جدیدترین خودروهای استیشن واگن 2021

۱۳ دی ۱۳۹۹ جدیدترین خودروهای استیشن واگن 2021

خودروهای استیشن محصولاتی خاص محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد که کارشناسان علاقه عجیبی به این دست خودروها دارند. از سوی دیگر، نگاه عموم مردم به خودروهای مینی‌ون و شاسی‌بلند جلب شده است. بنابراین اگر به دنبال یک استیشن کم‌مصرف هستید و یا در کل به خودروهای استیشن علاقه دارید، جزو افرادی به حساب می‌آیید که خوش‌سلیقه هستند. دلتان می‌خواهد یک خودرو سواری یا سدان داشته باشید که فضای بار بیشتری را در اختیارتان بگذارد.

این روزها نه تنها شاهد خودروهای استیشن هستید که طراحی خوبی دارند، بلکه حتی بعضی از این اتومبیل‌ها از ماشین‌های سدان و بعضا از خودروهای کوپه بهتر هستند. طی سال 2020 بازار خودروهای استیشن روزهای پر رونق و البته متنوعی را شاهد بود که در نهایت شروع 2021 را با تازه واردهایی در این کلاس خودرویی همراه کرده است.

سوبارو اوتبک (Subaru Outback)

سوبارو اوتبک

سوبارو با عرضه اوتبک توانست خودرو استیشن لِگاسی را به خودرو آفرود جذابی تبدیل کند و از آن زمان، یکی از تولیدات اصلی سوبارو به حساب می‌آید. اوتبک با چهار چرخ متحرک، گنجایش پنج سرنشین و تجهیزات و امکانات ایمنی متعدد، وسیله نقلیه مناسبی برای خانواده‌ها و هر نوع آب و هوایی است. فضای بار این خودرو در حالت معمولی ۹۲۰ لیتر است و در صورت جمع شدن صندلی‌های عقب به ۲۱۴۳ لیتر می‌رسد. متداول‌ترین سیستم اطلاعات و سرگرمی شامل شش بلندگو و یک نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی روی سوبارو اوتبک نصب شده است. همچنین می‌توانید تلفن همراهتان را به صورت بی‌سیم شارژ کنید. شاید موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۲ اسب بخار قدرت خیلی معرکه نباشد اما مصرف سوخت آن نسبت به موتور توربوشارژ ۲۶۰ اسب بخار به مراتب کمتر است. سوبارو اوتبک با استفاده از جعبه دنده CVT، برای رانندگی در شهر ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در بزرگراه‌ها ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. قیمت این استیشن ۲۸ هزار دلار است.

ولوو وی۶۰ (Volvo V60)

ولوو وی۶۰

ولوو در زمینه ساخت خودروهای استیشن سابقه طولایی دارد و ولوو وی۶۰ یکی از جدیدترین و بهترین محصولات استیشن به حساب می‌آید. این خودرو گنجایش پنج سرنشین را دارد و از صندلی‌های چرمی و یا پارچه‌ای برای راحتی سرنشینان استفاده می‌کند. سیستم سرگرمی و اطلاعات این خودرو دارای یک نمایشگر لمسی بزرگ است. فضای بار این مدل ولوو ۶۵۱ لیتر و در صورت جمع شدن صندلی‌های عقب به ۱۴۴۴ لیتر می‌رسد. ولوو وی۶۰ بهترین مصرف سوخت، بیشترین سرعت و گران‌ترین قیمت بین استیشن‌ها را دارد. با استفاده از پیشرانه هیبریدی، مصرف سوخت بنزینی-برقی آن ۳.۴ لیتر به ازای هر کیلومتر و مصرف سوخت بنزین این خودرو ۷.۸ لیتر است. قدرت ترکیبی این اتومبیل ۶۸ هزار دلاری ۴۱۵ اسب بخار است.

آئودی آ۴ آلرود (Audi A4 Allroad)

آئودی آ۴ آلرود

مدل ۲۰۲۱ آئودی آ۴ آلرود یک خودروی استیشن با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی شبیه به خودروهای شاسی‌بلند است. موتور این خودرو از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به همراه یک پیشرانه هیبریدی ۱۲ ولتی است. این آئودی در مجموع ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد و این قدرت را از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک به چهار چرخ متحرک خودرو انتقال می‌دهد. مصرف سوخت آ۴ در شهر ۹.۸ لیتر و در بزرگراه‌ها ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. طراحی خارجی جذاب آئودی با فضای داخلی راحت آن هماهنگ است. صندلی‌های چرمی، سقف پانوراما و کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای از امکانات این استیشن است. همچنین سیستم سرگرمی این استیشن از یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی بهره می‌برد. از جمله امکانات ایمنی و دستیار راننده آ۴ می‌توان از ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، رانندگی بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی نام برد. آئودی آ۴ آلرود حدود ۴۵ هزار دلار قیمت دارد.

