ارزان ‌ترین کراس ‌اوور الکتریکی

۲۶ دی ۱۴۰۰ ارزان ‌ترین کراس ‌اوور الکتریکی

کراس‌اوورها طی چند سال اخیر، به محصولات پرطرفدار بازار جهانی خودرو تبدیل شده است. حالا که محبوبیت این خودروها در کنار محصولات الکتریکی رو به افزایش است، متقاضیان زیادی به دنبال خرید کراس‌اوورهای برقی ارزان قیمت و نسبتا باکیفیت هستند.

برای مثال می‌توان به تسلا اشاره کرد. تسلا مدل Y طرفداران زیادی دارد. اما قیمت این خودرو گران و بیش از ۵۸ هزار دلار است. بسیاری از علاقه‌مندان به این مدل از خودرو، توان مالی خرید آن را ندارند. به همین علت لازم بود که فکری به حال قیمت این محبوب‌های گران شود.

حتی مدل‌هایی از این خودرو مانند Mach-e قیمت گزافی دارد. به همین دلیل بود که تسلا تصمیم گرفت خودروهای برقی ارزان قیمت را تولید کرده و برای عرضه آنها به بازار اقدام کند.

قیمت برندهای پر طرفدار

دو کراس‌اوور الکتریکی ارزان قیمت به نام‌های MX-30 و کونا، متعلق به برند مزدا و هیوندای هستند. قیمت این دو محصول به ترتیب ۳۳ هزار و ۴۷۰ دلار و ۳۴ هزار دلار است.

اما در مورد هر دوی آنها یک شرط وجود دارد: این خودروها فقط در شهرهای خاصی در دسترس هستند. برای نمونه، هیوندای کونا الکتریکی، فقط در ۱۱ ایالت آمریکا فروخته می‌شود.

این برند به تازگی اما وارد کالیفرنیا شده است. بنابراین، در حالی که این خودروها ارزان‌ترین کراس‌اوورهای برقی هستند اما دسترسی به آنها چندان راحت نیست.

کراس اوورهای در دسترس

فولکس واگن برقی

ارزان‌ترین کراس‌اوور برقی فعلی نیرو EV ۲۰۲۲ است و به برند آسیایی کیا تعلق دارد. قیمت این خودرو از ۳۹ هزار و ۹۹۰ دلار آغاز می‌شود.

به این مفهوم که شما می‌توانید آن را تنها با قیمت ۳۲ هزارو ۴۹۰ دلار خریداری کنید. حتما لازم است که برای خرید این خودرو، اعتبار مالیاتی فدرال را داشته باشید.

از سوی دیگر، پلتفرم‌های کیا نیرو و هیوندای کونا تا اندازه‌ای شبیه به یکدیگر است. با این حال، اگر به دنبال خودرویی هستید که بر اساس پلتفرم ICE ساخته نشده باشد، می‌توانید به فولکس واگن ID.4 و هیوندای ایونیک ۵ هم نگاهی داشته باشید. با این حال، این مدل‌ها نیز تا اواخر سال جاری در همه ایالت‌های آمریکا در دسترس نخواهد بود.

ID.4، خودرو برقی ارزان

نمایی از کیا نیرو

بنابراین ارزان‌ترین خودروی برقی فعلی فولکس واگن ID.4 است. این خودرو بر خلاف Niro EV، کمی اسپورت‌تر با تنظیمات RWD و دینامیک رانندگی مناسب طراحی شده است.

از مشخصات فنی این کراس‌اوور می‌توان به قابلیت شارژ سریع ۱۲۵ کیلوواتی و سه سال شارژ Electrify America  به صورت استاندارد اشاره کرد. این ویژگی‌ها مسیر ورود این ماشین را به صنعت خودرو هموار خواهد کرد.

قیمت این خودرو ۴۰ هزارو ۷۶۰ دلار است که با دارا بودن اعتبار مالیاتی فدرال، با مبلغ ۳۳ هزار و ۲۶۰ دلار قابل خرید خواهد بود.

برنامه ‌های آینده

بازار کراس اوورهای برقی احتمالاً در سال‌های آینده بیش از پیش گسترش خواهد یافت. به نظر می‌رسد برندهای محبوبی از جمله تویوتا و سوبارو با ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت طرفداران خود را هیجان‌زده و مسیر تهیه آنها را هموار کنند.

در حال حاضر، چندین گزینه قابل توجه در بازار خودروهای برقی وجود دارد. اما نکته اینجاست که برای ورود تمام و کمال خودروهای برقی به بازار، به زمان طولانی نیاز است.

جمع بندی

ارزان‌ترین کراس‌اوور برقی فعلی کیا نیرو EV مدل ۲۰۲۲ است. قیمت این خودرو از ۳۹ هزار و ۹۹۰ دلار آغاز می‌شود و با اعتبار مالیاتی فدرال رزرو آمریکا با قیمت ۳۲ هزار و ۴۹۰ دلار قابل خریداری است. پلتفرم نیرو برقی با Kona EV مشترک در نظر گرفته شده است.

کیا نیز برخی از ویژگی‌های چشمگیر مانند سیستم صوتی Harmon Kardon و کروز کنترل تطبیقی ​​را به‌صورت استاندارد در تریم پایه پیاده‌سازی کرده است.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو۴۵