‌کند.

این زبان طراحی در حکم یک امضای اختصاصی در نمای عقب نیز عینا تکرار شده و گلگیرهای عضلانی در کنار سپر حجیم گواه این ادعاست. در هر دو نمای جلو و عقب آرم مزدا خودنمایی می‌کند.

در درون کابین نیز مزدا مجددا مشابه با یک خودروساز لوکس عمل کرده و این ادعا را می‌توان به واسطه متریال باکیفیت بکار رفته اثبات کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

کابین مزدا ۳ جدید حس لوکس بودن را به راحتی به شما منتقل می‌کند. این اتفاق به واسطه تجهیزات و امکانات مدرن و به ‌روزی که در درون کابین قرار دارد صورت می‌پذیرد.

صندلی راننده این سدان دارای حافظه اختصاصی است و می‌توان آن را در ۱۰ حالت مختلف به صورت برقی تنظیم کرد. به‌علاوه صندلی سرنشین را نیز می‌توان در ۴ حالت مختلف تنظیم کرد. گرم‌کن دیگر آپشنی است که برای صندلی‌های این خودرو در نظر گرفته شده است.

یک نمایشگر ۸.۸ اینچی نیز در مرکز کنسول مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ قرار دارد. این مانیتور مسیر دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی این محصول مزدا بوده و از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند. ۲ پورت BUS و یک سوکت برق ۱۲ ولت از دیگر تجهیزاتی هستند که در کنار این نمایشگر قرار دارند.

قیمت پایه مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ در حدود ۳۰ هزار دلار و قیمت مدل هاچبک تقریبا برابر با ۳۱ هزار دلار است. اکنون با در نظر گرفتن اینکه اگر مزدا ۳ توربو امکان ورد به ایران را داشت، با دلار بالای ۲۴ هزار تومان ارزش خرید را داشت یا خیر؟

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45