هیوندای پالیسید 2021 را بشناسید

۲۸ آذر ۱۳۹۹ هیوندای پالیسید 2021 را بشناسید

هیوندای پالیسید 2021 (Hyundai Palisade)، یک محصول جذاب دیگر از کمپانی محبوب و پرطرفدار هیوندای (Hyundai) است. طراحی این شاسی بلند زیبا بسیار خاص  و تک است که البته ممکن است باب میل هرکسی نباشد. کیفیت بالای این محصول و تکنولوژی و ویژگی‌های آن، پالیسید 2021 را به یک رقیب درخور برای شاسی بلندهای بازار حال حاضر تبدیل می‌کند. در بین شاسی بلندهای متوسط فعلی، این ماشین هیوندای یک خودروی بسیار جا دار محسوب می‌شود که در عین سادگی، ویژگی‌های ماشین‌های رده بالاتر را ارائه می‌دهد.

هیوندای پالیسید 2021، در واقع بر روی همان پلتفرم مدل کیا تلوراید (Kia Telluride) سوار است. با این حال طراحی این محصول به قدری خلاقانه و منحصر به فرد است که انگار پلتفرم را از ابتدا برای آن طراحی کرده‌اند. در عین خاص بودن و جذب کردن جمع خاصی از طرفداران ماشین‌های شاسی بلند، این محصول ویژگی‌های خوب دوست داشتی کیا تلوراید، مثل پیشرانه‌ای قوی و در عین حال نرم و روان و کابینی جادار را نیز به ارث برده است. نسخه‌ها و مدل‌های دیگر پالیسید، به قدری راحت هستند و ویژگی‌های باکیفیتی دارند که می‌توان آن‌ها را در حد هیوندای جنسیس (Hyundai Genesis) باکیفیت و لوکس دانست. با این حال، ورژن‌های ارزان‌تر همچنان در بین خودروهای خوب و باکیفیت بازار قرار می‌گیرند و ویژگی‎‌هایی که ارائه می‌دهند، مناسب حال خانواده‌های مدرن امروزی است. برای این مدل تکنولوژی‌های در نظر گرفته شده است که با دانستن آن‌ها، هیوندای پلیسید 2021 را به لیست خود اضافه خواهید کرد.

ویژگی‌های ظاهری و جدید پالیسید 2021

طراحی ظاهری هیوندای پالیسید 2021

هیوندا با تبدیل کردن مدل لاکچری قدیمی‌تر به یک شاسی بلند لوکس‌تر با سه ردیف صندلی، هیوندای پالیسید کالیگرافی (Calligraphy) 2021 را به طرفداران ارائه کرد. طراحی بدنه و بیرونی مدل کالیگرافی بسیار تک است که با چرخ‌های 20 اینچی، قابلیت AWD به صورت استاندارد و یک گریل خاص همراه می‌شود. در داخل کابین، شاهد استفاده از جیر مصنوعی، تودوزی‌های چرم برای درها و صندلی‌ها و یک روکش چرمی بر روی فرمان هستیم. برای بازار کشور کره، ورژنی در نظر گرفته شده است که در آن، سرنشینان ردیف دوم می‌توانند از یک صفحه سرگرمی دوگانه استفاده کنند. برای مدل SEL نیز ویژگی‌های جالب و جذاب زیادی در نظر گرفته شده است که شامل  یک صفحه نمایش-سرگرمی 10.3 اینچی، سیستم مسیریابی، رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM و حالت نیمه خودران می‌شود.

روکش‌های صندلی ورژن Limited این ماشین، از جنس چرم نپال هستند. همچنین در این مدل، برای ردیف دوم نیز دریچه‎‌های بخاری تعیبه شده است. این مدل به سیستم صوتی 12 اسپیکر Harman/Karfo مجهز است.

تمامی مدل‌ها و ورژن‌های پالیسید جدید، شامل Apple CarPlay، Android Auto، چراغ‌های LED و رادیو HD می‌شوند.

فروش فوری خودرو

مشخصات فنی پالیسید 2021

طراحی داخلی هیوندای پالیسید 2021

سیستم قدرت پالیسید، شامل یک موتور 3.8 لیتری V6 می‌شود. این موتور که 291 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت-سرعته، مسئولیت به حرکت در آوردن این خودروی هیوندای را بر عهده دارد. با پدال‌های کوچکی که بر روی فرمان تعبیه شده‌اند، می‌توانید دنده را به صورت دستی تعویض کنید. از این قابلیت می‌توانید برای حرکت در مسیرهایی که شیب زیادی دارند (مانند تپه و…) استفاده کنید. قابلیت FWD به صورت استاندارد برای این مدل در نظر گرفته شده است، اما اگر به دنبال سیستم AWD هستید، می‌توانید مدل‌های SEL، Limited و SE را تهیه کنید. این سیستم به شکل استاندارد بر روی ورژن کالیگرافی وجود دارد. تمامی ورژن‌های این ماشین، باکیفیت و به اصطلاح «باحال» هستند و می‌توانند حدودا 5000 پوند بار را بکسل کنند. سرعت مدل SEL در عرض 6.9 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) می‌رسد. این مدل از کیا تلوراید سریع‌تر اما از شوی تراورس (Chevy Traverse) کندتر است.

طراحی داخلی پالسید 2021

طراحی و نمایی از داخل هیوندای پالیسید 2021

کابین مدل‌های SE و SEL برای هشت نفر و کابین مدل‌های کالیگرافی و Limited برای هفت نفر ظرفیت دارند. در فضای داخلی، برای راحتی سرنشینان از سه ردیف صندلی استفاده شده است. برای دسترسی آسان‌تر به ردیف سوم، در ردیف دوم یک دکمه لمسی تعبیه شده است که وظیفه جا به جایی صندلی‌ها را بر عهده دارد. از خارج هیچ صدایی به داخل کابین وارد نمی‌شود، اما جریان هوا و باد را می‌توان از لای درها حس کرد. صندلی‎های ردیف سوم و دوم در مدل Limited به صورتی برقی تا می‌شوند. این گزینه برای مدل SEL به عنوان یک آپشن جداگانه ارائه می‌شود. قسمت بسیار جذاب ماجرا، فضای باری است که در پشت صندلی‌های جلو قرار و ظرفیتی برابر 68 فوت مکعب دارد. می‌توانید حدودا 33 چمدان کوچک را در این فضا جای دهید. با تا شدن صندلی‌های ردیف سوم، فضای پشتی 46 فوت مکعب افزایش پیدا می‌کند. اگر از صندلی‌های ردیف آخر نیز استفاده کنید، این فضا به 18 فوت مکعب کاهش پیدا می‌کند. در بخش زیری کف، فضایی در نظر گرفته شده است که در آن می‌توانید وسایل کثیف، گِلی یا خیس خود را قرار دهید.

تکنولوژی و صفحه نمایش سرگرمی

در داخل کابین ورژن‌های SE و SEL، یک صفحه نمایش 8.0 اینچی وجود دارد که به صورت استاندارد، به Apple CarPlay، Android Auto و بلوتوث مجهز است. صفحه نمایشی 10.3 اینچی به عنوان یک آپشن برای مدل SEL و برای مدل‌های Limited و کالیگرافی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، رزولوشن بالایی دارد و از استفاده از آن لذت خواهید برد. این سیستم تصویری مجهز یه جهت یاب و رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM است. هر دوی این موارد از طریف دکمه‌های غیر لمسی کنترل می‌شوند. به غیر از استفاده از قابلیت بلوتوث‌ می‌توانید از هفت پورت USB نیز استفاده کنید. استفاده از این پورت‌ها و این قابلیت به صورت همزمان امکان پذیر است. در صورت استفاده از اپلیکیشن Blue Link هیوندای، می‌توانید از طریق دستیار گوگل خود یا آمازون الکسا، ماشین را از راه دور قفل یا باز کنید.

ایمنی و سیستم‌های دستیار راننده

نمای عقب هیوندای پالیسید 2021

پالیسید 2021 توانست در تست‌های انجام شده توسط NHTSA و IIHS بالاترین رتبه ایمنی (پنج ستاره) را به دست آورد. دستیارهای ایمنی این شاسی بلند خوش ساخت شامل سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم کروز کنترل انطباقی و… می‌شود.

تفاوت‌ها و شباهت‌های پالیسید سال 2021 و مدل سال 2020 در چیست؟

 هیوندای پالیسید 2020

هر دو مدل کابینی جادار و راحت داشته و به یک موتور قدرتمند V6 مجهز هستند. با این حال، رقبای مدل سال 2020 راحت‌تر سرعت می‌گیرند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو محصول، ارائه ورژن کالیگرافی برای مدل 2021 باشد که چرخ‌های 20 اینچی داشته و جنس پنل‌ درهایش از چرم است. هر دوی آن‌ها تکنولوژی‌های زیادی دارند که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. همچنین طراحی داخلی هر دو بسیار زیبا و لوکس است.

فروش فوری خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان