مراحل فروش فوری خودرو کارکرده (دست دوم)

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ مراحل فروش فوری خودرو کارکرده (دست دوم)

فروش خودرو یکی از مهم‌ترین و پرریسک‌ترین معاملاتی است که این روزها افراد با آن مواجه هستند؛ زیرا خودرو به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند خانوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کوچک‌ترین اشتباه در زمان فروش می‌تواند آسیب‌های مالی و غیر مالی به خانواده‌ها وارد کند.

 

طی سال‌های اخیر رشد قیمت روز خودرو صفر و کارکرده، این وسیله نقلیه را از نقش مصرفی به نقش سرمایه گذاری خانوار و به نوعی کسب و کار افراد تبدیل کرده است. بدین گونه که برخی افراد هزینه‌های هنگفتی را بابت خرید یک خودرو بعضا وارداتی اختصاص می‌دهند تا شاید در ماه‌های آینده و به واسطه نوسانات بازار، آن را با سود مناسب به فروش برسانند.

البته افزایش قیمت خودرو در بازار فقط به خودروهای وارداتی خلاصه نمی‌شود، زیرا قیمت خودروهای تولید داخل کشور نیز از حدود سال ۹۷ روند صعودی به خود گرفته‌اند و فرقی نمی‌کند که مشتریان ماشین خارجی داشته باشند یا داخلی، مهم این است که همگی با افزایش قیمت وسیله نقلیه‌شان همراه می‌شوند.

مراحل فروش خودرو کارکرده

  • مراجعه به سایت فروش فوری خودروهای کارکرده
  • تکمیل فرم ثبت‌نام
  • ثبت درخواست فروش خودرو
  • مشاهده بازه قیمتی اعلام شده بر اساس فرم تکمیل شده
  • هماهنگی جهت بازدید حضوری خودرو در شعب
  • مراجعه به شعب و بررسی خودرو
  • اعلام قیمت خودرو
  • انتقال سند و دریافت وجه

فروش امن و مطمئن

۱.صرفه جویی در هزینه‌ها

با فروش اتومبیل خود به واسطه خودرو ۴۵ دیگر نیازی به صرف هزینه‌.های اضافی جهت آگهی فروش ندارید، زیرا شما با یک درخواست فروش فوری خودرو در سایت این شرکت، می‌توانید صفر تا صد معامله را به این شرکت بسپارید.

۲.پایان مزاحمت‌های تلفنی

قطعا برای شما هم پیش آمده که هر زمانی قصد فروش خودرو داشتید، با مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های مکرر و غیر مرتبط با فروش خودرو مواجه شده‌اید و یا در این چنین شرایط قرار گرفته‌اید که به دلیل رودربایستی با اقوام و دوستان مجبور به ارائه تخفیف‌ جهت فروش خودرو شده‌اید و به طور کلی از معامله خود ضرر کرده‌اید.

اما فروش ماشین در خودرو ۴۵ همه این مسائل را برای فروشندگان خودروهای کارکرده به صفر رسانده و شریطی فراهم شده است تا در سریع‌ترین و البته امن‌ترین روش خودرو کارکرده را به فروش برسانید.

۳.معامله با یک شرکت ثبت شده

خودرو ۴۵ یک شرکت حقوقی ثبت شده است که این اطمینان را به شما می‌دهد تا یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های خانواده‌تان را به واسطه آن به فروش برسانید.

۴.کاهش مزاحمت‌های خریداران خودرو

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فروش در خودرو ۴۵، کارشناسی در محل شعب این شرکت است؛ چرا که با کارشناسی خودرو کارکرده شما در یکی از شعب این شرکت، هیچ گونه مزاحمتی برای فروشنده ایجاد نخواهد شد؛ چه فروشنده با مبلغ پیشنهادی موافقت کند و چه خیر، هیچ گونه مزاحمتی از سوی خریدار را تجربه نخواهد کرد.

تجربه فروش سریع خودرو

فروش فوری خودرو کارکرده یا همان معامله سریع نیز این روزها به دلیل مشغله زیاد افراد و صرفه جویی در زمان آن‌ها برای انجام یک معامله بسیار حائز اهمیت است. خودرو ۴۵ توانسته است با فراهم کردن شرایط فروش امن خودروهای کارکرده مشتریان، زمان فروش را از لحظه درخواست تا هنگام تحویل خودرو و دریافت وجه نقد به کمترین زمان ممکن برساند به گونه‌ای که مشتری بتواند در یک روز کاری ماشین خود را به پول نقد تبدیل کند و در مقابل معامله خود راضی باشد. تجربه نشان داده است، در این شرایط مشتری برای معامله‌های بعدی
اتومبیل خود و اطرافیانش این شرکت را انتخاب و معرفی می‌کند.

۱. فروش فوری با یک بار مراجعه

در صورتی که درخواست کننده، فروشنده واقعی خودرو باشد و فورا به پول نقد نیاز داشته باشد، می‌تواند با یکبار مراجعه به یکی از شعب خودرو ۴۵ ماشین خود را به فروش برساند. فروش خودرو در این شرکت به صورت پرداخت نقد انجام می‌شود. از این رو کافی است پیش از تنظیم قرار و بازدید حضوری خودرو، نزدیک‌ترین شعبه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در حالا حاضر شعب خودرو45 در شهرهای پرطرفدار نیز راه اندازی و آماده ارائه خدمت است.

۲. انتقال سند و پرداخت آنی وجه

به طور طبیعی، مهم‌ترین اتفاق هر معامله‌ای پس از طی مراحل کارشناسی، قیمت‌گذاری و تایید فروش، روش پرداخت وجه است. در خودرو۴۵، تمام مراحل فروش زیر نظر کارشناسان حقوقی و متخصص این شرکت انجام می‌شود به گونه‌ای که بلافاصله پس از انتقال سند،‌ وجه
خودرو به صورت نقد و آنی پرداخت می‌شود.

 تجربه فروش آسان خودرو

همانگونه که پیش‌تر اشاره شد، فروش فوری خودرو نیازمند فراهم‌سازی یک پکیج متشکل از امنیت معامله، سرعت معامله و سهولت معامله است. این شرکت به عنوان یک شرکتی فعال در امر فروش فوری خودرو کارکرده مشتریانش، توانسته است سهولت در امر فروش فوری را به آن‌ها هدیه دهد.

۱. عدم مراجعه به بازار دلالی خودرو

مشتریان این شرکت نیازی ندارند تا در بازار دلالی خودرو به دنبال خریدار بالقوه باشند و یا بر سر قیمت خودرو چانه زنی کنند. این شرکت بستر فروش آسان خودرو را برای آن‌ها فراهم کرده است تا دیگر برای به فروش رساندن ماشین دست دوم خود راهی بازارهای دلالی خودرو نشوند.

۲. کارشناسی رایگان

کارشناسی تخصصی و رایگان خودرو پیش از قیمت‌گذاری یکی از خدماتی است که به مشتریان ارائه می‌شود؛ حال می‌خواهد مشتری موافق فروش با قیمت پیشنهادی باشد و چه موافق قیمت پیشنهادی نباشد؛ مهم این است که هر خودرو در ۱۴۵ مورد تحت کارشناسی قرار می‌گیرد و بر همان اساس قیمت‌گذاری می‌شود.

۳. فروش فوری خودرو در یک روز

تمام مراحل فروش به واسطه خودرو۴۵ در یک روز کاری انجام می‌شود و نیازی به صرف زمان حداقل یک هفته تا ۱۰ روز برای انتقال سند و دریافت وجه نقد نیست.

 مراحل فروش خودرو با خودرو۴۵

۱. ثبت نام

ثبت‌نام در خودرو۴۵ به منزله درخواست فروش خودرو کارکرده محسوب می‌شود. بدین صورت که متقاضی فروش فوری خودرو کارکرده با مراجعه به وبسایت khodro45.com می‌تواند اطلاعات مربوط به ماشین مورد نظر را در فرم مربوطه تکمیل کند.

فرم تکمیل اطلاعات خودرو شامل مواردی همچون نام خودرو، مدل خودرو، کارکرد خودرو، سال ساخت و شماره تلفن همراه متقاضی است. در این مرحله متقاضی فروش اتومبیل پس از ثبت درخواست به یک صفحه با عنوان حدود قیمت خودرو کارکرده منتقل می‌شود و باید منتظر تماس کارشناسان این شرکت باشد.

۲. مراجعه حضوری

هماهنگونه که پیش‌تر اشاره شد، پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و تماس کارشناسان با متقاضی فروش خودرو، مشتری باید به همراه ماشین کاملا تمیز و کارواش رفته به یکی از شعب این شرکت که بر اساس موقعیت مکانی نزدیک‌ترین شعبه انتخاب شده است، مراجعه کند.

در این مرحله، خودرو کارکرده توسط کارشناسان متخصص این شرکت در ۱۴۵ مورد از بخش‌های مختلف خودرو بررسی می‌شوند. همچنین پس از کارشناسی رایگان خودرو، قیمت پیشنهادی خرید ماشین به مشتری اعلام می‌شود. از این رو در صورت توافق مشتری با قیمت پیشنهادی خریدار جهت معامله به دفتر مرکزی این شرکت ارجاع داده می‌شود. اما در صورت عدم رضایت مشتری از مبلغ پیشنهادی، هیچ هزینه‌ای بابت کارشناسی و یا مراجعه او به شعب و کارشناسی دریافت نخواهد شد و مشتری به عنوان دوست و همکار این شرکت می‌تواند هر زمانی که تصمیم جدی‌تری جهت فروش فوری خودرو کارکرده خود داشت، مجددا به خودرو ۴۵ مراجعه کند.

۳. تحویل خودرو و دریافت وجه نقد

پس از توافق بر سر قیمت پیشنهادی خودرو، نقل و انتقال سند توسط کارشناسان حقوقی شرکت خودرو ۴۵ انجام می‌شود. بدین صورت که همه عوارض پرداختی، جریمه‌ها و نحوه انتقال بیمه خودرو در چند ساعت و بدون اتلاف وقت صورت می‌گیرد. سپس بر سر زمان تحویل خودرو و پرداخت وجه نقد به مشتری توافق می‌شود و مراحل فروش خودرو کارکرده یک روزه و تنها با یکبار مراجعه به شعب خودرو ۴۵ انجام می‌شود.

بهترین روش فروش ماشین به نفع مشتری

تصور کنید شما به سرعت به پول نقد از بابت فروش اتومبیل خود نیاز دارید و در مقابل فرصت گشت زدن در بازار دلالی خودرو و همچنین تجربه‌ای از فروش فوری خودرو در این بازار را ندارید. اما می‌توانید با مراجعه به سایت مطمئن و ثبت درخواست فروش خودرو، نه تنها به سرعت به یکی از شعب این شرکت راهنمایی شوید، بلکه تنها با یکبار مراجعه ماشین خود را به فروش برسانید.

نکته قابل توجه در این باره عدم ازدحام جمعیت در شعب است؛ زیرا مراجعه و بازدید حضوری خودرو نیازمند تعیین وقت قبلی توسط کارشناسان است. همچنین پس از کارشناسی تخصصی و رایگان خودرو، قیمت‌گذاری و توافق فروشنده همه مراحل نقل و انتقال سند به واسطه کارشناس حقوقی شرکت انجام می‌شود.

در این روش دیگر نیازی نیست تا فروشنده خودرو به بازارهای دلالی ماشین در شرق، غرب و جنوب شهر تهران پرسه بزند و پس از پیدا کردن مشتری برای خودرو کارکرده و چانه زنی بر سر قیمت آن، نگران نحوه دریافت وجه نقد خودرو  هم باشد.

 نکات کلیدی پیش از فروش خودرو

۱. تشخیص رنگ ماشین

اطمینان از تصادفی نبودن خودرو قبل از خرید یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین اقدامات خریداران است. به همین منظور کارشناسی خودرو پیش از خرید باید حتما توسط کارشناس تخصصی خودرو انجام شود. زیرا تشخیص صحیح رنگ بدنه خودرو در قیمت‌گذاری خودرو کارکرده تاثیر بسزایی دارد و باید حتما ضخامت و تراکم رنگ خودرو روی بدنه با دقت هرچه تمام‌تر بررسی شود.

حالا اگر شما به عنوان فروشنده خودرو انصاف را در نظر بگیرید و پیش از شروع، گزارش کارشناسی تصادفی بودن خودرو را هم به کارشناس و هم به خریدار ارائه دهید، می‌توانید معامله‌ای با اطمینان خاطر بیشتری را برای طرفین رقم بزنید.

۲. ترمز ماشین

سلامت ترمزها در خودرو از جمله مهم‌ترین فاکتورهای فروش خودرو دست دوم است. زیرا اگر ترمز ماشین به خوبی عمل نکند، ممکن است برای راننده و سایر افراد حوادثی در بر داشته باشد که عدم بررسی دقیق آن خریدار ماشین و فروشنده را از معامله پشیمان کند.

حال اگر خودرو شما مجهز به ترمز ABS (ترمز ضد قفل) که یکی از اجزای مهم و ضروری سامانه ترمز خودروهای مدل جدید است و یا به سایر انواع سیستم ترمز مجهز باشد باید حتما هنگام کارشناسی بررسی جدی شود.

۳. چراغ‌ ماشین

مه شکن و چراغ خودرو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای معاینه فنی خودروها محسوب می‌شوند که پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به فروش خودرو حتما بررسی و یا تعویض شوند زیرا هزینه تعویض چراغ‌ها آنچنان بالا نیست.

۴. لاستیک‌‌ ماشین

لاستیک خودرو از جمله پر استهلاک‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود که سلامت آن می‌تواند تا حد قابل توجهی ایمنی رانندگی را تضمین کند. اما کمتر کسی به صورت مرتب تایر خودرو را در زمان لازم چک می‌کند و مراقب سلامت و تنظیم باد آن در فصول مختلف سال است. از این رو توجه به سلامت لاستیک‌ها هنگام فروش خودرو درباره ساییدگی‌ها، از بین رفتن عاج و یا ترمیم‌های متعدد ناشی از پنچرگیری باید به خوبی توسط کارشناس خودرو بررسی شود.

۵. مدارک ماشین

تکمیل بودن مدارک خودرو کارکرده هنگام فروش همانند برگه‌های تسویه حساب عوارض طرح ترافیک، عوارض سالانه، جریمه و خلافی خودرو، پرداخت بیمه بدنه و … بسیار مهم است. سایر مدارک همچون برگ سبز سند خودرو، کارت ماشین و کارت سوخت نیز باید همواره هنگام فروش همراه فروشنده باشد.

مدارک لازم برای فروش خودرو

۱. برگ سبز خودرو

سند مالکیت وسیله نقلیه، همان سند قانونی است که توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود و به برگ سبز خودرو معروف است. رنگ این سند سبز رنگ شامل اطلاعاتی همچون نام و مدل خودرو، پلاک، شماره شاسی، آدرس و مشخصات مالک وسیله نقلیه است.

۲. کارت خودرو

کارت ماشین یا به نوعی شناسنامه همراه خودرو از جمله مدارک مهمی است که حتما باید در کنار گواهینامه رانندگی همراه باشد. اطلاعات درج شده در کارت ماشین شامل نوع ماشین، سیستم، مدل، ظرفیت، سوخت، رنگ، شماره موتور، شماره شاسی و اتاق خودرو به همراه کد هشت رقمی VIN است.

در طرف دیگر این کارت نیز نام صاحب خودرو به همراه مشخصات فردی و برخی دیگر از اطاعات خودرو شامل رنگ ماشین ذکر می‌شود.

۳. شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو

بر اساس قانون، به همراه داشتن مدارک شناسایی هر فردی در همه معاملات ضروری است. از این رو هنگام فروش ماشین کارکرده نیز به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی صاحب خودرو ضروری است.

۴. برگه معاینه فنی خودرو

معاینه فنی خودرو برای انواع وسایل نقلیه در کشور یکی از ضروری‌ترین مدارک محسوب می‌شود که علاوه بر همراه داشتن آن زمان فروش، باید هر ساله تمدید شود، زیرا درصد قابل توجهی از تصادف‌ها ناشی از عدم سلامت قطعات خودرو و نداشتن معاینه فنی ماشین‌ها است. این برگه نتیجه انواع آزمایش‌های استاندارد از خودروها است که توسط مراکز تعیین شده انجام می‌شود.

۵. بیمه نامه شخص ثالث خودرو

اهمیت داشتن بیمه خودرو برای همه دارندگان وسایل نقلیه واضح است. اما بیمه شخص ثالث بر اساس موازین قانونی به عنوان یک بیمه اجباری باید هنگام فروش خودرو به خریدار ارائه شود.

۶. فاکتور فروش خودرو

شما به عنوان فروشنده خودرو باید حتما برگه یا فاکتور فروش اولیه خودرو را در دست داشته باشید. اگر شما این مدرک ضروری جهت فروش خودرو دست دوم خود را در اختیار ندارید، بهتر است به نمایندگی خودرو مراجعه کرده و کپی یا المثنی این برگه را تهیه کنید.

۷. پرداخت خلافی و عوارض خودرو

بهتر است پیش از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و اقدام به فروش، حتما به یکی از سایت‌های معرفی شده توسط نیروی انتظامی جهت تسویه خلافی خودرو مراجعه کنید و همچنین از طریق ثبت نام سایت تهران من نیز عوارض شهرداری خودرو را می‌توانید تسویه کنید.

نحوه اعلام قیمت ماشین در خودرو۴۵

روش قیمت گذاری خودرو کارکرده در این شرکت درست از زمان ثبت‌نام مشتری آغاز می‌شود. بدین صورت که در اولین اقدام مشتری هنگام ثبت‌نام و تکمیل مدارک در سایت، ابتدا بازه قیمتی از خودرو مذکور به او اطلاع رسانی می‌شود، اما این بازه قیمت، مبلغ نهایی فروش خودرو تلقی نمی‌شود. از این رو توصیه می‌شود تا مشتری منتظر تماس کارشناسان این شرکت باشد و پس از تعیین وقت بازدید حضوری ماشین و همچنین کارشناسی رایگان اتومبیل، حدود ۴۵ دقیقه صبر کند تا قیمت نهایی ماشین توسط فاکتورهای بررسی شده، این شرکت توسط خریداران بالقوه و همکار پیشنهاد شود.

در نتیجه فروش خودرو در ابتدا به صورت آنلاین و در ادامه مراحل فروش به صورت حضوری انجام می‌شود.

مراجعه به شعب خودرو ۴۵ و فروش ماشین

بعد از مرحله ثبت‌نام و کارشناسی، قیمت‌گذاری و فروش در شعب این شرکت انجام می‌شود. در حال حاضر شعب شرق، غرب و شمال غرب تهران آماده ارائه خدمات کارشناسی ( ثبت‌نام و تعیین وقت قبلی) به مشتریان هستند.

محدودیت های فروش خودرو کارکرده

این شرکت تنها میزبان خودروهای کارکرده سال ۱۳۹۳ به بعد است. همچنین لیست تمام خودروها و مدل‌های تحت پوشش فروش این شرکت در فرم اولیه ثبت نام در صفحه اصلی سایت ذکر شده است.

شرایط فروش ماشین در خودرو۴۵

شرایط فروش خودرو در این شرکت همانگونه که اشاره شد نیاز به حضور مالک، به همراه داشتن تمام مدارک ضروری ذکر شده دارد. قابل توجه است که نباید خودرو تحت رهن بانک و یا شرکت‌های لیزینگ باشد.

نکته: در حال حاضر خدمات فروش فوری خودروهای کارکرده مشتریان به واسطه تنها در شهر تهران انجام می‌شود.

خودرو۴۵ یک شرکت فعال در امر فروش فوری خودروهای کارکرده مشتریان است و این امر را به همراه تیم مجرب و متخصص خود تشکیل شده از کارشناسان فنی، کارشناسان حقوقی و مشاوران فروش خبره انجام می‌دهد. تمام تلاش این شرکت هدیه تجربه معامله امن، سریع و آسان خودرو به مشتریانش است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: نگار میرکریمی