خودروهای ۹۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۲)

۳ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۹۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۲)

نرخ ارز چند هفته‌ای است که ثبات نسبی پیدا کرده و در محدوده ۵۰ هزار تا ۵۲ هزار تومان نوسان دارد و همین امر موجب شده تا از اواخر فروردین ماه قیمت خودروها در بازار روند کاهشی داشته باشد. البته ثبت نام سامانه یکپارچه و به دنبال آن، عرضه خودروها به متقاضیان نیز به ثبات بازار کمک کرده است. از طرفی دیگر، خودروسازان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت را پذیرفته‌اند تا متقاضیان ماشین‌های چینی با افزایش شدید قیمت مواجه نشوند.

تا زمانی که این شرایط دوام داشته باشد، بازار نیز روند فعلی خود را ادامه خواهد داد. هر چند افزایش مداوم و مزمن نرخ تورم موجب می‌شود تا در بلندمدت قیمت‌ها صعودی شود.

در همین حال، خبری از ورود و فروش گسترده خودروهای خارجی نیست و فقط سایپا توانسته تعدادی از محصولات وارداتی خود را به خریداران تحویل دهد. در این رابطه، چندی پیش خبری منتشر شد که واردات خودروهای کره‌ای ممنوع شده است.

پژو ۲۰۷

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۱ – ۹۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پانوراما – اتوماتیک – مدل ۱۴۰۰ – ۹۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که با امکانات بیشتر از مدل قبلی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۹۵ زیر پای مشتریان قرار گرفت و نسخه مجهز به سقف پانوراما نیز در سال ۹۹ به بازار آمد. چراغ‌های جلو، آینه و جلوپنجره از نو طراحی و بالای داشبرد هم یک نمایشگر لمسی استفاده شده است.

تارا

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۲ – ۹۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تارا جدیدترین خودرو ملی است که ایران خودرو طراحی و تولید و روانه بازار کرده است. این خودرو روی پلتفرم پژو ۳۰۱ ساخته و به نوعی فیس‌لیفت این سدان فرانسوی هم محسوب می‌شود. تارا در سال ۹۹ با جعبه دنده دستی روی خط تولید قرار گرفت و یک سال بعد مدل اتومات آن از طریق طرح‌های پیش فروش ایران خودرو عرضه شد. شکل و شمایل تارا در مقایسه با خودروهای داخلی به‌روزتر و جدیدتر است و همچنین از مدل جدید پیشرانه TU5P که روی پژو ۳۰۱ وجود داشت، استفاده می‌کند.

دنا پلاس

توربو – اتوماتیک – مدل ۱۴۰۲ – ۹۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

توربو – اتوماتیک – مدل ۱۴۰۱ – ۸۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

توربو – اتوماتیک – مدل ۱۴۰۰ – ۸۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنا پلاس دو سال بعد از عرضه دنا، در سال ۹۶ به بازار آمد. در حقیقت این خودرو مدل اسپرت دنا است که تغییراتی در طراحی ظاهری داشته است. دنا پلاس توربو در سال ۹۷ به دست مشتریان رسید و تفاوتش با مدل ساده دنده‌ای، فقط افزوده شدن توربو به پیشرانه بود و البته ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرد. دنا پلاس در ابتدا امکانات و آپشن‌های متنوعی داشت، اما از سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها مثل سانروف، کیسه هوا جانبی و نویگیشن حذف شد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو