بهترین خودروهای جدید بازار جهان در سال ۲۰۲۵

۱۸ مهر ۱۴۰۳ بهترین خودروهای جدید بازار جهان در سال ۲۰۲۵

هر روزه شاهد خودروهای جدیدی هستیم که از سوی شرکت‌های خودروسازی عرضه می‌شوند. بسیاری از این محصولات اصلا جایگاهی در اخبار و نشریات خودرویی دنیا ندارند. اما بعضی از این خودروها از چند سال قبل جنجال‌های خبری ایجاد می‌کنند و علاقه‌مندان به خودرو، برای دیدن آنها و تولید این خودروها لحظه‌شماری می‌کنند. در منابع و اخبار غیرفارسی، معمولا این خودروها را با عنوان Worth Waiting cars معرفی می‌کنند. اصطلاحا خودروهایی که ارزش انتظارکشیدن را دارند! خودروهای جدید بازار جهان در سال ۲۰۲۵ هیجان را به راننده هدیه خواهند کرد.

استون مارتین ونتیج

استون مارتین ونتیج، عضو کوچک اما تند و تیز خانواده استون مارتین است که برای افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری نسبت به دیگر محصولات استون مارتین کنند؛ اما خودرویی با ابهت و اصالت استون مارتین داشته باشند، مناسب است. این خودرو یک سری تغییرات برای مدل ۲۰۲۵ به خود خواهد دید که بهبود عملکرد پیشرانه و قوای فنی در کنار افزایش ارگونومی کابین و سیستم مالتی مدیای آن، از این تغییرات هستند. به همین منظور در این خودرو هم از فناوری‌های فنی و بخش‌های ارتباطی مرسدس بنز کمک گرفته شده است.

قدرت موتور استون مارتین ونتیج به ۶۵۶ اسب بخار رسیده و سیستم تعلیق هم بهبود پیدا کرده تا بتواند با پیشرانه جدید و البته نرم‌افزارهای کنترل‌کننده جدیدی که مرسدس بنز به این خودرو اهدا کرده است، سازگاری داشته باشد. قیمت نسخه ۲۰۲۵ به‌روزشده از ونتیج در حدود ۴۰ هزار دلار بیشتر خواهد بود که قیمت نسخه پایه آن را به بیش از ۲۰۰ هزار دلار خواهد رساند.

بنتلی کانتیننتال

بدون شک کانتیننتال خاص‌ترین محصول کمپانی بنتلی در این سال‌ها است که با موتورهای ۸ سیلندر و پیشرانه خاص W12، توانایی‌های حرکتی فوق‌العاده‌ای در کنار لوکس بودن دارد. مدل ۲۰۲۵ این خودرو که قرار است به عنوان نسل چهارم آن معرفی شود، در واقع یک نسخه به‌روزشده از نسل سوم است که حجم تغییرات آن به قدری بالا بوده که به عنوان نسل چهارم معرفی شود.

به همین خاطر بنتلی کانتیننتال ۲۰۲۵ یکی از خودروهای مورد انتظار برای علاقه‌مندان است که البته دیگر پیشرانه w12 را در سینه خود نخواهد داشت و به جای آن از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی با سیستم هیبریدی استفاده خواهد شد. این مجموعه قادر است تا ۷۷۱ اسب بخار قدرت و گشتاور فوق‌العاده ۱۰۰۰ نیوتن متر را تولید کند که شتابی در حدود سه ثانیه به این غول کوپه خواهد داد. این خودرو یک نسخه پلاگین هیبرید است که نزدیک به ۶۰ کیلومتر را می‌تواند در حالت تمام برقی طی کند.

بوگاتی توربیون

بعد از زنده شدن دوباره نام بوگاتی با ویرون در اوایل قرن بیست و یکم، محصولات جدید این خودروساز همیشه در راس اخبار خودرویی قرار گرفته‌اند و به نوعی سنگ محک دیگر سوپراسپرت‌ها و هایپرکارها شده‌اند. بوگاتی توربیون، جدیدترین محصول این کمپانی ایتالیایی-فرانسوی-آلمانی است که قرار است فقط در تعداد محدود ۲۵۰ دستگاه تولید شود. اما موتور این خودرو دیگر آن پیشرانه معروف w16 ویرون نیست و به جای آن، یک موتور V16 تنفس طبیعی که از ساخته‌های کمپانی معروف کاثورث است، به همراه سه موتور الکتریکی در پشت صندلی‌های این خودرو قرار گرفته است که مجموع قدرت تولیدی آنها به ۱۸۰۰ اسب بخار رسیده است.

بوگاتی توربیون همچنین از نظر طراحی داخلی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و داخل آن یکی از لوکس‌ترین طراحی‌های خودروهای تولیدی را خواهد داشت. همچنین فرمان آن نیز طراحی خاصی دارد که وسط آن ثابت اس و فرمان به دور این بخش ثابت می‌چرخد. این خودرو قیمتی بیش از ۴.۱ میلیون دلار خواهد داشت.

شورلت کوروت ZR1

شورلت کوروت همیشه یکی از خاص‌ترین خودروهای اسپرت آمریکایی بوده که به خاطر رقابت شدید با خودروهای اسپرت و سوپراسپرت اروپایی و ژاپنی با قیمت‌های بالاتر، همیشه موردتوجه قرار دارد. این خودرو خصوصا بعد از موتور وسط شدنش که با نسل هشتم شورلت کوروت اتفاق افتاد، بیشتر موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته و حالا نسخه خاص ZR1 آن نیز قرار است تا هیولایی قوی‌تر از دیگر نسخه‌ها را به نمایش بگذارد.

شورولت کوروت ZR1 که هیبریدی ساخته می‌شود، از همان موتور v8 نسخه کوروت Z06 استفاده خواهد کرد. با این تفاوت که حالا با دو توربوشارژر، قدرتش به ۱۰۶۴ اسب بخار رسیده است که فقط به محور عقب منتقل خواهد شد. نسخه جدید از کوروت نسل هشتم به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار در سال ۲۰۲۵ تحویل خریداران خاص می‌شود.

داج چارجر دیتونا

خودروهای آمریکایی مولفه‌ها و شاخصه‌های خاصی دارند که صدای موتورهای آنها، یکی از این شاخصه‌هاست. داج چارجر و چلنجر به عنوان دو خودرو محبوب و عضلانی آمریکایی شناخته می‌شوند که در آخرین روزهای عمر بنزینی خود هستند و نسخه الکتریکی آنها، جایگزین پیشرانه  بنزینی خواهد شد. در سال ۲۰۲۵، دوج چارجر دیتونا با چهره‌ای مطابق با طراحی‌های آینده‌نگرانه این روزهای صنعت خودروسازی که البته مولفه و عناصری از سنت و نسل‌های قبلی این خودرو نیز در آن دیده می‌شود، عرضه خواهد شد.

در کنار نسخه کاملا الکتریکی از این خودرو، یک نسخه بنزینی از چارجر نیز عرضه می‌شود که دیگر در آن از موتورهای Hemi استفاده نخواهد شد و قوی‌ترین مدل آن، یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژ دارد که قدرت آن در دو نسخه ۴۲۰ و ۵۵۰ اسب بخاری خواهد بود. البته پیش‌بینی می‌شود که نسخه الکتریکی چارجر دیتونا، سریع‌تر از نسخه‌های بنزینی آن باشد که به خاطر گشتاور بالای موتورهای برقی آن هست.

فورد ماستنگ GTD

فورد ماستنگ GTD با چهره‌ای خاص و عضلانی که در آن می‌توان وفور استفاده از فیبرکربن را دید، قرار است تا با قیمت عجیب ۳۰۰ هزاردلاری، رقیبی برای محصولات فراری و لامبورگینی باشد. این خودرو از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی مجهز به سوپرچارجر با قدرت ۸۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

اما نکته عجیب در خصوص این خودرو، سیستم تعلیق خاص آن است که در ساخت آن از تیتانیومی که در ساخت بعضی قسمت‌های جنگنده F22 رپتور به کار رفته است. این سیستم تعلیق که قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد، حالتی نیمه‌فعال داشته و با هوشمندی، بهترین وضعیت و عملکرد را در نظر خواهد گرفت که در حالت‌های مختلفی رانندگی، کاملا خود را نشان می‌دهد. این ماستنگ خاص، مجوزهای لازم برای تردد در خیابان‌ها را نیز دارد و همین قضیه آن را به یک جنگجوی خیابانی با توانایی مسابقه و رقابت در پیست تبدیل کرده است.

لامبورگینی تمراریو

خودروسازان به سمت کوچک‌تر کردن پیشرانه‌های حجیم بنزینی یا برقی‌کردن خودروها و هیبریدی کردن آنها حرکت می‌کنند. اما برای خودروسازانی مثل فراری، لامبورگینی، پاگانی و… که موتورهای پرقدرت و پرصدای آنها به عنوان شاخصه محصولاتشان شناخته می‌شود، دور شدن سریع از موتورهای بنزینی هم سخت است و هم برای علاقه‌مندان و خریداران آنها، غیرقابل‌قبول. ازاین‌رو این شرکت‌ها فعلا به سمت کوچک‌کردن پیشرانه‌ها و هیبریدی کردن خودروهایشان حرکت می‌کنند تا همچنان غرش موتورهای بنزینی را در سینه داشته باشند.

