رولز رویس و چرم گیاهی

۳۰ آبان ۱۴۰۰ رولز رویس و چرم گیاهی

خودروسازان همواره دنبال به شیوه‌های جدید برای تولید محصولات پایدار هستند. چرا که صنعت خودروسازی در جهان چند سالی می‌شود که به سمت و سوی الکتریکی شدن پیش می‌رود و از این رو هیچ برندی نباید از رقیب خود جا بمانند.

طی سال‌های اخیر، خودروسازان مطرح جهان بیش از هر زمان دیگری برای ساخت خودروهایی سازگار با محیط زیست تلاش می‌کنند و تا حد ممکن در طراحی داخلی محصولات خود، از جمله تولید روکش برای صندلی‌ها،  چرم گیاهی به کار می‌برند. برای نمونه چند سالی می‌شود که با بهره‌گیری از گیاه کاکتوس، چرم طبیعی تولید می‌شود.

این بدان معناست که برخی از برندها از مواد بازیافتی برای ساخت صندلی‌ها یا پلاستیک‌های به کار رفته در محصولاتشان استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به طور کلی چرم را از مواد اولیه تولید وسایل نقلیه خود حذف کرده‌اند.

ولوو، دوستدار طبیعت

برند ولوو

برای مثال برندهای ولوو و مینی اعلام کرده‌اند که دیگر از چرم حیوانی در تولید محصولات خود استفاده نخواهند کرد. این روزها تولید خودروهایی سازگار با محیط زیست به یک وظیفه برای خودروسازان تبدیل شده است؛ اینکه یک ماده پایدار را با ظاهر و احساس چرم تطبیق دهند.

برند مینی که در کنار رولز-رویس و بی ‌ام ‌و زیر مجموعه گروه خودروسازی بی‌ ام ‌و قرار می‌گیرد، در نظر دارد با الگو برداری از تسلا به سمت استفاده از چرم گیاهی برای تولید محصولات خود حرکت کند.

ولوو اما در مسیر متفاوتی حرکت می‌کند و در حال حاضر یک ماده اختصاصی به نام Nordico را تولید کرده که از منابع بازیافتی ساخته شده است.

به گفته Torsten Muller-Otvos، مدیرعامل رولز-رویس، اگر مشتریان از رولز رویس بخواهند محصولات خود را با استفاده از مواد چرمی گیاهی به بازار عرضه کند، این آمادگی وجود دارد. اما تا به امروز چنین درخواستی از رولز-رویس نشده است.

اهمیت تولید پایدار برای رولز رویس

تولید و توسعه پایدار برای رولز-رویس، بسیار مهم است اگرچه ظاهر لاکچری نیز برای این برند شناخته شده خودروسازی بسیار اهمیت دارد. چرم به دلایلی یک ماده لوکس و پرطرفدار است و این برند تاکنون فقط از این متریال اولیه استفاده کرده است.

مسئولان این کمپانی بارها اعلام کرده‌اند در حالی که حتی یک مشتری رولز-رویس را موظف به تحویل وسیله نقلیه‌ای با چرم گیاهی نکرده است، اما این برند آمادگی دارد تا برای ساخت و طراحی فضای داخلی از این ماده استفاده کند.

 احترام به محیط زیست

برخی از برندهای لوکس خودروسازی تلاش می‌کنند تا برای نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست به سمت ساخت خودروهای الکتریکی یا استفاده از مواد و الیاف گیاهی حرکت کنند.

سال ۲۰۱۷ بود کمپانی بنتلی، خودروساز انگلیسی تصمیم گرفت یکی از حامیان محیط زیست در صنعت خودروسازی باشد.

با این حال، مشتریان این شرکت خودروساز کنجکاو بودند بدانند که این برند به جز چرم، چه انتخاب‌های دیگری را در نظر خواهد گرفت!

به گفته تورستن مولر اوتووس، مدیرعامل این برند، احتمالاً مواد جدید در جدیدترین وسایل نقلیه ظاهر خواهند شد زیرا خودروسازان بزرگ و کوچک راهکارهای جدیدی برای ساخت خودروها به روشی پایدار و سازگار با محیط زیست پیدا می‌کنند.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1

نویسنده: فرشته بهروزی نیک