همکاری جدید رنو و جیلی

۱۰ دی ۱۴۰۰ همکاری جدید رنو و جیلی

قرار است خبر یک همکاری جدید، برای صنعت خودرو دنیا نوید بخش باشد. کمپانی رنو و شرکت خودروسازی جیلی، در صدد همکاری با یکدیگر هستند، گرچه گفته می‌شود این شنیده‌ها هنوز در حد شایعه است.

آنطور که خبرگزاری رویترز در این‌باره نوشته است، تمرکز خروجی این همکاری روی ایجاد یک برند در خصوص خودروهای پلاگین هیبرید خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد کمپانی جیلی ممکن است برای ساخت این برند از پلتفرم خودرو  CMA استفاده کند. ولوو هم برای طراحی خودروهایش از همین پلتفرم استفاده می‌کند.

در مقابل این استراتژی، رنو حواس خود را روی طراحی و بازاریابی متمرکز می‌کند تا موفق شود به بزرگ‌ترین بازار، جهان یعنی بازار خودرو چین هم ورود ‌کند.

حضور دوباره رنو در چین

همکاری جدید جیلی با رنو، در واقع به این کمپانی اجازه می‌دهد تا دوباره وارد چین شده و بتواند بازاریابی خود را توسعه دهد. سال گذشته میلادی که شراکت رنو و دانگ‌فنگ از میان رفت، حضور این کمپانی (رنو) در چین کمرنگ شد.

برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که همکاری جدید رنو و جیلی برای شرکت خودروسازی فرانسوی، شرایطی مهیا کند که حضور خود را در سراسر آسیا گسترش دهد. این پیش‌بینی از آن جهت به واقعیت نزدیک است که کارخانه مونتاژ کره‌جنوبی خودروهایی را تحت لیسانس رنو سامسونگ موتورز تولید می‌کند.

کمپانی رنو در سال ۲۰۰۰ توانست ۸۰ درصد از سهام سامسونگ موتورز کره را در اختیار بگیرد و به این ترتیب در جایگاه سومین خودروساز بزرگ کره جنوبی قرار دست یابد.

سرنوشت جیلی

همکاری رنو و جیلی

شرکت خودروسازی جیلی نیز ممکن است بتواند به هر تعداد از تاسیسات تولید رنو دسترسی پیدا کند.

این در حالیست که به نظر می‌رسد کارخانه بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی گزینه مورد نظر آنها است. طبق برخی از گزارش‌ها، برند تحت نظر جیلی ممکن است SUV 01 خود را به صورت محلی تولید کند. همچنین این شرکت در نظر دارد محصولات هیبریدی را با برند جدید و در سرمایه‌گذاری مشترک تولید کند. این تولیدات امکان دارد که با برند رنو سامسونگ فروخته شوند.

شانس ورود جیلی به آمریکا

اضافه  بر حمایت رنو سامسونگ که در  سال میلادی گذشته با کاهش فروش در کره مواجه شده است، جیلی دسترسی به بازار کره و مزیت قابل توجه دیگری را به دست می‌آورد.

با تولید انواع وسیله نقلیه در کره جنوبی، این شرکت چینی به خوبی می‌تواند نوعی دریچه برای ورود به بازار ایالات متحده به شمار آید. به عبارت دیگر، جیلی می‌تواند بدون پرداخت عوارض گمرکی محصولات خود را وارد بازار آمریکا ‌کند.

از سوی دیگر تنش‌های موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا به تجارت خودروسازان چینی آسیب جدی وارد کرده است.  آنهایی که سعی داشتند وارد دومین بازار بزرگ خودرو جهان شوند، عملا با این تنش‌ها ضرر زیادی متحمل شدند.

اما قرارداد رنو و جیلی می‌تواند امکان استفاده از توافقنامه تجارت آزاد میان کره و آمریکا را برای صادرات خودروهای جیلی با برند Lynk & CO باز کند.

هنوز هیچ نشانه محکمی از چارچوب زمانی اعلام این شراکت منتشر نشده است، همچنین هنوز مشخص نیست که این شراکت جدید با اتحاد رنو و نیسان مطابقت داشته باشد.

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو۴۵