اوپو به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ اوپو به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست

کمپانی Apple اولین نامی بود که پس از در نوردیدن عالم تکنولوژی و ساخت تلفن‌های همراه هوشمند، اعلام کرد که قصد دارد وارد صنعت خودروسازی شده و به یکی از برترین سازندگان خودروهای الکتریکی تبدیل شود. پس از این شرکت بزرگ آمریکایی، نوبت به غول‌های تکنولوژی دیگری همچون هوآوی و شیائومی رسید که رد پای این برند را دنبال کردند. حالا به نظر می‌رسد که یک نام چینی جوان دیگر، برای رقابت در این بازار داغ و پر جنب و جوش، اعلام آمادگی کرده است.

Oppo کمپانی چینی دیگری است که پس از Huawei و Xiaomi، اعلام کرد که قصد دارد وارد بازی رقابت و قدرت در این صنعت شده و با ارائه محصولی الکتریکی در رقم زدن آینده‌ای پاک سهم داشته باشد.

در دنیای تکنولوژی، خصوصا تلفن‌های همراه هوشمند، برندهای بین المللی زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها مانند اوپو، آنچنان شناخته نیستند. با این حال لازم به ذکر است که این برند یکی از مهم‌ترین شرکت‌های ساخت تلفن همراه در کشور چین بوده و حتی از اپل و هوآوی نیز با اعتبارتر است. از آنجایی که اوپو به کمپانی بزرگ BBK تعلق دارد، به عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌های همراه هوشمند این کشور پر جمعیت در سال 2020 شناخته شد و 21 درصد از سهم بازار را از آن خود کرد.

حالا به نظر می‌رسد که موفقیت در زمینه تکنولوژی دیگر کافی نیست و این برند به دنبال اهدافی بزرگ‌تر و پیدا کردن جایگاهی در دل صنعت خودروسازی و بازار جهانی می‌گردد. Tony Chen مدیر عامل این کمپانی، کسی بود که برای ورود به عالم ساخت خودروهای الکتریکی اعلام آمادگی کرده و می‌خواهد پا جای پای رقبای خود بگذارد.

خبرگزاری CarNewsChina در گزارشی اعلام کرد که تونی چِن برای راه‌اندازی پروژه ساخت «خودرو اوپو» به دنبال تشکیل تیمی ویژه از خبره‌‌ترین مهندسان و طراحان این صنعت است. به نظر می‌رسد که این نام چینی با کمپانی باتری ساز و تامین کننده برند Tesla، یعنی CALT، وارد مذاکره شده است.

با اینکه هنوز اخبار رسمی از تشکیل یک زیر مجموعه جداگانه برای ساخت خودرو توسط این برند تکنولوژی منتشر نشده، اما گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از این است که دیر یا زود، این اتفاق بزرگ رخ خواهد داد.

آقای چن در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد: «حتی برای ساخت خودرو، روی زمینه‌هایی تمرکز می‌کنیم که نقاط قوت اوپو باشد. اگر خودروسازان نتوانند خودرو خوبی بسازند و اوپو این قابلیت را داشته باشد، این کار را در آینده انجام می‌دهد.»

هنوز مشخص نیست که این برند، چه رویکردی را برای ساخت خودرو پیش خواهد گرفت. شاید این کمپانی هم مانند هوآوی یک شرکت خودروسازی را خریداری کرده یا خود دست به کار شود و صفر تا 100 پروژه را تکمیل کند. احتمال سومی هم وجود دارد که طبق آن، این شرکت می‌تواند به یکی از تامین کنندگان اصلی غول‌های خودروسازی جهان تبدیل شود.

درباره اوپو

فروشگاه اوپو خودروساز الکتریکی

این برند که در اصل با نام Guangdong Oppo Mobile Telecommunications Corp., Ltd شناخته می‌شود، در سال 2004 پایه‌گذاری شد. از 16 سال پیش تا به امروز، پای این برند به بیش از 40 کشور در سراسر جهان باز شده است. این نام برای نخستین بار در سال 2016 با فروش 200 هزار دستگاه تلفن همراه هوشمند، به بزرگ‌ترین سازنده بازار تلفن‌های همراه تبدیل شد.

فروش آنلاین خودرو

منبع: motor1

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان