toast icon
شانس برنده شدن هایما8s: عملا صفر!

شانس برنده شدن هایما8s: عملا صفر!

بهاره سامانی پور ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۳
فهرست محتوا

در دهمین دوره قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو که امروز، یکشنبه 16 آذرماه 1404 برگزار شد، شانس برنده شدن خودروهای محبوبی همچون هایما 8S در میان میلیون‌ها متقاضی عملاً به صفر رسید. با وجود تقاضای شدید برای این خودرو، تعداد عرضه‌ها نسبت به تعداد متقاضیان بسیار ناچیز بود، و این موضوع باعث افزایش رقابت و کاهش شانس واقعی برنده شدن برای اکثر افراد شد.

فروش خودرو - خودرو۴۵

جزئیات طرح فروش هایما 8S

طرح فروش هایما در این دوره شامل سه محصول هایما S5 Pro، هایما 7X و هایما 8S بود که از تاریخ 10 آذر 1404 آغاز و تا 14 آذر ادامه یافت. در این طرح فروش، سه گروه متقاضیان عادی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و جایگزینی خودروهای فرسوده توانستند از طریق وب‌سایت رسمی ایران‌خودرو برای ثبت‌نام اقدام کنند. در این طرح، خودروها در مدت زمان 30 روز تحویل داده می‌شدند و برخلاف طرح‌های گذشته، نیازی به ایجاد حساب وکالتی یا بلوکه کردن وجه نبود.

مقایسه تعداد متقاضیان و عرضه‌ها

بر اساس آمار منتشر شده از ایران‌خودرو، در مجموع 3,549,109 نفر برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کردند که شامل سه گروه اصلی می‌شود:

  • متقاضیان طرح عادی: 3,120,765 نفر
  • متقاضیان طرح جوانی جمعیت: 375,397 نفر
  • متقاضیان طرح فرسوده: 52,947 نفر

در حالی که برای فروش خودروهای مختلفی نظیر هایما S5 پرو، هایما 7X و هایما 8S ارائه شده بود، تعداد عرضه‌ها بسیار محدود بود:

محصول تعداد متقاضی تعداد عرضه شانس برنده‌شدن
هایما S5 پرو 292,579 1,100 0.38%
هایما 8S 2,221,198 1,200 0.05%
هایما 7X 606,908 1,040 0.17%

در طرح جاری با بیش از 2.2 میلیون متقاضی تنها 1,200 دستگاه از هایمای 8S عرضه شده و همین عرضه ناتراز نسبت به تقاضا، شانس برنده شدن این خودرو را به شدت کاهش داده است. طبق این آمار، نسبت تقاضا به عرضه برای هایما 8S بیش از 1,850 به 1 است که نشان‌دهنده رقابت بی‌نهایت بالا برای خرید این خودرو است.

تحلیل شانس برنده شدن در قرعه کشی محصولات هایما ایران خودرو

با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان در مقایسه با تعداد عرضه‌ها، شانس واقعی برنده شدن در قرعه‌کشی هایما 8S تقریباً صفر است. این وضعیت به ویژه برای کسانی که در طرح‌های عادی ثبت‌نام کرده‌اند، که بیش از 3 میلیون نفر از آن‌ها برای این خودرو رقابت می‌کنند، به وضوح ناعادلانه به نظر می‌رسد.

در نهایت، دهمین دوره قرعه‌کشی ایران‌خودرو نشان می‌دهد که شانس برنده شدن در خودروهای پرطرفداری همچون هایما 8S عملاً بسیار کم است و این موضوع بار دیگر نیاز به بازنگری در فرآیند قرعه‌کشی و افزایش تعداد عرضه‌ها را به خوبی نمایان می‌سازد. برای بسیاری از متقاضیان، این قرعه‌کشی تنها فرصتی برای انتظار طولانی است که احتمالاً به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

نظر شما درباره این دوره از عرضه محصولات ایران خودرو به وسیله قرعه‌کشی چیست؟ نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان مجله خودرو۴۵ در میان بگذارید.

نویسنده: بهاره سامانی پور

فروش خودرو - خودرو۴۵

ارسال نظر

ارسال نظر

30 نظر

  • محمد سلمانی | 30 آذر 1404

    باسلام آقا خواهشاً لااقل این طرح گواهینامه رو بر نمی‌داشتیم تورو قرآن بابا ده میلیون نفر این دوره جدید ثبت نامی داشتن یعنی شانس برنده شدن آقا می‌ره زیر صفر🥺😔

  • Alihormat | 22 آذر 1404

    اینا فقط بازار گرمی می کنن که قیمت ببرن بالا s8 رو 700 میلیون بردن بالا او دو محصول هم تقریباً 300میلیون جوابم گرفتن میلیونی شد درخواست فقط یک خودرو ش

  • ح ر | 22 آذر 1404

    مگه اونهایی که پول ندارند برن گواهی نامه بگیرن چرا نباید شرکت کنند بلاخره توخانواده ودور بر یکی گواهی نامه داره ماشین برنده بشه میره انو هم میگیره جوش نزن

  • من شرور | 20 آذر 1404

    خدا پدر و مادرتون لعنت کنه .من با ۴ بچه
    ۴۲ بار ثبت نام کردم ولی برنده نشدم .

  • نظام | 20 آذر 1404

    بهتره ۳۰۰ پیش پرداخت بذارید تا هر کسی

    الکی ثبت نام نکنه

    • رحمن مومنی | 28 آذر 1404

      این روش فقط دلار پول میآورد .آنی که پول نداشت بیچاره میشد.من ماشینم فروختم بیچاره شدم وام گرفتم طلا دادم تا ماشینم بخرم

  • بهروز | 19 آذر 1404

    زیاد حرص و جوش نخورید که چرا بدون گواهینامه شرکت می‌کنه یا چرا اینجوریه یا من یه ماشین داغون دارم و غیره، این قرعه کشی ها فیلم کاره بابا بعد یه عمر هنوز باور نکردید که همه ش الکیه تا خودشون موندن آخه میاد به ما ماشین بده ،حالا یه چند نفر هم ممکنه بندازن داخلش بحثی نیست اونم مجبورم ولی در کل ایراد از ماست که بخاطر چهارتا ماشین آشغال که تو هیچ کشوری حق فروش ندارن رو ما صف میکشیم که اینا در رو باشند ، شرکت پروتون تو بروجرد یادتونه ،نزاشتن رشد کنه آخر ور شکست شد ، اگر ما صف نکشیم خودرو ساز میاد با التماس خودرو قسطی بهمون میده اونم با کیفیت بالا ،پس مقصر خودمونیم هستیم،

  • معصومی | 19 آذر 1404

    آقای ایران خودرو مسئول بی کفایت متولی هدف از این مسخره بازی چیه شما راه انداختین؟چرا همه شرایط قانونی را حذف کردید؟بابا شرط بلوکه شدن را حداقل بزارید تا واقعا مشتری واقعی ثبت نام کنه. شما در را باز گذاشتید پیرمرد 120ساله که نه گواهینامه داره نه پول داره نه مشتری واقعی خودرو هست هم ثبت نام میکنه و الکی ظرفیت را بالا میبره

  • حسن | 19 آذر 1404

    حتی خدا هم با بی پول و مصتضعف دشمنه…. ده ساله آردی پوسیده دارم وثبت نام میکنم. بی پول فقط باید بمیره

  • مردم | 19 آذر 1404

    این چه مسخره بازیه راه انداختید
    مردمو دیوانه کردید بخدا خدا لعنتتون کنه بابا یکی پیدا نمیشه صدای ما مردم بدبخت افتادیم دست شما بشنوه پول بلوکه بذارید کسایی که گواهی نامه ندارن برای چی راه میدید هدفتون چیه انشالله نابود بشید همه چیه مردمو گرفتید

