تلاش مرسدس AMG برای رکورد شکنی در خودروهای برقی 

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ تلاش مرسدس AMG برای رکورد شکنی در خودروهای برقی 

مرسدس AMG به تازگی بیانیه‌ای را منتشر کرده که مطابق با آن مدل‌های تمام الکتریکی این کمپانی بر مبنای پلتفرم سری EQ توسعه پیدا خواهند کرد.

در این بیانیه اطلاعاتی در خصوص محصولات آتی مرسدس AMG در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. خودروهای اسپرت که توسط این کمپانی به زودی راهی بازار می‌شوند در راستای برقی‌سازی تولید خواهند شد و به نظر می‌رسد که مرسدس AMG نیز همچون کمپانی مادر خود به دنبال تولید محصولات برقی و هیبریدی بیشتر است.

مدل‌های توسعه یافته بر مبنای پلتفرم سری EQ از یک جفت موتور برقی بهره خواهند برد. این مدل‌ها همچنین از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک و سیستم توزیع گشتاور ماژولی کمک می‌گیرند.

گفته می‌شود کارایی سیستم‌های مذکور برابر با قوی‌ترین نسخه‌های ۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود و این ادعا بدین معنی است که خودروهای برقی آتی مرسدس AMG می‌توانند زیر چهار ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسند و حداکثر سرعت آنها نیز در حدود ۲۵۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

خودروهای برقی و هیبریدی تولیدی مرسدس AMG

این خودروها همچنین از باتری لیتیوم یونی ۴۰۰ ولتی بهره برده و از سیستم تعلیق AMG Ride Control+  سود خواهند برد.

مرسدس AMG همچنین به منظور بهره بردن از انرژی آزاد شده هنگام ترمزگیری در این مدل‌ها فناوری اختصاصی i-Booster را نیز روی آن‌ها نصب خواهد کرد.

جالب است بدانید مرسدس AMG به منظور شبیه‌سازی غرش‌های مهیب موتورهای حجیم هشت سیلندر درون‌سوز خود یک پکیج اختصاصی را در نظر گرفته است. این پکیج یک صدای مشابه با صدای موتورهای حجیم هشت سیلندر را از طریق بلندگوهای خودرو داخل کابین آن پخش خواهد کرد.

پیشرانه‌های هیبریدی نیز در راه هستند

خودروهای هیبریدی با پیشرانه‌های دیگری نیز به زودی راهی بازار خواهند شد. این پیشرانه‌ها از ترکیب موتورهای ۴ و ۸ سیلندر با یک موتور الکتریکی سنکرون حاصل شده و بخشی از انرژی آن‌ها نیز به واسطه باتری‌های رده‌بالا تامین خواهد شد. این خودروها همچنین به سیستم کاملا متغیر AMG Performance 4MATIC+  مجهز خواهند شد. به کمک این سیستم می‌توان گشتاور ارسالی به چرخ‌ها را مدیریت کرد.

گفته می‌شود که بخش AMG یک موتور برقی را به صورت اختصاصی طراحی کرده است. این موتور نیروی تولیدی خود را که شامل ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است به چرخ‌های عقب ارسال خواهد کرد و با همراهی یک جعبه دنده دو سرعته راهی بازار خواهد شد. البته نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در صورت لغزنده بودن سطح مسیر خودرو و تشخیص آن توسط سیستم‌های الکترونیکی، نیروی تولیدی موتور به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

خودروهای برقی و هیبریدی تولیدی مرسدس AMG

پورشه نیز پیش از این از جعبه دنده دو سرعته استفاده کرده است. در این جعبه دنده تا سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت از دنده اول کمک گرفته می‌شود و وظیفه انتقال سرعت در مابقی سرعت‌ها نیز بر عهده دنده دوم است. مزیت استفاده از این نوع جعبه‌دنده‌ها حفظ روند شتابگیری، عدم تاخیر و افت سرعت است.

مدیران مرسدس AMG مدعی هستند که در مدل‌های جدید مجهز به پیشرانه هیبریدی از حالت‌های رانندگی الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه و شخصی استفاده خواهد شد.

همچنین در این مدل‌ها سیستم AMG Dynamics نیز به کار گرفته می‌شود. وظیفه این سیستم آن است که دیگر سیستم‌های کمکی خودرو همچون سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و قفل دیفرانسیل عقب را مدیریت کند.

دیگر محصولات آتی مرسدسAMG  چه مشخصاتی خواهند داشت؟

در بیانیه مرسدسAMG  آمده است که در نسخه‌های پرچم‌دار از یک موتور برقی به همراه موتور معروف ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده خواهد شد. این پیشرانه که احتمالا در مرسدس AMG GT73 مورد استفاده قرار خواهد گرفت می‌تواند ۸۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در کمتر از تنها ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید.

مرسدس AMG

همچنین گفته می‌شود که نسل بعدی  C63نیز به همراه یک پیشرانه هیبریدی شارژی راهی بازار خواهد شد. این پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تشکیل خواهد شد. این موتور با کد M139 شناخته شده و می‌تواند ۴۴۲ اسب بخار قدرت تولید کند. اما قدرت نهایی قوای محرکه خودرو که شامل قدرت تولیدی موتور برقی نیز می‌شود، در حدود ۶۵۰ اسب بخار است.

نویسنده: زهرا ملکی

 

فروش فوری خودرو کارکرده