تولید ۱۴ خودرو برقی توسط کیا

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ تولید ۱۴ خودرو برقی توسط کیا

خودروسازی کیا موتورز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو برقی در بازارهای جهانی بفروشد. به همین منظور کره‌ای‌ها در تلاشند تا خط تولید خودروهای برقی‌شان را گسترش دهند، فناوری پیشرفته خودران را در محصولاتشان به کار بگیرند و منابع درآمدی دیجیتال داشته باشند.

این اهداف بخشی از برنامه راهبردی برقی‌سازی Plan S است که دو سال پیش توسط کیا ارائه شد و با برنامه جاه‌طلبانه دیگر برند کره‌ای، هیوندای هماهنگ است. هدف اصلی و نهایی کیا این است که به برند پیشرو در حوزه خودروهای برقی تبدیل شود.

برنامه خودرو برقی کیا

معرفی خودرو برقی کیا EV9

کیا برای سال ۲۰۳۰ چهار هدف را مشخص کرده است:

  • فروش ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو برقی.
  • فروش کلی ۴ میلیون دستگاه انواع خودرو.
  • ارائه سیستم ارتباطی پیشرفته و سیستم خودران در همه محصولات.
  • تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خودروساز در زمینه ساخت خودروهای هدفمند (PBV – Purpose Built Vehicle).

اولین خودرو هدفمند (PBV) کیا بر اساس مدل‌های فعلی طراحی و ساخته خواهد شد. این ماشین بر اساس کیا نیرو پلاس ساخته شده و اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود. بعد از عرضه اولین سری خودروهای هدفمند، کمپانی کره‌ای در سال ۲۰۲۵ پلتفرم برقی جدیدی را برای ماشین‌های PBV ارائه می‌کند. این پلتفرم جدید قابلیت استفاده برای کاربردهای مختلف را خواهد داشت.

خودرو هدفمند (PBV) به ماشین خودرانی گفته می‌شود که می‌تواند برای هدف‌ها و کاربردهای مختلف تغییر شکل دهد.

هدف کیا برای فروش کل محصولات در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۷ درصد بیشتر از ۳.۱۵ میلیون دستگاهی است که قبلا تعیین شده بود. ماشین‌های طرفدار محیط زیست کیا، شامل خودروهای برقی، پلاگین هیبرید و تمام هیبرید، بیشترین سهم در فروش را خواهند داشت که از ۱۷ درصد به ۵۲ درصد در سال ۲۰۳۰ می‌رسد.

تولید ۱۶۰ هزار خودرو برقی در ۲۰۲۲

کیا EV9

بر اساس برنامه، کیا در سال ۲۰۲۲ باید ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو برقی بفروشد، که این عدد برای سال ۲۰۲۶ به ۸۰۷ هزار دستگاه و در سال ۲۰۳۰ به ۱.۲ میلیون دستگاه اتومبیل الکتریکی تعیین شده است. این عدد ۳۶ درصد بیشتر از هدفی است که در برنامه‌های قبلی برای سال ۲۰۳۰ اعلام شده بود.

در بازارهایی که تقاضا برای خودروهای برقی زیاد است (شامل کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، اروپا و چین)، این وسایل نقلیه باید ۷۸ درصد از فروش کل را به خود اختصاص دهند.

تعداد خودروهای تمام برقی کیا در سال ۲۰۲۷ به ۱۴ عدد می‌رسد که شامل دو وانت و یک خودرو برقی کوچک می‌شود. این ماشین برقی جمع و جور جانشین کیا پیکانتو با میزان آلایندگی صفر خواهد شد.

همچنین یکی از برنامه‌های کیا تولید خودروهای برقی خاص است که با مدل GT و اسپرت کیا EV6 شروع می‌شود. بدین ترتیب خودروهای برقی اسپرت، طراحی متفاوتی از مدل‌های استاندارد خواهند داشت.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو