سدان الکتریکی بی ام و i7، از شایعه تا واقعیت!

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ سدان الکتریکی بی ام و i7، از شایعه تا واقعیت!

همیشه شایعاتی درباره خودروهای متعدد منتشر می‌شود که گاه بعد از مدتی تبدیل به واقعیت و گاه کذب بودن آن محرز می‌شود. ماجرای خیز بی ام و برای عرضه سدان الکتریکی i7 به همراه یک موتور ۶۵۰ اسب بخاری نیز همین داستان را داشت.

براساس شایعات منتشر شده سدان الکتریکی i7 در نسخه پرتوان به همراه یک پکیج باتری ۱۲۰ کیلووات‌ ساعتی عرضه می‌شود تا به این طریق بتواند با یک بار شارژ، مسافتی در حدود ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین نسخه کم‌توان‌تر نیز به همراه یک پکیج باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی در دسترس خواهد بود و متعاقباً برد حرکتی این نسخه نیز کمتر از ۷۰۰ کیلومتر است.

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم نسخه قدرتمند سدان الکتریکی i7 بی ام و براساس شایعات قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب بخار دارد. به‌علاوه نسخه کم‌توان‌تر نیز توانایی تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت را خواهد داشت. پیش از این گفته می‌شد که هر دو نسخه کم‌توان و پرتوان به همراه یک پکیج باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی عرضه خواهند شد که با توجه به شایعات جدید به نظر می‌رسد چندان صحیح نبوده است.

البته نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که بی ام و هنوز نسبت به این شایعات واکنشی نشان نداده و مشخص نیست که این کمپانی قصد دارد سدان الکتریکی i7 را با چه قوای محرکه و پکیج باتری راهی بازار کند. گفتنی است که سدان الکتریکی i7 رقیب اصلی EQS تلقی می‌شود. در این حالت قطعا نسخه ۶۵۰ اسب بخاری i7 نسخه پرفورمنس AMG مرسدس EQS را به چالش خواهد کشید و قطعا رقابت این دو خودرو دیدنی خواهد بود.

بی ام و اعلام کرده است که قصد دارد نسخه پرچم‌دار i7 را به همراه طیف گسترده‌ای از تجهیزات و امکانات راهی بازار کند تا به این طریق دیگر کمپانی‌های رقیب همچون مرسدس بنز را به چالش بکشد. هنوز هیچ اطلاعاتی به صورت رسمی در خصوص مشخصات و تجهیزات سدان i7 منتشر نشده اما با توجه به رقبا و سیاست‌های کلی بی ام و انتظار می‌رود که این خودرو از تجهیزات نیمه خودران و صد البته ایمنی فراوان برخوردار باشد.

زمان ورود سدان i7 به بازار

براساس آخرین شایعات منتشر شده بی ام و در سال میلادی ۲۰۲۲ نخستین سری سدان الکتریکی i7 را راهی بازار خواهد کرد. البته بی ام و حتی در خصوص زمان عرضه این محصول نیز هنوز اطلاعاتی را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار نداده و عنوان کرده است که قصد ندارد نسبت به گمانه‌زنی‌ها و شایعات واکنشی از خود نشان دهد.

اگر این سدان ابعاد مشابهی با سری ۷ بی ام و داشته باشد، بی ام و قدرت مانور بالایی برای طراحی و تولید آن خواهد داشت. با توجه به ابعاد محصولات سری ۷ مهندسان بی ام و فضای قابل‌توجهی را برای جایگیری پکیج باتری و قوای الکتریکی i7 در اختیار خواهند داشت و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که دست بی ام و برای طراحی یک پرچم‌دار برقی قدرتمند کاملا باز است.

امید می‌رود برنامه بی ام و برای محدود کردن تنوع محصولات خود شامل حال i7 نشود و این سدان در تنوع بالا قوای محرکه و تجهیزات راهی بازار شود.

 

نویسنده: زهرا ملکی