برترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۹

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ برترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۹

شاید حدود پنج یا شش سال گذشته وقتی صحبت از خرید خودروهای هیبرید می‌شد، خریداران چندان رقبتی به استفاده از این مدل خودروها نداشتند، اما با گذشت زمان و تولید خودروهای HYBRID با کلاس قیمتی و فنی مناسب، رفته رفته سلیقه‌های خاص به سمت خرید این مدل‌های خودرویی سوق داده شد. از آن جایی که خودروهای هایبرید این روزها به یکی از گزینه‌های روی میز خرید خودرو تبدیل شده است، تنوع در مدل تولیدی نیز از جمله نکات مثبت آن‌ها شده است. این درحالی است که مهمترین و متمایزترین ویژگی‌های این مدل خودروها از لحاظ آلودگی کم و مقرون به صرفه بودن آن‌ها نسبت به سایر خودروها با سوخت‌های فسیلی و دیزلی است. حال این پرسش مطرح است که این خودروها مورد توجه چه گروهی از مصرف کنندگان است و اصلا چرا طی سال‌های اخیر این خودروها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است؟

باید گفت که خودروهای هیبرید یا پلاگین هیبرید برای افرادی مناسب هستند که به ایستگاه‌های شارژ خودروهای تمام الکتریک دسترسی ندارند و قصد دارند خودروهای خود را با برق شهری شارژ ‌کنند. معمولا در خودروهای هایبرید و در سرعت پایین، موتور الکتریکی وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده می‌گیرد. موتور بنزینی نیز مانند موتور های معمولی دیگر عمل می‌کند. شاید یکی از دلایل خرید کم این مدل خودروها، عدم آشنایی مصرف کنندگان با خودروهای هیبرید و مزایای آن‌ها است. از این رو توصیه می‌شود با نگاهی به لیست برترین خودروهای هیبرید ۲۰۱۹ خودرو مورد نظر خود را پیدا کنید.

تویوتا کرولا هیبرید

تویوتا کرولا هیبرید

این مدل با موتور ۲.۰ لیتری و قابلیت شارژ خودکار، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به خودرو های هیبرید است. تویوتا کرولا هیبرید با استفاده از موتور و انرژی هدر رفته توسط هر ترمز، باتری خود را شارژ می‌کند.

آئودی A3 Sportback E-tron

آئودی A3

بدنه این مدل مانند A3 پنج در است و با یک موتور ۱.۴ لیتری بنزینی TFSI و یک موتور الکتریکی همراه می‌شود. آنطور که گفته می‌شود، میزان تولید کربن دی اکسید این خودرو بسیار پایین است.

BMW i3

ب ام و i3

این مدل به دلیل ظاهر و طراحی، یکی از جالب‌ترین خودروهای این فهرست است. چرا که باتری‌های این مدل با کمک یک موتور کوچک دو سیلندر بنزینی شارژ می‌شوند. گفته می‌شود تولید این خودرو از پاییز متوقف خواهد شد.

مینی Countryman پلاگین هیبرید

Countryman mini

خریداران می‌توانند این کراس‌اوور کوچک را در خانه شارژ کرده و روز بعد را با باتری فول شارژ آغاز کنند. همچنین می‌توان با استفاده از موتور الکتریکی ۲۶ مایل را در سکوت کامل و بدون هیچ نگرانی از تولید آلودگی رانندگی کنند.

قدرت دو موتور این خودرو در کنار هم معادل ۲۲۷ اسب بخار است.

تویوتا یاریس هیبرید

تویوتا یاریس هیبرید

بدون شک کوچک‌ترین خودرو هیبرید موجود در بازار، یک تویوتا است. این شرکت ژاپنی که سابقه درخشانی در تولید خودروهای دیزلی دارد، اکنون تمامی دانسته‌ها و تکنولوژی خودروهای هیبرید را در یاریس سوپرمینی متمرکز کرده است.

فولکس واگن گلف GTE

فولکس واگن گلف GTE

این خودرو، یکی از محبو‌ب‌های گروه هاچبک است. مصرف‌کنندگان برای استفاده بهینه از این گلف، باید هر روز آن را شارژ کنند. در غیر این صورت آنطور که باید از مزایای آن بهره نخواهید برد. در حالتی که باتری به طور کامل شارژ شده باشد، طیف سرعت این مدل به ۳۱ مایل می‌رسد.

آئودی Q7 E-Tron

آئودی Q7

شاید این مدل کمی گران باشد، اما تمامی ملزومات یک خودرو پلاگین هایبرید مناسب را در برمی‌گیرد. سرعت این خودرو در عرض ۶.۰ ثانیه، از ۰ به ۶۲ مایل بر ساعت می‌رسد. بنابراین سریع و کاملا پاک است.

خریداران می‌توانند با استفاده از ایستگاه‌های شارژ سریع در مدت سه ساعت باتری را شارژ کنند.

کیا Niro هیبرید

کیا نیرو هیبرید

این مدل ترکیب بهینه‌ای از موتور الکتریکی و بنزینی را به مشتریان ارائه می‌دهد و میزان تولید آلایندگی آن ۸۶ g/km است.

لکسوس RX450h

لکسوس RX450h

نتیجه دو دهه کار تمرکز بر روی تکنولوژی خودروهای هیبرید شرکت لکسوس، مدل RX است. این مدل به طور پنج یا هفت سرنشین ارائه می‌شود و بسیار جادار است. میزان تولید CO2 این خودرو  ۱۳۲ g/km است.

میتسوبیشی Outlander PHEV

میتسوبیشی اوتلندر

این مدل میتسوبیشی یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای هیبرید است. با اینکه امروزه بازار خرید و فروش خودرو بسیار داغ است، میتسوبیشی همچنان یکی از گزینه‌های برتر باقی مانده است.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

این مدل ترکیبی از موتور پریوس هیبرید و بدنه یک کراس‌اوور است. طراحی داخلی و خارجی این خودرو بسیار جالب و چشمگیر بوده و میزان تولید کربن دی اکسید آن ۸۶ g/km است.

BMW 330e

BMW 330e

این مدل کلاسیک، با ترکیبی از یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری و یک موتور الکتریکی حرکت می‌کند. طیف و نیروی موتور الکتریکی به ترتیب برابر ۲۵ مایل و ۸۸ اسب بخار است. پیش بینی می‌شود که نسل جدید G20 ب ام و، دنیای خودروهای هیبرید را گسترده‌تر خواهد کند.

فورد Mondeo هیبرید

فورد Mondeo هیبرید

امروزه یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیا از لحاظ ظاهری به صورت هیبرید در اختیار مردم است. موتور الکتریکی میزان کربن دی اکسید تولیدی را به مقدار ۱۰۸ g/km کاهش می‌دهد.

هیوندای Ioniq هیبرید

هیوندای Ioniq هیبرید

این مدل از سری خودروهای شرکت هیوندای، بسیار خاص و تک است زیرا با سه حالت هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام الکتریک عرضه شده است. این مدل کمی از پریوس کوچک‌تر است، اما به قدر کافی جا دارد. این خودرو برای شارژ کردن باتری، از موتور بنزینی کمک می‌گیرد.

ولوو V90 T8 موتور دوقلو

ولوو V90 T8 موتور دوقلو

ولوو اکثر خودروهای خود را با موتور دوقلوی هیبرید روانه بازار می‌کند و V90 یکی از محبوب‌ترین‌های این فهرست است. ظاهرا این مدل طرفدارهای بسیاری دارد و برآیند قدرت هر دو موتور آن ۴۰۶ اسب بخار است. به عقیده بسیاری از افراد V90 بیش از اندازه بزرگ است و می‌توان خودرو های کوچک‌تری از این سازنده و با همین مشخصات را خریداری کرد.

فروش آنلاین خودرو

مترجم: پرستو مهدی قلیخان