ارزان ترین خودروها در ترکیه

۱۲ دی ۱۴۰۰ ارزان ترین خودروها در ترکیه

خرید خودرو در ترکیه کار دشواری نیست. اقتصاد این کشور برخلاف ایران از سوی غرب تحریم نشده است و به همین دلیل  همه برندهای خودرویی در این کشور برای خرید و فروش حضور دارد.

این مساله موجب شده بسیاری از شهروندان این کشور که در زمره اقشار با درآمد متوسط قرار دارند نیز امکان تامین خودرویی ارزان و البته با کیفیت داشته باشند.

خرید خودرو در ترکیه این روزها بسیار مهم و چالش برانگیز است.

قیمت خودرو در این کشور در مقایسه با درآمد و نرخ تورم همه دهک‌های درآمدی مناسب است و هر خانواده‌ای براساس درآمدش می‌تواند خودروی مناسب خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال برند مورد علاقه قشر متوسط ترکیه برندهایی مانند نیسان، رنو، فیات و فولکس واگن است. البته به جز این کمپانی‌ها، خودروسازان دیگری نیز هستند که افراد با شرایط مالی متفاوت محصولاتشان را خریدار می‌کنند.

قشر متوسط ترکیه محصولات فیات رنو، تویوتا، اپل کورسا و فولکس واگن را به عنوان خودرو ارزان قیمت و به قول معروف «خودرو مصرفی» خریداری می‌کنند.

فیات پاندا، خودرو محبوب ترک ها

فیات پاندا در صدر لیست ارزان‌‌ترین خودروهای ترکیه قرار دارد.

تا سال ۲۰۱۹، قیمت این خودرو رقمی در حدود ۹۹۰ هزار لیر بود اما در فوریه ۲۰۲۱، قیمت این محصول از فیات به ۱۴۰ هزار دلار رسید. با لیر ۳ هزار و ۱۰۰ تومانی در بازار آزاد ارز، این خودرو معادل ۴۳۴ میلیون تومان است.

مشخصات فنی فیات پاندا

  • حجم موتور این خودرو ۱۲۰۰ سی سی است و ۶۹ اسب بخار قدرت دارد.
  • گشتاور فیات پاندا ۱۰۲ نیوتن در متر است.
  • حداکثر سرعت این خودرو بنزینی، ۱۶۴ کیلومتر در ساعت بوده و مصرف سوخت آن نیز ۵.۲ است.

رنو سیمبل دومین خودرو ارزان

رنو سیمبل  که جایگزین ال 90 ایرانی است را می‌توان به قیمت ۱۱۲ هزار لیر در ترکیه خریداری کرد.

رنو در جایگاه دوم ارزان ‌ترین خودروها در ترکیه قرار دارد. این خودرو به دلیل شرایط ظاهری و فنی خاصی که دارد طرفداران زیادی بین خانواده‌ها دارد. این درحالی است که فروش ماشین رنو سیمبل در ایران آنگونه که روزهای اول ورودش تصور شده بود، مورد استقبال قرار نگرفت.

مشخصات فنی رنو سیمبل

رنو سیمبل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، حجم موتور ۱.۶ لیتر دارد. سرعت این خودرو با ۱۰۵ اسب بخار، ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است وضعیت ظاهری‌اش، او را در زمره سدان‌های کوچک قرار داده است.

تویوتا یاریس در بازار ترکیه

تویوتا یاریس کراس به عنوان یکی دیگر ارزان‌ترین یا اقتصادی‌ترین خودروها در ترکیه، حوالی ۱۲۰ هزار لیر قیمت دارد.

نسل دوم یاریس سدان، مانند مدل هاچ‌بک آن، یعنی مدل ۲۰۰۸، در کشور ترکیه ارزان و مورد توجه است. شاید هم بهتر است بگوییم این خودرو با توجه به برند و کیفیتش، قیمت معقولی دارد.

نکته جالب اینجاست این خودرو در بازار ایران به پراید ژاپنی معروف بوده است. به این دلیل که این خودرو صرف‌نظر از طراحی عجیب داشبوردش، امکانات ناچیزی دارد.

اوپل کورسا در بازار خودرو ترکیه

قیمت اوپل کورسا در بازار خودرو ترکیه ۱۳۵ هزار لیر است. خودرویی خوش نقش و جمع و جور که یکی از ده‌ها خودرو ارزان در ترکیه است.

این خودرو ۴ سیلندر، حداکثر ۱۶۵ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و میزان مصرف بنزین آن در داخل و خارج شهر ۵.۲ لیتر است.

جمع بندی

به جز برندهایی که در بالا عنوان شد، برندهای دیگری نیز هستند که افراد با شرایط مالی متفاوت خودروهای آن‌ها را خریدار می‌کنند. برای آن گروه از ایرانی‌هایی که اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده‌اند، امکان دسترسی به خرید خودرو ارزان فراهم تر است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: فرشته بهروزی نیک