مینی کلابمن (MINI Clubman)

مینی کلابمن

شباهت زیادی بین دو خودرو مینی کلابمن و شاسی‌بلند مینی کانتریمن وجود دارد. هیچ کدام از این خودروها مشخصا به عنوان استیشن تولید نشده‌اند اما بدنه هر دوی آنها به صورت استیشن طراحی شده و از این رو ظرفیت بار بیشتری نسبت به خودروهای هاچبک دارند. ظرفیت بار کلابمن ۴۹۵ لیتر است که بعد از جمع شدن صندلی‌ها به ۱۳۵۶ لیتر می‌رسد. موتور این استیشن مینی ۲ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر با ۱۸۹ اسب بخار قدرت بوده که می‌توان مدل ۳۰۱ اسب بخاری اسپرت را نیز سفارش داد. جعبه دنده مینی کلابمن در مدل دیفرانسیل جلو از نوع هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و در مدل تمام چرخ متحرک هشت سرعته اتوماتیک است. مینی کلابمن ۳۱ هزار دلار قیمت خورده و مصرف سوخت آن در شهر ۹.۴ لیتر و در بزرگراه ۶.۷ لیتر است.

ولوو وی۹۰ (Volvo V90)

ولوو وی۹۰

ولوو وی۹۰ جادارتر و بزرگ‌تر و مجهزتر از مدل وی۶۰ است. فضای داخلی وی۹۰ زیبا و مینیمال کار شده و از سیستم سرگرمی سنسوس استفاده می‌کند. وی۹۰ یک خودرو دیفرانسیل جلو بوده که می‌توان مدل چهار چرخ متحرک آن را نیز سفارش داد. مدل کراس کانتی وی۹۰ با آئوی آ۶ قابل رقابت است. با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو، تنها ۵۶۰ لیتر فضای بار دارد که بعد از جمع شدن صندلی‌ها به ۱۵۲۹ لیتر می‌رسد. پیشرانه‌های قابل سفارش این مدل ولوو عبارتند از موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخار تی۵ و موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۳۱۶ اسب بخار تی۶. مصرف سوخت این خودرو ۵۲ هزار دلاری در شهر ۱۰.۶ لیتر و در بزرگراه‌ها ۷.۱ لیتر است.

آئودی آ۶ آلرود (Audi A6 Allroad)

آئودی آ۶ آلرود

مدل ۲۰۲۱ آئودی آ۶ آلرود یک خودرو استیشن شیک اروپایی است. طراحی خارجی آ۶ جذاب است و همین طور فضای داخلی آن هم مناسب و ارگونومیک طراحی شده. در عقب خودرو و آینه‌های جانبی آئودی برقی هستند. یک موتور وی۶ سه لیتری توربوشارژ روی این استیشن ۵ نفره قرار گرفته و با استفاده از یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. فضای بار آئودی آ۶ آلرود ۸۴۹ لیتر و قیمت آن ۶۵ هزار دلار است.

مرسدس بنز ای کلاس (Mercedes-Benz E-Class)

مرسدس بنز ای کلاس

مرسدس بنز ای کلاس استیشن اگرچه شبیه به ویستاکروزر نیست اما امکاناتی مشابه آن دارد. در مرسدس بنز ای کلاس یک صندلی رو به عقب کار گذاشته شده تا ظرفیت آن را به ۷ نفر افزایش دهد. فضای بار خودرو ۹۹۱ لیتر گنجایش داشته و در صورت جمع شدن صندلی‌های عقب می‌توان از ۱۸۱۲ لیتر فضای بار استفاده کرد. مدل ای ۴۵۰ ۴ماتیک آل ترین واگن دارای یک موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ ۳۶۲ اسب بخاری به همراه یک سیستم هیبریدی و چهار چرخ متحرک است. مدل ای‌ام‌جی ای ۶۳ اس ۴ماتیک+ واگن هم از نوع چهار چرخ متحرک بوده و یک موتور ۴ لیتری وی۸ توربو دوقلو با ۶۰۳ اسب بخار قدرت روی آن نصب شده است. مصرف سوخت مدل ای‌ام‌جی برای رانندگی در شهر ۱۴.۷ لیتر و برای رانندگی در بزرگراه ۱۰.۲ لیتر است. مصرف سوخت شهری و بزرگراه مدل‌های آل ترین هم به ترتیب ۱۰.۶ لیتر و ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل‌های آل ترین حدود ۶۸ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و مدل ای‌ام‌جی ای ۶۳ هم با قیمت ۱۱۲ هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو