محصولات مدیران خودرو در بازار ایران

۲۲ دی ۱۴۰۲ محصولات مدیران خودرو در بازار ایران

شرکت صنایع خودروسازی مدیران، تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده انواع خودرو سبک و سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی است که از دهه ۸۰ کار خود را آغاز کرده است. این شرکت که به مدیران خودرو معروف است، برای اولین بار خودروهای چینی را با ام وی ام ۱۱۰ به ایرانی‌ها معرفی کرد.

محصولات مدیران خودرو تولید شرکت چری چین است که در ابتدا با برند MVM در ایران به فروش می‌رسید و بعدها تعدادی از تولیدات مونتاژی این شرکت با همان برند اصلی چری روانه بازار کشور شد. از سال ۱۴۰۰ هم برند فونیکس به فهرست محصولات مدیران خودرو اضافه شده است. مدیران خودرو در سال ۱۴۰۲ برند جدیدی را با نام اکستریم (Xtrim) برای عرضه ماشین‌های لوکس چری اکسید معرفی کرد. محصولات اکستریم لوکس‌تر و رده‌بالاتر از خودروهای فونیکس هستند.

در حال حاضر، مدیران خودرو با سه برند ام وی ام، چری و فونیکس در بازار ایران حضور دارد که MVM شامل محصولات رده پایین خودروساز چینی است و نشان چری روی جلوپنجره محصولات رده بالای این شرکت دیده می‌شود و از سال ۱۴۰۰ هم به دلیل تحریم‌ها و بازاریابی، محصولات گران‌قیمت‌تر و رده‌بالاتر با برند فونیکس در اختیار مشتریان داخلی قرار می‌گیرد. از سال ۱۴۰۲ نیز ماشین‌های زیرمجموعه لوکس چری با برند اکستریم به ایرانی‌ها معرفی شده است و از ۱۴۰۳ وارد بازار می‌شوند.

ام وی ام

اولین محصولات مدیران خودرو با برند ام وی ام به بازار رسید. چری کیو کیو اولین خودرو چینی بود که به ایران رسید و با نام ام وی ام ۱۱۰ به خریداران ایرانی فروخته شد. برند MVM شامل محصولات رده پایین چری می‌شود.

ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ اولین ماشین چینی و نخستین اسم در فهرست محصولات مدیران خودرو است که در سال ۱۳۸۴ به بازار ایران رسید و بعد از آن بود که پای محصولات چینی به خیابان‌های کشور باز شد. این خودرو به عنوان یک هاچبک کوچک، کپی دوو ماتیز کره‌ای است، اما کیفیت این خودرو در مقایسه با نسخه اصلی کره‌ای به شدت پایین است. ابعاد جمع و جور، مصرف سوخت پایین و شرایط فروش مناسب، موجب شد تا با استقبال خوبی در بازار کشور مواجه شود. در سال ۱۳۹۴، نسخه فیس لیفت این خودرو با نام ام وی ام 110S معرفی شد.

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

ام وی ام ۳۱۵ پلاس اسمی است که برای فروش چری A13 هاچبک و سدان در ایران انتخاب شده است. هاچبک چینی در تابستان ۹۹ توسط مدیران خودرو عرضه شد و سومین فیس‌لیفت این خودرو است. طراحی ام وی ام ۳۱۵ به طور کامل عوض شده و فقط قسمت عقب دست‌نخورده باقی مانده و علاوه بر بدنه، کابین ۳۱۵ نیز به‌روز شده است. این خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته است و از امکانات جدید مانند کروز کنترل، سنسور فشار باد تایر، نمایشگر ۸ اینچی، فرمان برقی و آینه بغل دارای گرمکن بهره می‌برد.

ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰ دومین خودرویی بود که به فهرست محصولات مدیران خودرو اضافه شد و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ روی خط تولید قرار گرفت. ام وی ام ۵۳۰ هم مثل تولیدات اولیه چری کپی یک ماشین دیگر، نسل ششم نیسان ماکسیما است. فضای جادار کابین و صندلی‌های راحت مهم‌ترین مزایای این سدان چینی است.

ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام ۵۵۰ بعد از توقف تولید ام وی ام ۵۳۰ روی خط مونتاژ مدیران خودرو قرار گرفت. اگرچه این خودرو طراحی جدیدتری از مدل ۵۳۰ دارد، اما روی همان پلتفرم ساخته شده است و از این رو، ام وی ام ۵۵۰ یک سدان جمع و جور محسوب می شود. ام وی ام ۵۵۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری به قدرت ۱۳۲ اسب بخار استفاده می‌کند و در دو مدل با گیربکس دستی و جعبه دنده CVT در بازار خودروهای دست دوم موجود است.

ام وی ام آریزو ۵ اسپرت

ام وی ام آریزو ۵ اسپرت

ام وی ام آریزو ۵ اسپرت جدیدترین نسخه بنزینی سدان پرفروش آریزو ۵ است که در آخرین روزهای اسفند ۱۴۰۱ رونمایی شد و اوایل سال ۱۴۰۲ برای خرید از طریق سامانه یکپارچه در دسترس مشتریان قرار گرفت. ام وی ام آریزو ۵ S فیس‌لیفت جدیدی از سدان تقریبا قدیمی بازار ایران محسوب می‌شود که جلوپنجره و ورودی‌های هوای جدیدی را در نمای جلو ارائه می‌دهد. دیگر قسمت‌های بدنه تفاوتی با دیگر مدل‌ها ندارد. طراحی داخلی و آپشن‌های این خودرو از سری جدید آریزو ۶ گرفته شده است تا به‌روزتر از نسخه‌های قبلی به نظر برسد. از نظر پیشرانه نیز ام وی ام آریزو ۵ اسپرت با نسخه‌های قبلی یکی است.

ام وی ام آریزو ۵ برقی

ام وی ام آریزو ۵ برقی

ام وی ام آریزو ۵ برقی به عنوان جدیدترین نسخه غیربنزینی آریزو ۵ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ معرفی شد. نام این خودرو جزو فهرست خودروهای برقی است که در دور جدید واردات در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. هرچند سری اول آریزو ۵ برقی در تاکسیرانی ایفای نقش می‌کند و بعد از آن مشتریان غیرتجاری می‌توانند آن را خریداری کنند. ام وی ام آریزو ۵ EV دارای یک موتور برقی به قدرت ۱۲۲ اسب بخار است و با یک بار شارژ می‌توان با آن ۴۰۱ کیلومتر رانندگی کرد. طراحی ظاهری این سدان فقط از نظر جلوپنجره با نسخه‌های قبلی متفاوت است و در طراحی داخلی نیز از طرح آریزو ۶ جدید استفاده شده است.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

ام وی ام X22 اسمی است که مدیران خودرو برای عرضه شاسی بلند چری تیگو ۲ در ایران انتخاب کرده است. این خودرو را در اصل باید مدل کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ دانست. این کراس‌اوور چینی در سال ۹۶ با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید. ام وی ام X22 در ۴ تیپ لاکچری، اسپرت، اکسلنت و اسپرت اکسلنت عرضه می‌شود که هر کدام تفاوت‌های جزیی با هم دارند. تیپ اسپرت اکسلنت ترکیبی از دو تیپ اسپرت و اکسلنت است و ویژگی‌های هر دو تیپ را دارد که شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب است.

ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو نسل جدید ام وی ام X22 که در آذر ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد و کمی بعد به دست مشتریان رسید. ظاهر مدل جدید X22 به خصوص در نمای جلو تفاوت زیادی با نسل قبلی دارد و جذاب‌تر شده و دارای همان جلوپنجره الماسی محصولات جدید چری است. علاوه بر تغییرات ظاهری، گیربکس و پیشرانه جدیدی هم روی ام وی ام X22 پرو نصب شده و مانورپذیری بیشتری از مدل قبلی دارد. همچنین برای اولین بار آپشن‌هایی مثل فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد در یکی از ارزان‌ترین محصولات کراس‌اوور مدیران خودرو دیده می‌شود.

ام وی ام X33S

ام وی ام X33S کراس‌اوور دیگری است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران عرضه می‌شود. این کراس‌اوور سومین فیس‌لیفت خودرو چری تیگو ۳ است و با اسم متفاوتی در بازار ایران به فروش می‌رسد. ام وی ام X33S نیوفیس یکی از جدیدترین خودروهای چری و تولید سال ۲۰۲۰ است و به همین خاطر، ظاهر مدرن و به‌روزی دارد. این طراحی بیشتر روی جلو و چهره این شاسی‌بلند جمع و جور اعمال شده است. سری اول ام وی ام X33 S از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ با گیربکس CVT به بازار ایران عرضه می‌شد، اما بعد از فیس‌لیفت جدید که در سال ۱۳۹۹ به فروش رسید، از گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته استفاده می‌شود.

ام وی ام X33 کراس

ام وی ام X33 کراس

ام وی ام X33 کراس دومین فیس لیفت از ام وی ام X22 است که سال ۱۴۰۲ توسط مدیران خودرو رونمایی و معرفی شد. از آنجایی که این خودرو فیس لیفت یک محصول قدیمی‌تر به حساب می‌آید، تغییراتی در مشخصات فنی نداشته است. با این حال، ام وی ام X33 کراس ظاهر به‌روزتر و جدیدتری دارد و کابین هم از نو طراحی شده تا ایراد X22 پرو در این بخش را پوشش دهد. این خودرو به فاصله کمتر از ۲ سال از X22 پرو معرفی شده تا بتواند مشتریان بیشتری را در بازار خودروهای اقتصادی برای مدیران خودرو جذب کند.

ام وی ام X55

ام وی ام X55 اسم ایرانی خودرو چینی چری تیگو 5x است. این کراس‌اوور هم جزو سری محصولات ارزان‌قیمت چری محسوب می‌شود که برای مشتریانی با بودجه‌های کم طراحی و تولید شده است. مدل مفهومی این خودرو در سال ۲۰۱۴ معرفی شد اما مدل نهایی سه سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. ام وی ام X55 در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت توسط مدیران خودرو به دست مشتریان ایرانی رسیده که اکسلنت اسپرت دارای سقف و ستون مشکی است. یک ساعت هوشمند همراه با این خودرو به خریداران تحویل داده می‌شود و در صورتی که این ساعت را با تلفن همراه سینک کنید، می‌توانید از آن به عنوان کلیدی برای خاموش و روشن کردن خودرو استفاده کنید.

ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X55 پرو نسل جدید و فیس‌لیفت X55 است که در اردیبهشت ۱۴۰۱ مورد تست و بررسی قرار گرفت. نمای جلویی این کراس‌اوور با مدل قبلی متفاوت است و با چراغ‌های کشیده و جلوپنجره الماسی، ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده، اما نمای جانبی و عقب کمترین تغییر را داشته است. طراحی داخلی مدل پرو به طور کامل با مدل معمولی تفاوت دارد که شامل نمایشگر لمسی جدید، کیلومترشمار دیجیتال و اهرم دنده کوچک و جمع و جور است. هر چند موتور ام وی ام X55 پرو دارای حجم یکسانی با X55 معمولی است، اما با تغییراتی که داشته، کمی نیروی بیشتری تولید می‌کند.

