مقایسه پژو ۲۰۰۸ با کیا سراتو آپشنال ۲۰۱۸

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ مقایسه پژو ۲۰۰۸ با کیا سراتو آپشنال ۲۰۱۸

کیا سراتو و پژو ۲۰۰۸، دو خودرو  آپشنالی هستند که در میان خودروهای با بازه قیمتی امروزی، به صورت جدی با یکدیگر در رقابت هستند. این روزها و با نوسان قیمت خدروهای مصرفی همچون سراتو و ۲۰۰۸، خرید خودرو کارکرده شاید به صرفه تر باشد و بسیاری از مصرف کنندگان، این روش را پیش گیرند.

در این مقاله با بررسی همه جانبه این دو خودرو از نظر طراحی ظاهری، کابینه و مشخصات فنی سعی کردیم تا خریدارانی که برای انتخاب بین پژو ۲۰۰۸ و کیا سراتو آپشنال دچار سردرگمی شده‌اند را راهنمایی کنیم تا متناسب با نیاز و علاقه‌شان بهترین انتخاب را داشته باشند.

معرفی کیا سراتو آپشنال و پژو ۲۰۰۸

طراحی ظاهری پژو 2008

پس از برجام، دو کمپانی پژو فرانسه و ایران خودرو تصمیم گرفتند تا به همکاری چندین ساله خود بال و پری دهند و همکاری جدی‌تری با هم داشته باشند؛ در این راستا، اولین شرکت (خط تولید و مونتاژ) مشترک بین این دو خودرو ساز، تحت عنوان ایکاپ در ایران تاسیس شد. پژو ۲۰۰۸، اولین محصول کراس‌‌ اور کوچک کمپانی پژو در ایران است که از سال ۲۰۱۷، مونتاژ آن در ایکاپ شروع و در ادامه وارد بازار خودرو و خیابان‌های کشور شد. در واقع نمونه تولید شده در ایران، همان خودرو پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت شده است که در سال ۲۰۱۶ در اروپا رونمایی شد.

طراحی ظاهری کیا سراتو آپشنال

تا به این لحظه، خودرو سراتو با سه نسل در بازار جهانی خودرو به فروش رسیده و یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت کیا در سال‌های اخیر شناخته شده است. پس از فروش موفقیت آمیز کیا سراتو نسل دوم در جهان، کمپانی سایپا از حدود سه سال قبل، مونتاژ سراتو را با پیشرانه 1.6 لیتری در خط تولید خود شروع کرد و در مرحله بعد اقدام به تولید آن با پیشرانه 2 لیتری و آپشن‌های جدید کرد که با نام کیا سراتو آپشنال شناخته می‌شود.

نکته: در حالی که نسخه سید کیا سراتو (نوعی هاچ بک) در اروپا به فروش می‌رسد؛ ما در ایران شاهد حضور نسخه سدان آن هستیم که به جز ایران، تنها در چین به تولید می‌رسد.

مزایا و معایب ۲۰۰۸ و سراتو

خودرو مزایا معایب
 

Peugeot 2008

 

 

امنیت بالا

مصرف سوخت کم

پیشرانه قوی مجهز به آخرین تکنولوژی‌

طراحی ظاهری و داخلی بسیار زیبا

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی به‌روز

قیمت بسیار بالا

فضای نامناسب برای سرنشینان عقب

حذف آپشن‌ها در نسخه تولید ایران

کیفیت ساخت پایین در برابر سایر خودروهای واراتی

ابعاد کوچک خودرو نسبت به سایر محصولات کلاس کراس‌اور

 

 

Kia Cerato

فضای کافی در داخل کابین

طراحی ظاهری و خارجی مناسب

ایمنی مناسب

متریال کم کیفیت در کابین

حذف تجهیزات ضروری در نسخه ایرانی

سواری خشک

کیفیت ساخت و مونتاژ پایین

رنگ خودرو کم‌کیفیت

طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸

طراحی ظاهری خودرو پژو 2008

بزرگترین رمز موفقیت پژو ۲۰۰۸ در متمایز بودن ظاهر آن نسبت به سایر محصولات پژو است. در پی طراحی آیرودینامیکی این ماشین جذاب و اسپرت، در نگاه اول شاهد القای حس سرعت و قدرت در هنگام رانندگی با آن هستیم.

از ویژگی‌های بارز در طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸ می‌توان به چراغ‌های سه بعدی و قوس‌دار، چراغ عقب LED، سقف نیمه پانورامی، جلو پنجره کرومی، خطوط برآمده و عضلانی روی بدنه ماشین برجستگی‌های روی کاپوت، فرو رفتگی روی درب پشت) و زه‌های مشکی دور تا دور بدنه آن اشاره کرد که تک تک آن‌ها، ظاهر زیبا و هماهنگی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

طراحی ظاهری کیا سراتو آپشنال

نمای پشتی سراتو اپشنال

درست است که کیا سراتو آپشنال از ظاهر قدیمی بهره می‌برد؛ اما از طراحی منظم‌تر و هماهنگ‌تری نسبت به رقبای خود (البته به جز پژو 2008 که نسبت به سراتو آپشنال بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر طراحی شده) برخوردار است.

