بررسی مشخصات چری آریزو۶

۱۸ تیر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات چری آریزو۶

ماشین آریزو ۶ که در واقع با نام خودرو آریزو gx در لیست تولیدات کمپانی خودروسازی چری حضور دارد، یک سدان نسبتا جمع و جور بوده و در واقع مدل ارتقا یافته و بزرگ‌تر آریزو ۵ به حساب می‌آید.

چری آریزو ۶ نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. این محصول به منظور پر کردن جای خالی میان دو سدان آریزو ۵ و آریزو ۷ طراحی شده است. شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی انواع محصولات چری در ایران از سال ۱۳۹۸ چری آریزو ۶ را به صورت نه چندان گسترده روانه بازار ایران کرد تا شاید بتواند به کمک آن، رقیبی نسبتا ارزان‌تر و با امکانات روز را در برابر محصولات دست دوم کره‌ای همچون کیا اپتیما و هیوندا سوناتا روانه بازار کشورمان سازد.

با این حال ماشین آریزو ۶ به طور مستقیم رقیب جدی از نوع صفر کیلومتر در ایران نداشته و فعلا به صورت آهسته و پیوسته به کار خود در این بازار ادامه می‌دهد. به هر صورت در مطلب پیش رو قصد داریم تا چری آریزو ۶ را از زوایای مختلف همچون: طراحی، امکانات، مشخصات فنی وضعیت فروش و غیره مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط:

طراحی ظاهری چری آریزو ۶

طراحی ظاهری چری آریزو ۶

در همان نگاه اول به آریزو ۶ می‌توان متوجه شد که این محصول بر پایه چری آریزو ۵ توسعه یافته و نمایی شکیل‌تر و به‌روزتر از مدل آریزو ۵ را به نمایش گذاشته است. در ناحیه روبرو شاهد طراحی بدیع و جذاب جلوپنجره و سپر هستیم که جلوه تماما اسپرت و هیجان برانگیزی را از این سدان کامپکت چینی به نمایش گذاشته و جنبه‌های شخصیتی جنگاورانه آن را در معرض دید قرار می‌دهد.

در نمای بغل نیزجلوه‌ها و طرح‌هایی آشنا به چشم می‌خورند که پیش از این در آریزو 5 مشاهده شده بود. یک خط شانه‌ای در امتداد لبه درب صندوق سراسر نمای کناری را تا گلگیر جلو در برگرفته و به همراه برخی حجم پردازی‌های دیگر فرمی نسبتا عضلانی به این بخش از پروفیل‌های بدنه چری آریزو ۵ اعطا کرده است. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جذاب چراغ‌ها با فرمی اسپرت هستیم که توسط یک نوار کرومی که به طرزی جذاب به درون گرافیک داخلی چراغ‌ها نیز کشیده شده و شامل لوگو شرکت چری است، به یکدیگر پیوند خورده‌اند. طرح آینده‌نگرانه سپر و درب صندوق هم نمای پشت را به شیوه کاملا خوشایند و اسپرت تکمیل کرد‌ه‌اند.

در مجموع باید اظهار کرد که طراحی ظاهری چری آریزو ۶ ضمن حفظ المان‌های اصلی و شباهت کلی به آریزو۵، نمای جذاب‌تر، اسپرت‌تر و نسبتا لوکس‌تری را از خود به نمایش گذاشته است.

طراحی داخلی چری آریزو ۶

طراحی داخلی چری آریزو 6

پس از ورود به فضای کابین چری آریزو ۶ با نمایی تماما مدرن، نسبتا لوکس و آینده‌نگرانه مواجه خواهید شد که مشابه آن در سدان‌های هم قیمت موجود در بازار کشورمان وجود ندارد. استفاده از خطوط و اشکال هندسی ساده اما مدرن در طراحی داشبورد به همراه نمای متقارن پنل کیلومتر شمار و نمایشگر دیجیتال بین نشانگرهای دور موتور و سرعت، صحنه‌ای کاملا زیبا و خوشایند را از کابین آریزو 6 به نمایش گذاشته است.

