هنگ چی H1 اولین خودرو هولدینگ اورگرند چین

۲۸ آذر ۱۳۹۹ هنگ چی H1 اولین خودرو هولدینگ اورگرند چین

هولدینگ اورگرند (EVER GRANDE) یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه املاک و مستغلات است و از نظر میزان فروش در این حوزه در چین در رتبه دوم قرار دارد. این هولدینگ به تازگی به حوزه خودروسازی ورود پیدا کرده و از برند جدیدی با نام هنگ چی (Hengchi) پرده‌ برداری کرده است.

براساس گفته های کمپانی سازنده هنگ چی در ابتدا ۶ مدل مختلف را راهی بازار خواهد کرد و پس از آن احتمال می‌رود که بر سبد محصولات این برند برقی افزوده شود. اورگرند مدعی است که طی ۵ سال آینده با عرضه این ۶ خودرو می‌تواند به یکی از بزرگترین و قوی‌ترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین تبدیل شود. به غیر از هنگ چی H1 که اولین خودرو اورگرند است از دیگر محصولات این خودروساز نوپا اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

 طراحی هنگ چی H1

طراحی ظاهری هنگ چی H1 چین

هنگ چی H1 یک سدان لوکس و سایز متوسط است که در تم دو رنگ طراحی و تولید شده است. طراحی این خودرو را اندرس وارمینگ (Anders Warming)؛ طراح مشهور کمپانی های فولکس واگن، مینی، بی ‌ام ‌و و بورگوارد به عهده داشته است. این طراح محصولاتی همچون نسل کنونی سری ۵ و سری ۶ را در کارنامه خود دارد و به همین جهت نیز انتظار می‌رود محصولات برند هنگ چی بتوانند طیف گسترده‌ای از خریداران و علاقه‌مندان را به سمت خود جذب کنند.

در خصوص طراحی خودرو در نمای روبرو باید اضافه کرد که چراغ‌های جلو باریک و کم عرض هستند و به وسیله یک نوار باریک به یکدیگر متصل شده‌اند. در قسمت جلو پنجره نیز شاهد یک بافت نقطه‌ای ماتریکسی هستیم. کاپوت خودرو در قسمت‌های کناری خود حجیم‌تر است و همین موضوع یک حالت تهاجمی به هنگ چی H1 بخشیده است.

به‌غیر از سادگی و زیبایی المان دیگری که در نمای جانبی جلب توجه می‌کند رینگ‌های بسیار بزرگ و غول‌پیکر هنگ‌چی H1 است. این رینگ‌ها 22 اینچی که به شکل 8 پر دوتایی هستند به علت سادگی خاص بدنه و همچنین رنگ خاصشان می‌توانند قشر سخت‌پسند بازار را به سمت خود جذب کنند.

این سدان در تمامی نما‌ها کاملا کلاسیک و ساده طراحی شده است و یک حس مدرنیته مینیمالیستی را به مخاطب القا می‌کند.

طراحی هنگ چی H1  به صورتی است که آخرین ستون به سبک فست بک امتداد یافته است و رنگ متفاوت سقف نیز در کنار طراحی خاص آن تمامی توجه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. از دیگر امکانات این سدان تازه تولید می‌توان به دستگیره‌های درب هوشمند اشاره کرد. این دستگیره‌ها به صورت پنهان طراحی شده‌اند و به همین جهت نیز در نمای بیرونی هیچ‌گونه برجستگی مخصوص دستگیره بر روی درب‌ها رویت نمی‌شود.

آینه‌های جانبی خاصی نیز بر روی اولین سدان تولیدی اورگرند قرار گرفته است. این آینه‌ها با وجود آنکه الکترونیکی هستند اما احاطه کاملی از محیط اطراف را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در خصوص نمای عقب نمی‌توان هیچ اظهار نظری کرد چراکه تصاویر منتشر شده از هنگ‌چی H1 تنها شامل نمای روبرو و کنار است اما احتمالا همین سبک طراحی ساده و خاص در نمای عقب نیز تکرار شده است.

سایر محصولات برند هنگ چی

هنگ چی اورگرند چین

هولدینگ اورگرند علاوه‌بر هنگ چی  H1تعداد محدودی تصاویر نیز از دیگر محصولات خود منتشر کرده است. علاوه بر این خودرو مدل‌های هنگ‌چی 2H، 3H، 4H، 5H و 6H نیز به مرحله تولید خواهد رسید. زمان تولید H1 سال میلادی آینده (2021) اعلام شده است اما هنوز در خصوص دیگر مدل‌ها اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

گفتنی است که هنگ‌چی H2 نیز درست مشابه با هنگ چی H1 خواهد بود و تنها کمی از نظر اندازه از آن کوچک‌تر است. این خودرو یک سدان لوکس در کلاس B است.

هنگ چی H3 یک شاسی‌بلند سایز متوسط است که گفته می‌شود از طراحی خاصی برخوردار خواهد بود. هنگ چی H4 در کلاس ام پی وی قرار خواهد داشت و یک خودرو تمام الکتریکی ۷ سرنشین است. دو محصول هنگ‌چی H5 و هنگ چی H6 نیز در کلاس شاسی بلند و کراس‌اوور قرار خواهند داشت و طراحی آن‌ها نیز مشابه با دیگر محصولات این برند به سبک فیلم‌های علمی تخیلی خواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده هولدینگ اورگرند قصد دارد بیش از 1.5 میلیون سهام را در بورس شانگهای عرضه کند. با این کار 4.7 میلیارد دلار عاید این هولدینگ خواهد شد و احتمالا شایعات پیرامون ورشکستگی آن نیز به کلی فراموش خواهد شد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: زهرا ملکی