رونمایی از لوگوی جدید رنو با معرفی رنو ۵ برقی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ رونمایی از لوگوی جدید رنو با معرفی رنو ۵ برقی

لوگوی جدید رنو از سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۴۰۳ خورشیدی) روی همه محصولات جدید این خودروساز فرانسوی دیده خواهد شد.

بعد از دستگیری کارلوس گون، مدیرعامل سابق رنو، لوکا دی مئو به عنوان رئیس جدید این شرکت فرانسوی منصوب شد. در ابتدای کار، لوکا دی مئو به شناسایی مشکلات و ایرادات این خودروساز پرداخت و اقدام به رفع و رجوع آنها کرد.

«انقلاب رنو» نام پروژه‌ای است که توسط دی مئو شروع شده تا این شرکت فرانسوی را دوباره به سودآوری و موفقیت برساند. یکی از بخش‌های این پروژه، احیای مدل‌های قدیمی و کلاسیکی مثل رنو ۵ و رنو ۴ است.

رنو ۵ نخستین محصول این پروژه است و در قالب یک خودرو برقی و با شکل و شمایل جدید و البته با الهام از مدل قدیمی در سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهد رسید.

لوگوی جدید رنو با الهام از لوگوی قدیمی

خودروهای قدیمی تنها چیزی نیستند که در پروژه انقلاب رنو بازآفرینی و احیا می‌شوند، بلکه بازطراحی و احیای لوگوی قدیمی این شرکت نیز یکی دیگر از بخش‌های این پروژه است.

این نشان جدید در اوایل سال جاری میلادی روی مدل اولیه رنو ۵ برقی دیده شد، خودرویی که سال ۲۰۲۵ به عنوان هاچبک برقی کامپکت «اقتصادی» به بازار خواهد آمد. طبق اعلام ژیل ویدال، رئیس بخش طراحی رنو، این لوگو ساده و جدید رنو ۵، روی جلوپنجره و صندوق عقب همه محصولات جدید این شرکت قرار خواهد گرفت.

لوگوی رنو به شکل یک الماس است و محصولات این خودروساز از سال ۱۹۲۵ میلادی با این نشان عرضه می‌شوند.

همان طور که ویدال می‌گوید «الماس یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکابردترین اشکال هندسی در جهان و در صنعت خودرو است. این طرح یک شکل هندسی ساده و با هویتی قوی و قدرتمند است. برای طراحی لوگوی جدید رنو تلاش کردیم تا در کنار ارزش‌های جدید و مدرن برای طرح برند در آینده، با افزودن اندیشه‌ای نو، آن را بازآفرینی کنیم.»

این طرح برای اولین بار روی رنو ۵ جدید قرار گرفت و در تصاویر رایانه‌ای و مدل اولیه به خوبی جواب داد. از این رو، مدیران رنو تصمیم گرفتند تا بر اساس بازخوردهای مثبت، محصولات جدید را با لوگوی جدید عرضه کنند.

خودروهای رنو از سال ۱۹۲۵ با نشان الماس عرضه می‌شوند. این نشان از آن زمان تا کنون، ۹ بار بازطراحی و بازآفرینی شده است. لوگوی فعلی که روی جلوپنجره و صندوق عقب محصولاتی مثل تندر ۹۰، ساندرو، استپ وی، داستر، سیمبل، کولیوس و تلیسمان دیده می‌شود، در سال ۱۹۹۲ طراحی و در سال ۲۰۱۵ به‌روزرسانی شده است. لوگوی جدید رنو ساده‌تر است و نشان از ورود این خودروساز به عصری جدید دارد.

لوگوی جدید رنو به صورت دوبعدی و ساده‌تر طراحی شده و در نمایشگرها و طرح‌های دیجیتال بهتر از لوگوی سه بعدی فعلی دیده می‌شود و راحت‌تر می‌توان از آن در انیمیشن، ویدیو، شبکه‌های اجتماعی و تجهیزات و امکان خودروها استفاده کرد. همچنین این لوگو نشان می‌دهد که رنو چطور محصولاتش را عرضه خواهد کرد.

اولین خودرویی که با این نشان به بازار عرضه می‌شود، کراس اوور تمام برقی مگان خواهد بود.

 

نویسنده: میلاد قزللو

 

فروش فوری خودرو کارکرده