طراحی مدرن کنسول جعبه دنده به همراه استفاده از متریال براق و با کیفیت در این بخش نیز سبب ارتقاء نمای کابین شده است. دکمه‌های لمسی دیجیتال در پنل سیستم تهویه نیز در نوع خود جالب توجه و بسیار مدرن طراحی شده است. سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین رضایت‌بخش به نظر می‌رسد؛ در عین حال فرم ارگونومیک صندلی‌ها و کیفیت روکش آنها با دوخت متمایز بعلاوه طرح الماسی نیز یکی دیگر از عوامل مثبت و رضایت‌بخش در کابین چری آریزو 6 خواهد بود.

این خودرو برای حضور پنج سرنشین با قد متوسط فضای کافی را ارائه می‌دهد اما صندلی‌های ردیف عقب برای افراد بلندقد احتمالا محدودیت‌هایی از ناحیه سر را به دنبال خواهند داشت. صندوق عقب نیز فضای نسبتا قابل قبولی را جهت جای دادن اسباب و وسایل مسافرت در اختیار کاربران می‌گذارد. این ظرفیت با تا زدن صندلی‌های عقب قابل گسترش خواهد بود. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی کابین چری آریزو ۶ چیزی فراتر از یک سدان متعارف به ویژه در میان مدل‌های موجود در بازار ایران بوده و یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو به حساب خواهد آمد که رضایت تقریبا اکثر مشتریان را به طور کامل جذب خواهد کرد.

آپشن‌ها و امکانات آریزو۶

چری آریزو ۶ در قالب پکیج اکسلنت به دست مشتریان ایرانی رسیده که مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی آن به شرح زیر خواهد بود:

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل یا تثبیت‌کننده سرعت، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو‌هلد، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن عقب، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه‌های کنترل مجهز به سامانه حساسیت به سرعت، سیستم صوتی با شش اسپیکر به همراه ساب ووفر، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نَویگیشن، دوربین‌های سه‌گانه عقب – جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، میرور لینک، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، نمایش خطوط پارک با حرکت فرمان، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – پرده‌ای و جانبی، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال + دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی، صندلی سرنشین با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشو، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، ایزوفیکس صندلی، پورت ۱۲ ولت، ریموت استارتر، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف.

مشخصات فنی چری آریزو۶

چری آریزو ۶ قوای محرکه خود را مدیون همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که در محصولاتی همچون چری آریزو ۵ و تیگو ۷ حضور دارد. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر را توسط یک جعبه دنده سی وی تی 9 سرعته شبیه سازی شده به سوی چرخ‌های محور جلو روانه خواهد کرد. ماحصل بهره‌گیری از چنین سامانه فنی شتاب ۰ تا صد ۹ ثانیه برای این خودرو ۱۳۵۸ کیلوگرمی بوده است.

همچنین حداکثر سرعت چری آریزو ۶ معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و میانگین مصرف سوخت این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. با توجه به آمار ارائه شده واضح است که عملکرد فنی چری آریزو ۶ به خوبی جوابگوی نیازهای خانواده‌ها و حتی مشتریان جوان‌تر خواهد بود.

مزایا و معایب Chery Arizo 6

مواردی همچون طراحی ظاهری فوق‌العاده جذاب، طراحی داخلی بسیار مدرن و متریال نسبتا با کیفیت، عملکرد فنی مناسب، پیشرانه مشترک با سایر محصولات چری نظیر آریزو ۵ و تیگو ۷ که دغدغه کمتری را جهت تعمیر و یافتن لوازم یدکی به مالک تحمیل می‌کند، از جمله نقاط مثبت این خودرو به شمار می‌روند. از سوی دیگر موارد نظیر فقدان رادار نقطه کور و همچنین ساختار ساده سیستم تعلیق از جمله انتقادات وارده بر چری آریزو ۶ هستند.

وضعیت فروش چری آریزو ۶ در ایران

آریزو ۶ در بحبوحه تحریم صنعت خودروسازی و به صورت نسبتا قطره‌چکانی وارد بازار ایران شده است. قیمت بالای این محصول به همراه عرضه محدود آن سبب شده تا چری آریزو ۶ نتواند آن‌گونه که شایسته و بایسته است به جایگاه بالایی در بازار ایران دست یافته و خرید و فروش چری آریزو 6 قابل مقایسه با رقیبان باشد. با این حال مسلم است اگر قیمت آن کمی متعادل‌تر گردد و عرضه آن گسترده‌تر شود، چری آریزو ۶ این قابلیت را دارد که یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایران لقب گیرد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: حسین باباپور