بررسی مشخصات فنی ام جی وان

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی ام جی وان

برند دورگه بریتانیایی چینی ام جی (MG) خودرو جدیدی را به مجموعه شاسی‌بلندهای خود اضافه کرده است. خودرو تازه‌وارد، ام جی وان (One) نام دارد و با دو رنگ مختلف و دو جلوپنجره متفاوت در تیپ‌های آلفا و بتا به بازار می‌آید. ام جی وان بزرگ‌تر از ماشین ام جی ZS و تقریبا هم‌اندازه مدل ام جی HS است و جزو خودروهای شاسی‌بلند جمع و جور یا کراس‌اوور طبقه‌بندی می‌شود.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری جذاب

+ کابین مدرن و باکیفیت

+ سیستم سرگرمی پیشرفته

مشخصات فنی

ام جی وان با یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی توربو و قدرت ۱۸۱ اسب بخار به بازار چین عرضه می‌شود و هر دو تیپ آلفا و بتا دارای مشخصات فنی یکسانی هستند. همچنین با توجه به این که این کراس‌اوور روی پلتفرم برقی سیگما ساخته شده، با پیشرانه‌های برقی و پلاگین هیبریدی هم تولید خواهد شد.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو
قدرت

۱۸۱ اسب بخار

گشتاور

۲۸۵ نیوتن.متر
گیربکس

CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو
شتاب

۸.۱ ثانیه

سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو ۶
فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۵۷۹ میلیمتر

عرض

۱۸۶۶ میلیمتر
ارتفاع

۱۶۱۷ میلیمتر

فاصله محورها

۲۶۷۰ میلیمتر
وزن خالص

۱۵۱۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب

۳۳۶ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۵ لیتر
قطر رینگ

۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد
کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد
کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد
اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد
سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد
رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد
رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد
ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد
ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد
چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد
گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد
ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد
دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد
ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد
تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد
صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد
سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد
گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد
سانروف

دارد

طراحی ظاهری

نمای جلویی ام جی وان 1

ام جی وان کراس‌اوور جدیدی، محصول خودروساز بریتانیایی چینی است. وان بزرگ‌تر از دیگر کراس‌اوور این کمپانی، یعنی مدل ZS و هم‌اندازه شاسی‌بلند HS است.

کاپوت ام جی وان به سمت جلو شیب پیدا کرده و سقف سیاه رنگ این خودرو نیز با شیب ملایمی به سمت عقب کشیده شده تا حالتی شبیه ماشین‌های کوپه داشته باشد و نوار کرومی بالای شیشه‌های جانبی دیده می‌شود.

نمای جلویی ام جی وان 2

نکته جالب در مورد طراحی MG One، دو طرح متفاوت جلوپنجره و همین طور دو رنگ نارنجی و سبز است که طراحان برای آن در نظر گرفته‌اند. این جلوپنجره‌ها با کد آلفا و بتا مشخص شده‌اند که طرح آلفا نارنجی رنگ و طرح بتا سبز است. همین طور روف رک‌های نقره‌ای، برجستگی‌های قسمت عقب خودرو و پلاستیک‌های مشکی دور گلگیرها و پایین درها، باعث شده تا این کراس‌اوور دو رگه چینی انگلیسی، اسپرت‌تر دیده شود.

همین طور سپر جلو ام جی وان آلفا با مدل بتا فرق می‌کند و این سبک طراحی باعث شده تا تیپ آلفا اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر از بتا باشد. سقف و ستون C هر دوی این مدل‌ها به رنگ سیاه است.

طراحی داخلی

نمای کابین ام جی وان

طراحی داخلی ام جی وان مدرن، به‌روز و تکنولوژی محور است. نمایشگرهای دیجیتال به صورت سه گانه طراحی شده‌اند و در سمت راست راننده نمایشگر اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته، پشت فرمان دی‌کات، کیلومترشمار دیجیتال دیده می‌شود و در سمت چپ هم نمایشگر کوچکی برای اعمال بعضی تنظیمات قرار گرفته است.

طراحان سعی کرده‌اند کابین کراس‌اوور اسپرت را با کمترین دکمه‌ها و المان‌ها طراحی کنند و در این کار موفق بوده‌اند و کنسول مرکزی این ادعا را اثبات می‌کند.

نمایشگرها روی لبه پایینی داشبرد نصب شده‌اند و به همین خاطر دو دریچه تهویه مرکزی داشبرد و سمت راننده پایین داشبرد قرار گرفته، در صورتی که دریچه سمت شاگرد، در ردیف میانی داشبرد دیده می‌شود.

فضای داخلی برای ۵ سرنشین بزرگسال کافی است و سه نفر به راحتی در صندلی‌های عقب جا می‌شوند. اما صندوق عقب ام جی وان فقط ۳۳۶ لیتر گنجایش دارد.

ام جی وان؛ اسپرت و جوان‌ پسند

نمای پشتی ام جی وان

ام جی وان سبک جدیدی از طراحی ظاهری و داخلی را در محصولات ام جی نمایش می‌دهد و مشخص است که هدف مدیران کمپانی از ارائه این کراس‌اوور، جذب رانندگان جوان است.

خرید خودرو ام جی وان در چین با ۱۷ هزار تا ۲۲ هزار دلار (معادل ۴۵۹ میلیون تا ۵۹۴ میلیون تومان) در دسترس متقاضیان قرار دارد و با توجه به اینکه این برند اصالت انگلیسی دارد، در این کشور اروپایی نیز به فروش خواهد رسید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو