مزدا 3 جدید (تیپ 4)

۳ شهریور ۱۳۹۸
مزدا 3 جدید (تیپ 4)

نسل دوم مزدا 3 در سال 1389 با ظاهری مدرن‌تر و امکانات بیشتر، جایگزین نسل اول شد. لازم به ذکر است که بهمن موتور تنها برای مدت کوتاهی، مدل هاچبک مزدا 3 را نیز در خط تولید خود داشت و خیلی زود مونتاژ آن را کنار گذاشت.

هم‌اکنون، مزدا 3 نیو نسل دوم در دو نسخه متفاوت تیپ 3 (نیمه فول) و تیپ 4 (فول) به تولید می‌رسد و تنها تفاوت بین این دو، آپشن‌های رفاهی و ایمنی موجود در خودروها است.

طراحی ظاهری مزدا 3 نسل دوم:

مزدا 3 نیو با پلتفرمی مشترک با نسل قبلی خود طراحی شده و تفاوت آن با نسخه قبلی‌ در خطوط موج‌دار روی بدنه و گلگیر و همچنین چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار آن است که مجموعا ظاهری اسپرت و عضلانی به این سدان شهری داده است.

محصول خانوادگی محبوب مزدا نسبت به سایر رقبای خود در طراحی ظاهری، پیشرفت چندانی نداشته است و تغییرات کوچکی در نسل آخر مزدا 3 دیده می‌شود؛ اما با این حال، هنوز هم دارای جذابیت ظاهری در میان ایرانیان است.

 

طراحی فضای داخلی مزدا 3 نیو:

نمای داخلی مزدا 3، کمی قدیمی اما دارای کیفیت مناسبی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی کابینه این خودرو می‌توان مواردی مثل ارگونومی خوب، در‌ دسترس‌‌بودن تجهیرات برای سرنشینان، راحتی صندلی‌ها، فضای سر نامناسب برای افراد قدبلند در ردیف عقب، عدم وجود چندرسانه‌ای لمسی در خودرو و قابلیت تنظیم چهار جهته صندلی نام برد.