کالیفرنیا، گورستان پورشه ۹۲۸

۱۷ مهر ۱۴۰۰ کالیفرنیا، گورستان پورشه ۹۲۸

۹۲۸ یکی از آن مدل‌هایی است که بین طرفداران کمپانی آلمانی پورشه محبوبیت چندانی ندارد، با این حال دیدن چند دستگاه ۹۲۸ رها شده در زمینی بی آب و علف، قلب هر «ماشین‌بازی» را به درد می‌آورد.

با اینکه نمی‌توان در مقایسه با محصولی همچون پورشه ۹۱۱ افسانه‌ای از ۹۲۸ به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدل‌های این غول خودروسازی یاد کرد، اما با این حال این محصول به مدت ۱۷ سال، یعنی از سال ۱۹۷۸ تا سال ۱۹۹۵، در خط تولید پورشه و بازار جهانی، نقشی پررنگ و مهم ایفا کرد. به نظر می‌رسد که این خودرو توانست در آمریکا موفقیت بیشتری کسب و هوادارانی برای خود دست و پا کند؛ پیدا شدن یک گورستان پورشه ۹۲۸ در کالیفرنیا نیز گواه این ادعا است.

چه کسی این پارکینگ را کشف کرد؟

گورستان پورشه ۹۲۸

استیو رودز شخصی بود که با انتشار یک پست در صفحه فیس‌بوک خود، از پیدا کردن گورستانی پر از ۹۲۸ خبر داد. او که مسئول یافتن لوکیشنی خاص برای سریال محبوب «دنیای غرب» یا همان West World بود، در سفر خود به یک زمین بی آب و علفی رسید که چندین دستگاه پورشه ۹۲۸ در آن رها شده بود. اون پس از پیدا کردن این ۱۳ دستگاه خودرو پورشه که در شرایط بسیار بدی قرار داشتند و گویی در انتظار فرشته نجات بودند، حسابی یکه خورد.

داستان از جایی آغاز شد که صاحب «پورشه‌باز» این خودروهای رها شده که از قضا دوست مالک زمین است، از وی می‌خواهد برای مدتی خودروهای دلبندش را در این مکان پارک کند. پس از آن صاحب این خودروها هرگز باز نمی‌گردد و هر ۱۳ دستگاه پورشه ۹۲۸ را در این وضعیت به حال خود رها می‌کند. نکته اینجاست که او هنوز در قید حیات است، اما به دلیل هزینه‌های گزاف و نجومی تعمیرات این چند دستگاه خودرو، دیگر علاقه‌ای به احیای آن‌ها ندارد. نکته جالب‌تر این است که وی اعلام کرده قصد فروش آن‌ها را نیز ندارد و می‌خواهد این خودروهای فلک‌زده را در وضعیت فعلی و زیر آفتاب داغ کالیفرنیا، به حال خود رها کند! دلیل این تصمیم عجیب هنوز مشخص نیست.

 

 

استیو رودز در ادامه به اشخاصی که قصد هرگونه شیطنت دارند هشداری جدی داد. او گفت که این خودروها در زمینی نگهداری می‌شوند که دور تا دور آن با دوربین‌های مداربسته تحت نظر و کنترل است. به نظر می‌رسد که رودز پیش‌بینی کرده افرادی با قصد نجات این خودروها به گورستان پورشه ۹۲۸ کالیفرنیا هجوم ببرند.

با اینکه سال‌ها از روزی که ۹۲۸ از رده خارج شد می‌گذرد، اما هنوز افرادی پیدا می‌شوند که حاضرند خودرو خود را با قیمت‌های مختلف به علاقمندان و کلکسیونرها بفروشند. پیشرانه‌های تعبیه شده در این خودروها از ۴.۵ لیتر تا ۵.۴ لیتر متغیر است. موتور ۴.۵ لیتری قدرتی برابر با ۲۴۰ اسب بخار تولید می‌کند. این در حالیست که نسخه قوی‌تر (یعنی ۵.۴ لیتری) توانی معادل ۳۵۰ اسب بخار دارد.

فروش فوری خودرو

منبع: Motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان