بررسی مشخصات هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

۱۱ تیر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

بعد از اینکه نسل یازدهم هوندا سیویک با بدنه سدان به بازار آمد، حالا نوبت به رونمایی از مدل هاچبک این خودرو ژاپنی رسیده است.

سیویک سدان از همه نظر نسبت به نسل قبلی بهتر شده اما به خاطر طراحی محافظه‌کارانه و همچنین عدم استفاده از جعبه دنده دستی چندان نتوانسته رانندگان را راضی به خرید کند. به همین دلیل، مدیران خودروساز ژاپنی، هوندا سیویک هاچبک را با گیربکس ۶ سرعته دستی و بدنه اسپرت‌تر ارائه داده‌اند تا جوان‌ها را جذب محصول جدید خود کنند.

مشخصات فنی هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هوندا سیویک هاچبک نسل قبلی فقط از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کرد اما در نسل جدید این خودرو، موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر نیز برای تیپ‌های EX و اسپرت در نظر گرفته شده است.

هر دوی این پیشرانه‌ها به صورت استاندارد از یک گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کنند اما خریداران می‌توانند جعبه دنده ۶ سرعتی دستی با ضرایب کوتاه را سفارش دهند. این گیربکس دستی می‌تواند یکی از نقاط قوت هوندا سیویک هاچبک باشد.

مشخصات و عملکرد فنی

محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی ۱۹۹۶ سی سی
نوع موتور L15B7 VTC Turbo K20C
حداکثر قدرت ۱۸۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۷۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۷.۷ ثانیه ۸.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت اتوماتیک CVT / ۶ سرعته دستی
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی —–
سیستم فرمان برقی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع بدنه هاچبک
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی

ابعاد و اندازه‌ها

طول ۴۵۴۹ میلیمتر
عرض ۱۸۰۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۱۵ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۷۳۶ میلیمتر
وزن خالص ۱۳۰۵ – ۱۳۹۶ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۵۶ لیتر
قطر رینگ

۱۶ اینچ (LX)

۱۷ اینچ (EX-L)

۱۸ اینچ (اسپرت – اسپرت تورینگ)

چرخ جلو و عقب

R16 215/55

R17 215/50

R18 235/40

حجم صندوق عقب

۷۲۸ لیتر

۱۳۰۸ لیتر (بعد از تا شدن صندلی‌های عقب)

تعداد سرنشین ۵ نفر

فروش فوری خودرو

طراحی بدنه هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هوندا سیویک سدان طبیعتا طراحی محافظه‌کارانه‌ای دارد اما بدنه مدل هاچبک اسپرت‌تر و جسورانه‌تر کار شده است. با این حال هوندا سیویک هاچبک، المان‌های اصلی در طراحی مدل سدان را حفظ کرده است.

چراغ‌های جلو نسبت به نسل قبلی افقی‌تر شده و در دو طرف جلو پنجره مشبک باریک با طرح قرار گرفته‌اند.

نمای جانبی تقریبا مشابه مدل سدان است با این تفاوت که به دلیل حذف صندوق عقب، سقف شیب بیشتری دارد.

بخش عقب هوندا سیویک هاچبک تغییرات بیشتری داشته است. چراغ‌های عقب از نو طراحی و به وسیله یک چراغ نوری به هم متصل شده‌اند. روی در صندوق عقب دیفیوزر کار گذاشته شده و اگزوزهای کروم در دو طرف سپر قرار گرفته‌اند.

طراحی داخلی هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

داشبرد هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هوندا برای طراحی داخلی و کابین سیویک هاچبک هوشمندانه عمل کرده است. فضای داخلی همان طوری طراحی شده که از هوندا انتظار می‌رود. سرنشینان عقب از این به بعد ۳۵ میلیمتر فضای بیشتری برای راحتی پاهایشان خواهند داشت و افراد بالغ همچنان به راحتی در صندلی‌های عقب این هاچبک می‌توانند بنشینند. با توجه به اینکه عرض سیویک هاچبک ۴۱ میلیمتر بیشتر شده، فضای صندوق عقب هم گنجایش بار بیشتری خواهد داشت.

داشبرد هوندا سیویک حجم و طرح ساده‌ای دارد و خلوت است. یک نوار با طرح لانه زنبوری در طول داشبرد کشیده شده و یک نمایشگر ۷ تا ۹ اینچی در مرکز داشبرد قرار دارد که از طریق آن می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی دسترسی داشت. در پایین داشبرد هم کلیدهای فیزیکی برای کنترل تهویه مطبوع نصب شده است.

نمایشگر دیجیتال کیلومتر شمار به‌روزرسانی شده و فرمان را هم از نو طراحی کرده‌اند که خوش‌دست‌تر از مدل قبلی است.

امکانات و تجهیزات هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

تیپ‌های رده پایین هوندا سیویک هاچبک دارای یک کیلومتر شمار LCD هفت اینچی هستند و برای تیپ اسپرت تورینگ کیلومتر شمار ۱۰.۲ اینچی در نظر گرفته شده است. همچنین نمایشگر لمسی تیپ اسپرت تورینگ ۹ اینچی بوده و در تیپ‌های ارزان‌تر از نمایشگرهای ۷ اینچی استفاده می‌شود.

سیستم اطلاعات و سرگرمی هوندا سیویک هاچبک قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو را دارد و می‌توان تلفن همراه هوشمند را به صورت بی‌سیم متصل کرد. همچنین نویگیشن و پد شارژ بی‌سیم در کابین این خودرو تعبیه شده است.

سیستم هوندا سنسینگ دارای یک سیستم تک دوربینه جدید است که می‌تواند وسایل نقلیه و عابران پیاده را بهتر از قبل شناسایی کند و تشخیص دهد. این سیستم به ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و دستیار تغییر لاین مجهز است.

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲، اسپرت‌تر از سدان

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۱ میلادی، یازدهمین نسل هوندا سیویک هاچبک هم به بازار آمد. نیم قرن از تولید اولین سری این خودرو ژاپنی می‌گذرد و در طی این پنجاه سال ۲۴ میلیون دستگاه از آن تولید شده و همواره یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین اتومبیل‌ها در جهان بوده است، ایرانی‌ها هم این هاچبک را در بازار داخلی دیده‌اند. با ارائه هوندا سیویک هاچبک جدید مشخص شد که جعبه دنده دستی همچنان کاربرد دراد. این هاچبک ژاپنی اسپرت‌تر از قبل شده و خودروی جذابی برای جوانان خواهد بود.

نویسنده: میلاد قزللو

فروش فوری خودرو