لامبورگینی تمراریو (Temerario) جدیدترین محصول این خودروساز است که جانشین هوراکان می‌شود. اما دیگر از پیشرانه V10 هوراکان استفاده نخواهد کرد و به جای آن، یک موتور ۸ سیلندر خورجینی با دو توربوشارژر قرار است در سینه تمراریو قرار می گیرد که توانایی رسیدن به دور موتور بالاتر از ۱۰ هزار دور در دقیقه را خواهد داشت که بدون شک، صدای آن بسیار شنیدنی خواهد بود. لامبورگینی همچنین سه موتور الکتریکی نیز برای این خودرو در نظر گرفته است که در مجمع، قدرتی برابر با ۹۰۷ اسب بخار تولید می‌کنند.

رم ۱۵۰۰ رمچارجر

پیکاپ‌های داج رم به قدری خاص و قلدر هستند که چند سالی است به عنوان یک برند مستقل از داج، معرفی می‌شوند. بعد از نسخه‌های خاص رم که با موتور هلکت ۷۰۷ اسب بخاری عرضه شدند، حالا نوبت یک پیکاپ قلدر دیگر به نام رمچارجر است. البته رمچارجر در دهه ۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ به عنوان یک استیشن واگن قلدر از داج تولید می‌شد. اما حالا رم قرار است از این نام برای تولید یک پیکاپ پلاگین هیبرید استفاده کند تا فضای بین پیکاپ‌های بنزینی و پیکاپ تمام الکتریکی رم را پر کند.

این خودرو از باتری‌هایی به قدرت ۹۲ کیلووات‌ساعت استفاده می‌کند که در حالت تمام الکتریکی می‌تواند ۲۳۲ کیلومتر پیمایش کند. همچنین موتور V6 این خودرو نیز در کنار حرکت‌دادن آن به صورت بنزینی، امکان شارژ باتری‌ها را نیز دارد که به این ترتیب با باتری‌های فول‌شارژ و یک باک بنزین، می‌تواند بیش از ۱۱۲۰ کیلومتر را طی کند.

پیکاپ و استیشن اسکات

اسکات نام استیشن واگنی از اینترنشنال آمریکا بود که از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۰ برای رقابت با محصولات جیپ و فورد ساخته شد. بعد از اینکه اینترنشنال از خیر ساخت ماشین شاسی بلند (SUV) گذشت و فعالیت خودش را معطوف به ساخت خودروهای تجاری کرد، اسکات نیز برای همیشه کنار رفت. حالا گروه فولکس واگن که سرپرستی اینترنشنال را نیز برعهده دارد، از سال ۲۰۲۴ اقدام به تاسیس یک زیرمجموعه جدید برای ساخت پیکاپ و SUV های تمام برقی کرده است که هدف اصلی آن در مرحله اول، عرضه در ایالات متحده خواهد بود.

طراحی احتمالی این خودرو، یک وضعیت بازگشت به گذشته یا همان رترو است که یادآور آخرین نسخه از اسکات خواهد بود. این خودرو که در نسخه پیکاپ و استیشن واگن ساخته خواهد شد، در اواخر سال ۲۰۲۲۵ یا نهایتا اوایل سال ۲۰۲۶ رونمایی و عرضه می‌شود. اسکات جدید از دو موتور یا شاید در نسخه‌های قوی‌تر از سه یا چهار موتور برقی استفاده کند و در همه نسخه‌ها، به صورت دو دیفرانسیل خواهد بود. پیش بینی می‌شود که حداقل قدرت این خودرو برابر با ۳۰۰ اسب بخار بوده و قابلیت پیمایش بیش از ۶۴۰ کیلومتر را داشته باشد. همچنین برچسب قیمتی آن هم بیش از ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

جیپ ریکان

جیپ ریکان (Recon) یکی از خودروهای جدید بازار در سال ۲۰۲۵ محسوب می‌شود. این ماشین نسخه‌ای تمام الکتریکی از محصولات جیپ است که قابلیت‌های آفرودی و بیراهه‌نوردی در کنار دیگر فاکتورهای یک خودرو شاسی‌بلند، مدنظر طراحان آن قرار داشته است. این خودرو مناسب افرادی است که خواهان قابلیت‌های آفرودی یک جیپ اصیل مثل رانگلر هستند اما از طرفی می‌خواهند یک خودرو برقی داشته باشند. ریکان به صورت چهار در ساخته می‌شود و تمام مولفه و شناسه‌های یک جیپ اصیل مثل جلوپنجره هفت خط، گلگیرهای چهارگوش و چراغ عقبی که یادآور محصولات جیپ است، در آن دیده می‌شود.

جیپ ریکان یک شاسی بلند سایز متوسط است که از نظر امکانات نیز، شباهت زیادی به رانگلر خواهد داشت. برای مثال ویژگی‌های آفرودی رانگلر را دارد و سقف آن نیز مثل رانگلر، قابل برداشتن است. احتمال داده می‌شود که این خودرو در پنج نسخه عرضه شود و قیمت خودرو در نسخه پایه برابر با ۶۰ هزار دلار باشد و در بالاترین رده به ۷۹ هزار دلار برسد که نشان می‌دهد یک جیپ ارزان نخواهد بود.

فروش فوری خودرو

نویسنده: علیرضا داودی