ورود مایکروسافت به حوزه خودروهای خودران

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ورود مایکروسافت به حوزه خودروهای خودران

خودروسازان و شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دانند که خودروهای خودران نسل بعدی وسایل نقلیه را تشکیل می‌دهند، هر چند برای دستیابی به این هدف راه درازی در پیش است. حالا شرکت کروز، یکی از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز قراردادی را با مایکروسافت منعقد کرده است که بر اساس آن این غول فناوری، ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای خودران در شرکت کروز سرمایه‌گذاری می‌کند. بعد از این سرمایه‌گذاری، ارزش این خودروساز به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

همچنین شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا، یکی از سرمایه‌گذاران و شرکای اصلی کروز به حساب می‌آید و به زودی، اولین خودروی خودران را در ژاپن آزمایش و تست خواهد کرد.

همکاری مایکروسافت با جنرال موتورز و کروز در زمینه خودروهای خودران

روابط تجاری بلندمدت جنرال موتورز، کروز و مایکروسافت یک هدف مهم را دنبال می‌کند: سرعت بخشیدن به تجاری‌سازی خودروهای خودران! این شرکت‌های خودروسازی و فناوری در زمینه‌های ساخت و توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار، مهندسی، قابلیت‌های رایانش ابری و تولید خودرو با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

دن امان، مدیرعامل کروز در این باره گفت:«ماموریت ما برای ساخت و توسعه حمل و نقل امن‌تر، بهتر و اقتصادی‌تر تنها یک رقابت در زمینه فناوری نیست، بلکه رقابتی است برای جلب اعتماد مردم. مایکروسافت، به عنوان یک شرکت مهم در زمینه گسترش فناوری، نیرو و انرژی ما را برای تجاری‌سازی خودروهای خودران، تمام برقی و اشتراکی دو چندان خواهد کرد.»

در حال حاضر، شرکت کروز مشغول آزمایش مدل‌های به‌روزشده شورولت بولت برقی است و برای تولید انبوه خودروهای خودران، از پلتفرم رایانش ابری و رایانش لبه‌ای مایکروسافت بهره خواهد برد. در عوض، مایکروسافت برای ارتقا و توسعه محصولات خود در زمینه حمل و نقل، از تجربیات صنعتی کروز استفاده خواهد کرد.

سادیا ناتلا، مدیرعامل مایکروسافت در این زمینه بیان کرد:«پیشرفت در حوزه فناوری زوایای تازه‌ای از زندگی و کار ما را روشن خواهد کرد، که شامل چگونگی و نحوه حمل و نقل و جابه‌جایی انسان‌ها و اشیا می‌شود».

خودرو خودران

خودروهای خودران در ژاپن

از طرفی دیگر، هوندا در نظر دارد تا سیستم وسایل نقلیه جدید خود را با استفاده از خودرو کروز اوریجین در ژاپن راه‌اندازی کند. کروز اوریجین، خودروی خودران است که سال گذشته رونمایی شد. در سال ۲۰۱۸، جنرال موتورز و هوندا برای اولین بار با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری شراکت خود را آغاز کردند که شرکت کروز نیز بخشی از این شراکت بود. از آنجایی که کروز اوریجین فاقد فرمان است و اهرم یا وسیله‌ای برای کنترل خودرو ندارد، باید از سازمان‌های مربوطه مجوز لازم را دریافت کند.

رانندگی راحت با خودروهای خودران

بشر همیشه به دنبال راحتی و آسایش بوده است. حتی اگر عشق سرعت باشید و رانندگی یکی از تفریحات‌تان باشد، باز هم به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌خواهید بعضی وقت‌ها بدون اینکه به جاده نگاه کنید و حواستان به آینه‌های بغل و آینه عقب باشد، دنده عوض کنید و گاز دهید و ترمز بگیرید، دست‌هایتان را از روی ترمز بردارید و با خیال راحت روی صندلی بنشینید تا به مقصد برسید.

رانندگی با خودرو خودران

 

منبع: carbuzz

نویسنده: میلاد قزللو

 

 

فروش خودرو