  • حسن | 18 آذر 1404

    سلام
    امروز ما برنده شدیم
    حوالش فروختیم 550

    • کیمیا | 26 آذر 1404

      s ۸ برنده شده بودین؟
      خوبه تونستین ب این قیمت حواله رو بفروشین

    • سجاد | 20 آذر 1404

      سلام داداش خوبی مبارکت باشه .اگر یه سه چهار تومنی بهم بدی خیلی خوب میشه .شاید ……از ما حل شد

    • بهراد | 20 آذر 1404

      نوش جونت،

  • حسین | 18 آذر 1404

    از هفته بعد ،دلال ها حواله ها رو میفروشند،وما که مصرف کننده واقعی هستیم باید ،چند ساله داریم ثبت نام میکنیم ،ولی دریغ از یک بار برنده شدن

  • ارش | 18 آذر 1404

    تا زمانی که تفاوت قیمت وجود داره قرعه کشی عادلانس ، مثل لاتاری میمونه

  • ابوالفضل | 18 آذر 1404

    مسخره ترین قرعه‌کشی هست چند تا از ماشین ها را بین مردم تقسیم میکنند الیافی بیشتر ماشین ها را میدن به دوری های خودشان به اون چند تا مسئول بی ….. که خودشان سهام دار هستن به چهارتا پول دار میدن برای خالی نبودن عریضه قرعه کشی میکنن

  • ابوالفضل | 18 آذر 1404

    اقا من ی جوونم ۲۲ سالمه هیچیم ندارم ب جز ی خط همراه اول ک ب اسممه میام ثبت نام میکنم اگه راست میگن واقعا اگه بی عدالتی توکارشون نیست (که هست ) اگه واقعا راست میگن که میخوان به معیشت مردم کمک کنن ( که نمیکنن) چرا باید به کسایی ک گواهینامه ندارن ماشین بدن ؟

    • محسن | 18 آذر 1404

      خب شما که به جز یک خط تلفن دیگه هیچی نداری چه جوری میخوای ماشین بالای دو میلیاردی سوار شی؟

  • سعید | 18 آذر 1404

    واقعا در کار خیلی زشتیه روحیه مردم تعغیر میدن واقعادخجالت آوره!؟ایرانخودرو با این همه ابهت بامردم چکارمیکنن دورش طولانی ماشین کم واقعا چ فکری میکنید

  • سعید | 17 آذر 1404

    از سال ۹۹ دارم ثبت نام میکنم مدیون باشم اگه دروغ بگم،یدونه به اسمم در نیومده،نمی دونم شانسم بده یا…

    • سینا | 18 آذر 1404

      من هم همینطور

    • امیر | 18 آذر 1404

      مثل خودمی

  • پوریا | 17 آذر 1404

    از هفته بعد ببینید چقدر آگهی حواله هایمان هست این روش توزیع خیلی مسخره است

  • امین | 17 آذر 1404

    مسخره ترین قرعه کشی و کلاهبرداری ترین قرعه کشی

    • ابوالفضل | 18 آذر 1404

      دقیقا همینطور هست این هزار خورده ماشین را بین نور چشمی های خودشان تقسیم میکنند برای خالی نبودن قرعه کشی گذاشتن

    • عصبانی | 18 آذر 1404

      عملا با فقر اقتصادی و نیاز کاذب خودرو فقط اشغال فروشی جهت فروبردن مردم در مشکلات جاده وهزینه والو دگی هست مترو ترانوا و حتی تشویق برای دوچرخه با قوانین درست راهنمایی و فرهنگ سازی مردم وعزم دولت برای فردایی بهتر از امروز رویایی دزدیده شده توسط مافیای قدرت و دشمنی با مردم هست به امید آگاهی توده مردم

نظرات کاربران
خبرنامه خودرو۴۵

با عضویت در خبرنامه از آخرین مطالب باخبر شوید.

دسته بندی
عضویت در خبرنامه
درخواست فروش خودرو