از نکات مهم در طراحی ظاهری کیا سراتو آپشنال می‌توان به چراغ‌های نسبتا باریک و اسپرت به عنوان چراغ‌های اصلی، دو چراغ مه‌شکن، خطوط حجم دهنده روی سپر جلو، عدم وجود چراغ راهنما و ترمز، پلاستیکی بودن قاب پنجره‌ها، آنتن قدیمی در انتهای سقف، چراغ‌های اسپرت قرمز رنگ در نمای پشت و عدم وجود قفل کلید‌ دار برای صندوق عقب اشاره کرد.

مشخصات فنی سراتو آپشنال و پژو 2008

مشخصات فنی خودرو پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ با هفت موتور متفاوت در سطح جهان به فروش می‌رسد که قوی‌ترین آن همان نسخه عرضه شده در ایران است که با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با ۱۶۰ اسب بخار تولید و مونتاژ می‌شود. جالب است بدانید که این موتور، موفق به دریافت جایزه «بهترین پیشرانه سال 2016 در دسته نمونه های ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ سی سی» نیز شده است.

مشخصات کیا سراتو آپشنال پژو ۲۰۰۸
قدرت موتور ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه ۱۶۳ اسب بخار در۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۹۴ نیوتون ‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه ۲۴۰  نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه
پیشرانه ۲ لیتر ۱.۶ لیتر
حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۶۰۰ سی سی
شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه ۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر/ سوپاپ ۴ ۴
جعبه دنده ۶ دنده اتومات 6 دنده اتومات
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر ۶.۷ لیتر
گنجایش مخزن سوخت ۵۲ لیتر ۵۰ لیتر
تجهیزات ایمنی و امنیتی

۶ کیسه هوا

ABS

EBD

ترمز جلو دیسکی

ترمز عقب کاسه‌ای

۶ کیسه هوا

ABS

ESP

EBA

HAC

امکانات رفاهی

کروز کنترل

مجهز به ۶ بلندگو

ورودی USB – AUX – IPOD

فرمان هیدورلیک

کلیدهای کنترلی روی فرمان

چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب

چراغ هشدار دهنده عیب موتور

سنسور نور

شیشه‌های بالابر برقی

سیستم تهویه مطبوع خودکار

رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی

غربیلک فرمان چرمی

آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما

کروز کنترل

مانیتور ۷ اینچی

مجهز به ۶ بلندگو

بلوتوث

فرمان برقی

دوربین دید عقب

سنسور پارک در عقب

سنسور نور

سنسور باران

تهویه مطبوع دوگانه

چراغ مخصوص روز

آینه‌های جانبی تاشو برقی

سیستم کنترل باد لاستیک‌ها

رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی

مقایسه طراحی داخلی ۲۰۰۸ و سراتو

طراحی فضای داخلی پژو 2008

شاید در نگاه اول به داخل خودرو، بلافاصله متوجه ویژگی اسپرت تمام قطعات به کار رفته در آن شوید. طراحان داخلی پژو ۲۰۰۸، علاوه بر اسپرت بودن به ارگونومیک بودن فضای آن ‌هم بسیار توجه داشته‌اند؛ به صورتی که رانندگی با آن برای راننده، احساس راحتی و آرامش را حتی در مسیرهای طولانی به همراه دارد. همچنین کیفیت متریال، ساخت و مونتاژ پژو ۲۰۰۸ نسبت به قیمت آن و سایر رقبا در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد.

طراحی فضای داخلی سراتو آپشنال

طراحی فضای داخلی کیا سراتو آپشنال چندان به‌ روز نیست، اما با این حال از ارگونومی مناسب و خوبی بهره می‌برد و با طراحی فضای بیرون خودرو در هماهنگی کامل است. همچنین فضای مناسب و راحتی که برای راننده و سرنشینان این مدل خودرو فراهم می‌‌شود، از نکات مثبت کیا سراتو آپشنال محسوب می‌شود. بر اساس آنچه تست شده است نسخه مونتاژ شده در سایپا از متریال با کیفیت پایین‌تری نسبت به نسخه وارداتی آن برخوردار است و تعداد زیادی از آپشن‌های موجود در نمونه اصلی کیا سراتو آپشنال، توسط سایپا حذف شده که گفته می شود ارزش خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است.

سراتو بخریم یا ۲۰۰۸؟

پژو ۲۰۰۸ دارای آپشن‌ها و امکانات بیشتری نسبت به کیا سراتو است و از لحاظ فنی، عملکرد، متریال و میزان آلایندگی رتبه بهتری را به خود اختصاص داده است. از طرفی کیا سراتو آپشنال دارای قدرت قابل توجهی در موتور، سواری راحت‎‌تر، قیمت پایین‌تر و سابقه بیشتر در بازار خودرو ایران است. با توجه به بررسی و مقایسه انجام شده در این مقاله، پژو ۲۰۰۸ نسبت به سراتو امتیاز بیشتری برای خرید خودرو دارد.

فروش فوری خودرو

تهیم و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو۴۵