درخشش هیوندا میسترا در نمایشگاه خودرو گوانگجو

۵ آذر ۱۴۰۰ درخشش هیوندا میسترا در نمایشگاه خودرو گوانگجو

ویروس کرونا و همه گیری آن، باعث لغو شدن بسیاری از رویدادها و نمایشگاه‌های خودرویی شد. چین اولین کشوری بود که توانست از آن بحبوبه سربلند بیرون آمده و نمایشگاه گوانگژو (Guangzhou Motor Show) را با موفقیت برگزار و مدیریت کند. در میان تمامی برندها و کمپانی‌های مختلف، برند هیوندا (Hyundai) موفق شد با رونمایی از مدل جدید میسترا (Hyundai Mistra) بدرخشد.

این میسترای جذاب و دوست داشتنی، به طور اختصاصی برای بازار چین ارائه شده و نسخه‌ای مجدد طراحی شده از مدل میسترای معروف است. این محصول جدید، به شکل یک سدان متوسط به بازار عرضه خواهد شد، البته سال آینده.

طراحی هیوندا میسترا

طراحی ظاهری هیوندا میسترا

طراحی این مدل جدید، بسیار هوشمندانه و در عین حال جذاب است. در بخش جلویی، این سدان یک جلوپنجره کروم نسبتا پهن دارد که در دو طرف آن، چراغ‌های LED خودنمایی می‌کنند. هاله‌ها و خطوطی کرومی، تا بخش عقبی میسترا ادامه پیدا می‌کنند.

طول، عرض و ارتفاع این هیوندا دوست داشتنی، به ترتیب 4.780 میلی متر، 71.5 میلی متر و 1.460 میلی متر است. فاصله محوری آن نیز حدودا 2.770 میلی متر است. با توجه به اندازه‌های مطرح شده در نمایشگاه، متوجه می‌شویم که این مدل اندکی از هیوندا سوناتا (Hyundai Sonata) کوچک‌تر است.

کمپانی سازنده اعتقاد دارد که میسترا، در بین دیگر هم گروه‌های خود، طراحی و فضای داخلی بسیار خوب، جادار و سرآمدی دارد. در داخل کابین، یک صفحه پنل دیجیتالی 12.3 اینچی در بخش پشتی فرمان تعبیه شده است. در طرف دیگر، یک صفحه نمایش سرگرمی 12.3 اینچی وجود دارد که پنل همخوانی ظاهری دارد و به اصطلاح با آن «سِت» است. از دیگر ویژگی‌های چشمگیر داخل کابین، می‌توان به سان روف پانورامیک و سیستم‌های کمک راننده بسیار پیشرفته اشاره کرد. این سیستم‌ها شامل دستیار جلوگیری از برخورد، دستیار رانندگی در بزرگراه، سیستم هوشمند کروز کنترل بر اساس مسیریابی و مانیتوری برای زیر نظر گرفتن اطراف خودرو می‌شوند.

پیشرانه و قدرت میسترا

یک موتور 1.8 لیتری مسئول تولید قدرت و حرکت این هیوندا جدید است. این موتور، 141 اسب بخار نیرو و 176 نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند. در صورت دلخواه، می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که یک پیشرانه 1.5 لیتری دارد. این پیشرانه که از ظرفیت بیشتری نسبت به مدل پایه برخوردار است، 168 اسب بخار نیرو و 253 نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند.

نکته قابل توجه در مورد این میسترا، حضور یک موتور الکتریکی در کنار موتورهای دیزلی است. این موتور الکتریکی که از یک پک باتری 56.5 کیلوواتی نیرو می‌گیرد، 181 اسب بخار نیرو و 310 نیوتون بر متر گشتاور تولید خواهد کرد. طیف این موتور برابر با 520 کیلومتر (323 مایل) است و شارژ آن در عرض تنها 40 دقیقه، از 30 درصد به 80 درصد می‌رسد. با شارژ آهسته، باتری در طول 9 ساعت و 30 دقیقه به طور کاملا شارژ می‌شود.

تاریخچه کوتاهی درباره میسترا

هیوندا میسترا

هیوندا میسترا، یک خودروی نسبتا جمع و جور است که نخستین بار توسط هیوندا پکن (Beijing Hyundai)، در سال 2013 پا به بازار گذاشت. اگر بخواهیم در خط تولید این کمپانی کره‌ای، جایگاهی برای این مدل در نظر بگیریم، می‌توانیم آن را بین هیوندا النترا (Hyundai Elantra) و هیوندا سوناتا قرار دهیم. عمر نسل اول حدودا هفت سال بود، یعنی از همان سال 2013 تا 2020. در سال 2017، کمپانی سازنده تصمیم گرفت تا همان مدل نسل اول را، با یک فیس لیفت وارد بازار کند.

زمانی که این محصول در سال 2013 و در نمایشگاه خودروی شانگهای (Shanghai Auto Show) رونمایی شد، حسابی غوغا به پا کرد. به طوری که اواخر همان سال، این مدل در بازار و در میان طرفداران چینی خود حضور داشت. این مدل در بازار چین، به عنوان یک محصول با کیفیت حضور دارد و از همان ابتدای ورود تا به امروز، نه تنها از محبوبیتش کاسته نشده، بلکه به آن اضافه هم شده است. شاید دلیل محبوبیت روز افزون آن، فاصله محوری بیشتر، فضای بیشتری برای نشستن سرنشینان در عقب کابین، متریال با کیفیتی که در طراحی داخلی استفاده شده و برخی ویژگی‌های لوکسی باشد که برای هر سدان کوچکی  در نظر گرفته نمی‌شود. کمپانی هیوندا برای طراحی داخلی کابین میسترا از چوب واقعی، فلز و چرم استفاده کرده است. میسترا، یک رقیب غیر قابل انکار و قدرتمند برای محصولاتی چون فورد فوکس(Ford Focus)، نیسان سِنترا (Nissan Sentra)، کیا فورت (Kia Forte) و هوندا کرایدر (Honda Crider) است.

در حال حاضر، این مدل فقط و فقط بر اساس معیارهای بازار کشور چین طراحی و تولید می‌شود، اما شاید در آینده‌ای نه چندان دور، به بازار دیگر کشورها نیز وارد شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان