بررسی مشخصات فنی کیا ریو 2017

۲۲ آذر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی کیا ریو 2017

خودرو ریو شرکت کیا پرفروش‌ترین مدل این تولید کننده کره‌ای به شمار می‌رود. ریو در بازار ایران و به خصوص در مناطق آزاد از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. نسل چهارم خودرو کیا ریو 2017 با طراحی جدید، ایمنی بالاتر و افزایش تکنولوژی همانند سری‌های پیشین رقیبی با کیفیت برای خودروهای میان رده بازار خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای خودروی ریو امکانات بسیار بالا نسبت به قیمت پایین است. شرکت کیا 7 سال گارانتی برای ریو 2017  ارائه می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر است.

مزایا و معایب

+ امکانات مناسب و کافی

+ گارانتی طولانی مدت

+ صفر تا صد 9.4 ثانیه‌ای

+ قدرت موتور بالا

+ سیستم تعلیق و هندلینگ بهتر نسبت قبل

_ فضای تنگ صندلی‌های عقب

_ مصرف سوخت نسبتاً بالا

_ عدم امکان تغییر ارتفاع صندلی‌ها

مشخصات فنی کیا ریو 2017

نوع موتور

1.6 لیتر، درون خطی 4

حجم موتور

1591 سی سی

سیلندر / سوپاپ

16 سوپاپ با زمان بندی CVVT

تنفس موتور

حداکثر قدرت

138 اسب بخار

حداکثر گشتاور

123 پوند فوت @ 4850 دور در دقیق

جعبه دنده

6 سرعته دستی یا اتوماتیک از نوع اوردرایو خودکار Sportmatic

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب 0 تا 100 کیلومتر

9.4 ثانیه

حداکثر سرعت

171 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

6.4 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو و عقب

دیسکی

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول

4065 میلی‌متر

عرض

1725 میلی‌متر

ارتفاع

1450 میلی‌متر

فاصله بین محور جلو و عقب

2580 میلی‌متر

وزن خالص

1163 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5

حجم باک

43 لیتر

قطر رینگ

15 اینچ

چرخ جلو و عقب

P185/65R15

حجم صندوق عقب

325 لیتر

طراحی ظاهری ریو 2017

طراحی داخلی کیا ریو

طراحی کیا ریو 2017 توسط مرکز طراحی شرکت کیا در آلمان و کالیفرنیا آمریکا انجام شده است. از جمله تغییرات جدید نسل چهارم اتومبیل‌های ریو می‌توان به باریک‌تر و کوتاه‌تر شدن قسمت جلویی ماشین یا همان پوزه‌ی ببر معروف اشاره کرد. چراغ‌های LED به کار رفته شده در طراحی این خودرو نمایی U شکل به ریو 2017 داده‌اند. سپر جلویی ریو 2017 نسبت به سپر نسل سوم ریو تا حد قابل توجهی بالاتر آمده است و طراحی زیباتری دارد.

در قسمت پشتی شاهد چراغ‌های LED با طراحی به شکل تیر هستیم. شیشه عقبی ماشین کیا ریو 2017 مقداری عمودی‌تر شده که این قضیه موجب بزرگ‌تر نشان دادن آن خواهد شد. ریو نسل چهارم از لحاظ ابعاد پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل پیشین خود دارد. در این مدل شاهد افزایش طول، فاصله‌ی بین دو محور و کاهش ارتفاع به منظور بهبود تعادل خودرو هستیم. به طور کلی طراحی خودرو کیا ریو 2017، بسیار بهینه‌تر و جذاب‌تر از گذشته است.

طراحی داخلی

شرکت کیا در طراحی داخلی سری جدید ریو خود نیز تغییرات قابل توجهی لحاظ کرده است. در داخل کابین ریو 2017 سیستم سرگرمی جدید تعبیه شده است. نمای داخلی این ماشین به شدت راحت طراحی شده و بر خلاف کیا اپتیما شاهد فرمان D شکل در ریو 2017 نیستیم.

بر روی فرمان این خودرو دکمه‌هایی برای تنظیمات سیستم صوتی و قطع و وصل کردن تلفن همراه از طریق بلوتوث قرار دارد. از دیگر تغییرات مثبت طراحی داخلی کیا ریو 2017 می‌توان به حذف برخی از دکمه‌های اضافی اشاره کرد.

صندلی‌های جلویی ریو 2017 دارای سیستم گرم‌کننده بوده و از چرم مصنوعی مشکی ساخته شده‌اند. کیا از این مدل چرم در ساخت فرمان ریو جدید نیز استفاده کرده است که به وضوح تجربه رانندگی با نسل جدیدتری از ریو را به رانندگان هدیه می‌دهد.

آپشن‌ها و امکانات ریو 2017

سیستم سرگرمی خودروی کیا ریو 2017 از یک نمایشگر 5 اینچی تشکیل شده است که بر روی داشبورد جلویی قرار دارد. این سیستم از دو پلتفرم Android Auto شرکت گوگل و CarPlay شرکت اپل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر به صورت هوشمندانه‌ای طراحی شده و به راحتی می‌توان از آن به عنوان جایگزین برخی از کلیدهای داشبورد استفاده کرد.

یکی دیگر از امکانات جدید و جذاب ریو 2017 سیستم تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار است. به لطف این قابلیت و همچنین سیستم ترمز حرفه‌ای ریو 2017 موفق به کسب نشان ۵ ستاره ایمنی از آزمون‌های تصادف موسسه یوروانکپ شد.

نرم‌افزار سیستم ناوبری شرکت کیا به صورت پیش‌فرض بر روی خودروی ریو 2017 نصب است. با این نرم‌افزار قابلیت‌های جذابی نظیر هشدار دوربین‌های شهری کنترل سرعت و نمایش ترافیک جاده‌ای زنده را به دست خواهید آورد.

صفحه نمایش لمسی

دارد (4.3 اینچی)

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

سیستم صوتی

دارد (با 6 بلندگو)

تنظیم شیب تلسکوپی

دارد

کنترل پایداری

دارد

فناوری بی سیم

دارد (بلوتوث)

کروز کنترل

دارد

سیستم تهویه

دارد

نقشه خوان

دارد

قابل تنظیم صندلی

دارد ( در 6 جهت)

سیستم ضد قفل ترمز (ABS)

دارد

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

دارد

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

دارد

هیل شروع کمک کنترل (HAC)

دارد

سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

کیسه هوا

دارد

دوربین 360 درجه

ندارد

ایزو فیکس

ندارد

سانروف

ندارد

 نتیجه‌گیری (ریو 2017 در بازار ایران)

خودروی کیا ریو 2017 تغییرات قابل قبولی نسبت به گذشته داشته است. شرکت‌های خودروسازی کره‌ای همواره در ساخت ماشین‌های سواری فاکتورهای اساسی نظیر کیفیت و امنیت را رعایت می‌کنند. این نکته به خوبی در سری جدید ریو شرکت کیا مشهود است.

به دلیل وضعیت بد فعلی و ارزش پایین ریال نسبت به دلار خودروهایی که در بازارهای جهانی جزو خودروهای اقتصادی به شمار می‌روند در ایران با قیمت‌های نامعقول به فروش می‌رسند. این قیمت بالا باعث لطمه به فروش کیا ریو 2017 نیز شده است. در حال حاضر خرید نمونه‌های دست دوم مزدا 3 یا نمونه‌های صفر کیلومتر سراتو با بودجه مشابه امکان‌پذیر است. فارغ از بحث قیمتی، ریو سال 2017 برای افرادی که به دنبال ظاهری ساده و شیک به همراه امکانات مناسب هستند گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: کیا هاشمی