ام وی ام X55 کراس

ام وی ام X55 کراس سومین محصولی است که بعد از مدل‌های معمولی و پرو با نام X55 در بازار کشور عرضه خواهد شد. این خودرو در نگاه اول هیچ تفاوت و تمایزی با ام وی ام X55 پرو ندارد، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، تغییرات جزیی و ریزی را روی جلوپنجره می‌بینید و همین طور رینگ‌های جدید توجهتان را جلب می‌کند. از نظر فنی هم تفاوتی بین مدل‌های کراس و پرو وجود ندارد، اما ام وی ام X55 کراس امکانات و آپشن‌های بیشتری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

چری

مدیران خودرو برای عرضه محصولات مونتاژی رده‌بالا در بازار ایران، برای آنها از همان اسم و نشان اصلی چری استفاده می‌کرد که شامل مدل‌های تیگو ۵ و آریزو ۵ به بالا است. اما از سال ۱۴۰۰ به دلیل تحریم‌های خارجی و همین طور سیاست بازاریابی، دیگر خودروهای رده‌بالاتر و گرانقیمت‌تر با برند فونیکس به بازار می‌آیند.

چری آریزو ۵

چری آریزو ۵ توربو یکی از سدان‌های مونتاژ چینی ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار است. این خودرو، با پیشرانه توربوشارژر به فروش می‌رسد که یک سال بعد از عرضه مدل ساده به بازار آمده است. موتور آریزو 5TE با شاسی‌بلند تیگو ۷ یکسان است، البته با این تفاوت که قدرت این موتور از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو آریزو منتقل می‌شود. آریزو ۵ توربو در دو تیپ TE و IE در بازار موجود است که تیپ TE از سال ۹۶ تا ۹۹ تولید می‌شد، اما IE از سال ۱۴۰۰ روی خط تولید قرار گرفته است. آریزو 5T IE ظاهر جدیدتری دارد و به جای گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده می‌کند.

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ یکی از سدان‌های خودروساز چینی که همراه با آریزو ۵ و آریزو ۵ توربو در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. این خودرو در بازار چین به آریزو GX معروف است و روی پلتفرمی ساخته شده که چینی‌ها با همکاری جگوار طراحی کرده‌اند. آریزو ۶ از نظر ابعاد و اندازه و حتی مشخصات فنی تقریبا با آریزو ۵ توربو یکی است و از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده می‌کند. این سدان فقط در تیپ اکسلنت در بازار کشور موجود است و آپشنی مثل هشدار نقطه کور ندارد.

چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ کراس‌اوور چینی است که توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌شود. این خودرو از سال ۹۵ با فیس‌لیفت جدید به ایرانی‌ها معرفی شده و در سال ۹۷ نیز به‌روزرسانی جدیدی از آن وارد بازار کشور شده است. دو تیپ IE و TE تیگو ۵ را می‌توان در داخل کشور تهیه کرد که تیپ IE موتور تنفس طبیعی دارد و ارزان‌تر از تیگو ۵ TE با پیشرانه توربو است. آینه بغل برقی، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۱۰ اینچی، سنسور جلو، نویگیشن و سنسور باران از آپشن‌هایی است که روی تیگو ۵ قرار دارد.

چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ تا چند سال قبل بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین محصول مونتاژی مدیران خودرو در ایران بود. تیپ اکسلنت این خودرو در سال ۱۳۹۶ وارد بازار ایران شد و یک سال بعد تیگو ۷ IE به دست خریداران داخلی رسید. تفاوت این دو تیپ در طراحی ظاهری به رینگ‌های ۵ پره تریم اکسلنت و ۱۰ پره تریم IE خلاصه می‌شود، اما اضافه شدن آپشن‌هایی مثل ترمز پارک برقی، اتوهلد، دو پورت USB، کنترل سرعت در سرازیری و چراغ مطالعه ردیف عقب موجب شده تا تیگو ۷ مرفه‌تر از قبل باشد. کراس‌اوور پرچمدار سابق چری از همان مشخصات معمول خودروهای چینی استفاده می‌کند، یعنی پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو همراه با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته.

فونیکس

فونیکس جدیدترین برند مدیران خودرو است که جایگزین برند چری در بازار داخلی شده است. این برند در آذر ۱۴۰۰ به ایرانی‌ها معرفی شد و از آن زمان محصولات مدیران خودرو از سری تولیدات رده‌بالای خودروساز چینی در بازار داخل با این برند عرضه و فروخته خواهند شد.

فونیکس آریزو ۶ پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو جدیدترین محصول مدیران خودرو است که در آذر ماه ۱۴۰۰ مراسم رونمایی آن انجام شد و در تیر ماه ۱۴۰۱ کارشناسان خودرویی آن را تست و آزمایش کردند. آریزو ۶ پرو هم مثل بقیه محصولات مدیران خودرو که کلمه پرو در اسم آنها دیده می‌شود، فیس‌لیفت مدل‌های قبلی است. طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۶ پرو با آریزو ۶ معمولی از نظر جلوپنجره، قاب دی‌لایت‌ها، چراغ‌های عقب تفاوت دارد و همچنین در کابین شاهد اهرم دنده الکترونیکی، کیلومترشمار دیجیتال و تریم دو رنگ هستیم.

فونیکس آریزو ۶ GT

فونیکس آریزو ۶ GT

فونیکس آریزو ۶ GT سومین فیس لیفت از سدان آریزو ۶ است که اوایل پاییز ۱۴۰۲ به بازار خودرو ایران معرفی شد. البته این خودرو علاوه بر اینکه از طراحی ظاهری جدید و اسپرت بهره می‌برد، به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو تزریق مستقیم به قدرت ۱۹۷ اسب بخار مجهز شده است، تا هم از نظر طراحی ظاهری و هم از لحاظ مشخصات فنی یک ماشین اسپرت باشد. پیشرانه این خودرو قبلا روی فونیکس FX و تیگو ۸ پرو به خریداران خودرو معرفی شده بود. یکی دیگر از شباهت‌های فونیکس آریزو ۶ GT با دیگر محصولات مدیران خودرو مثل کراس‌اوورهای فونیکس، فهرست آپشن‌های ایمنی و رفاهی تقریبا کامل آن است.

فونیکس آریزو ۸

فونیکس آریزو ۸

فونیکس آریزو ۸ بزرگ‌ترین و جدیدترین سدان کمپانی چری است که با برند فونیکس وارد بازار ایران می‌شود. این خودرو در بازارهای جهانی با موتورهای ۱.۶ و ۲ لیتری توربو مشابه با کراس اوورهای تیگو به فروش می‌رسد، اما برای عرضه به ایرانی‌ها پیشرانه ۲ لیتری به قدرت ۲۵۴ اسب بخار در نظر گرفته شده است. گیربکس ۷ سرعته DCT قدرت موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بدین ترتیب مشخصات آریزو ۸ با تیگو ۸ پرو مکس یکسان است. طراحی ظاهری این خودرو برگرفته از زبان طراحی جدید چری است و ظاهری مدرن‌تر را به نمایش می‌گذارد.

فونیکس FX

فونیکس FX

فونیکس FX یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو است که با برند لوکس FOWNIX تحویل مشتریان ایرانی شده است. کراس اوور جمع و جور فونیکس FX در دو تیپ اکسلنت و پریمیوم روانه بازار کشور شده است. فونیکس FX پریمیوم مشخصات فنی یکسانی با تیگو ۷ پرو دارد و فقط ۷۰۰ دستگاه از آن تولید و تحویل مشتریان شده است. فونیکس FX پریمیوم که نسخه اصلی و تولید انبوه محسوب می‌شود، از مشخصات فنی یکسان با تیگو ۸ پرو بهره می‌برد. شتاب سریع و طراحی ظاهری اسپرت موجب شده تا جوان‌ها مشتری اصلی این کراس اوور کوچک باشند.

فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس تیگو ۷ پرو اولین خودرویی است که در آذر ماه ۱۴۰۰ با برند فونیکس به مشتریان ایرانی معرفی شد تا جای چری تیگو ۷ را پر کند. تیگو ۷ پرو ماشین کاملا جدیدی نیست و در اصل، فیس‌لیفت تیگو ۷ محسوب می‌شود و از نظر ظاهری همان المان‌های ام وی ام X22 پرو را دارد که شامل جلوپنجره طرح الماس و چراغ‌های کشیده جلو می‌شود. چهره رده بالاترین محصولات فونیکس مدیران خودرو، یعنی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو تقریبا یکسان است و از نظر ابعاد و اندازه و همین طور بعضی آپشن‌ها با هم تفاوت دارند.

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ به خبرنگاران و کارشناسان معرفی شد. این خودرو در پاییز ۱۴۰۲ به ایرانی‌ها معرفی شده است. فونیکس تیگو ۷ پرو مکس قوی‌تر و جدیدتر تیگو ۷ پرو به حساب می‌آید. این خودرو به پیشرانه قوی‌تری از نسخه پرو و مشابه با تیگو ۸ پرو مجهز شده است. پیشرانه جدید می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته به محورهای جلو و عقب بفرستد. طراحی ظاهری فونیکس تیگو ۷ پرو مکس تغییرات جزیی داشته، اما طراحی داخلی کاملا عوض شده است و طرحی مشابه تیگو ۸ پرو دارد.

فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس، دومین خودرو هیبریدی است که در فهرست محصولات مدیران خودرو قرار می‌گیرد. اگرچه هنوز کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی این ماشین توسط شرکت ایرانی اعلام نشده، اما می‌توان انتظار داشت که دارای سیستم هیبرید مشابهی با فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس باشد. با این حال وزن سبک‌تر تیگو ۷ پرو هیبریدی نسبت به تیگو ۸ پرو هیبرید موجب شده تا بُرد پیمایشی این خودرو در حالت تمام برقی ۸۰ کیلومتر بیشتر شود. مصرف سوخت تیگو ۷ e+ در حالت هیبرید ۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. علاوه بر اینکه نسخه هیبرید تیگو ۷ از نظر مشخصات فنی با مدل بنزینی متفاوت است، از نظر ظاهری نیز تفاوت‌های جزیی دارد.

فونیکس تیگو ۸ پرو

فونیکس تیگو ۸ پرو

فونیکس تیگو ۸ پرو یکی از محصولات خودروسازی چری است که با به علت تحریم‌ها و همین طور مسائل بازاریابی با برند جدیدی روانه بازار ایران شده است. مثل همه محصولات چری، تیگو ۸ پرو هم در کارخانه مدیران خودرو مونتاژ می‌شود. از سال ۱۳۹۸ قرار بود چری تیگو ۸ به مشتریان ایرانی معرفی شود، اما بارها و بارها عرضه این خودرو به تعویق افتاد تا اینکه نسل دوم آن با نام تیگو ۸ پلاس در چین رونمایی شد. سرانجام در سال ۱۴۰۰ فونیکس تیگو ۸ پرو توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شد. این کراس‌اوور یکی از فول‌آپشن‌ترین خودروهای مونتاژ داخلی است.

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس زمستان ۱۴۰۱ توسط مدیران خودرو معرفی شد تا کمبودهای مدل پرو را پوشش دهد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر قرار دارد که می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند تا کراس اوور دو دیفرانسیل چری قابلیت آفرود سنگین را داشته باشد. تیگو ۸ پرو مکس جلوپنجره، مه‌شکن، چراغ‌های عقب و سراگزوزهای دوبل متفاوتی با مدل پرو دارد. این خودرو در دو تیپ اکسلنت و IE به بازار آمده است که در تیپ IE علاوه بر همه آپشن‌هایی که در تیگو ۸ پرو وجود داشت، می‌توان از گرمکن فرمان، گرمکن صندلی عقب، دوربین ثبت وقایع و شیشه‌های جدید با عایق صوتی نیز استفاده کرد.

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو است که در بهار ۱۴۰۲ رونمایی و معرفی شد. همچنین این کراس اوور، اولین خودرو هیبریدی کمپانی ایرانی نیز به حساب می‌آید. پیشرانه پلاگین هیبرید تیگو ۸ پرو e پلاس ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۶ اسب بخاری و دو موتور برقی است و در مجموع ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. مصرف سوخت این خودرو در حالت هیبرید ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوتی بین مدل‌های پرو e پلاس و پرو مکس تیگو ۸ وجود ندارد.

اکستریم

مدیران خودرو که از سال ۱۴۰۰ محصولات رده‌بالای کمپانی چری را با برند فونیکس در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌دهد، در سال ۱۴۰۲ برند جدیدی را برای عرضه محصولات شریک چینی خود معرفی کرد. زیرمجموعه جدید مدیران خودرو با نام اکستریم، تولیدات زیربرند لوکس چری، یعنی اکسید را در بازار ایران عرضه می‌کند. محصولات اکستریم از نظر طراحی ظاهری و داخلی و امکانات لوکس‌تر و مدرن‌تر از ماشین‌های فونیکس هستند. مشخصات فنی تولیدات مونتاژی این دو برند یکسان است، با این تفاوت که محصولات مدیران خودرو اکستریم فقط به‌صورت دو دیفرانسیل به ایرانی‌ها فروخته می‌شود.

اکستریم LX

اکستریم lx

اکستریم LX کراس اوور جمع و جوری است که در چین و بازارهای جهانی با نام اکسید LX به فروش می‌رسد. این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو ۴ سیلندر به قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن.متر و یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته استفاده می‌کند. این مشخصات فنی با تیگو ۷ پرو مکس و تیگو ۸ پرو یکسان است، البته برعکس این دو خودرو، اکستریم LX به‌صورت دو دیفرانسیل در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. از نظر ابعاد و اندازه نیز LX شبیه تیگو ۷ پرو است و پلتفرم یکسانی دارد. با این حال طراحی ظاهری این خودرو کاملا متفاوت است.

اکستریم TXL

اکستریم TXL

اکستریم TXL کراس اوور سایز متوسطی است که نامش به فهرست محصولات مدیران خودرو اضافه شده است. یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۶۱ اسب بخار زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است که کمی از فونیکس تیگو ۸ پرو مکس قوی‌تر است. همان‌طور که گفته شد محصولات اکستریم فقط با دو دیفرانسیل محرک به بازار ایران می‌آیند و این مورد در کنار موتور ۲۶۱ اسب بخاری، امکان آفرود نه‌چندان سنگین را فراهم می‌کند. به‌جای گیربکس دوکلاچه، این خودرو به یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته مجهز شده است. مدیران خودرو برای بازار ایران، جدیدترین نسخه TXL را انتخاب کرده تا کابین مدرن‌تر و به‌روزتری در دسترس خریداران ایرانی قرار بگیرد. ابعاد و اندازه اکسید TXL مشابه فونیکس تیگو ۸ پرو است.

اکستریم VX

اکستریم VX

اکستریم VX در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول زیرمجموعه مدیران خودرو در ایران به حساب می‌آید. کراس اوور بزرگ چینی مشخصات فنی یکسانی با هم‌خانواده کوچک‌تر خود، یعنی مدل TXL دارد. ابعاد بزرگ، موتور قوی ۲۶۱ اسب بخاری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل موجب شده تا VX قابلیت آفرود داشته باشد و به نوعی بتوان آن را یک شاسی بلند بدون گیربکس کمکی به حساب آورد. اکستریم VX علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین محصول چری اکسید محسوب می‌شود، لوکس‌ترین نیز به حساب می‌آید. علاوه بر آپشن‌های کامل ایمنی و رفاهی، کابین این خودرو به هایپراسکرین مشابه خودروهای بنز مجهز شده است و سه نمایشگر روی داشبرد دیده می‌شود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو / عکاس: شهاب انیسی