همه محصولات لامبورگینی پیش پیش فروش رفت!

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همه محصولات لامبورگینی پیش پیش فروش رفت!

گرچه هنوز ۶ ماه تا پایان سال 2021 میلادی مانده اما لامبورگینی اعلام کرده که ظرفیت خط تولید این خودروساز تا اواخر سال جاری تکمیل شده و دیگر امکان دریافت سفارش جدید برای ساخت ابرخودروهای لوکس خود را ندارد.

بنا به گفته اشتفان وینکلمان، مدیر عامل خودروسازی لامبورگینی، همه محصولات این شرکت تا نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی (آبان ۱۴۰۰ خورشیدی) پیش فروش شده و جای خالی در دفتر ثبت سفارشات باقی نمانده است.

تکمیل ظرفیت پیش فروش لامبورگینی در سال ۲۰۲۱

اشتفان وینکلمان مدیرعامل لامبورگینی

وینکلمان در نمایشگاه خودرو میلان مونتزا تایید کرد که ۱۰ ماه از ظرفیت تولید لامبورگینی در سال جاری پر شده است. این صحبت مدیرعامل لامبورگینی به این معنی است که هر خودرویی که از حالا تا ماه نوامبر تولید شود، قبلا فروخته شده و مالکان در صف، منتظر دریافت ابرخودروی خود هستند.

بر این اساس تا اواسط پاییز تقریبا ۳۱۰۰ دستگاه روی خط تولید لامبورگینی تکمیل می‌شوند و به ترتیب اولویت به دست مشتریان می‌رسد.

ابرخودروساز لامبورگینی که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن است، اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، همزمان با آغاز واکسیانسیون سراسری در کشورهای مختلف و کاهش محدودیت‌های تردد، میزان فروش این شرکت ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وینکلمان همچنین اشاره کرد که با وجود تعطیلی دو ماهه خط تولید به خاطر شیوع ویروس کرونا، سال ۲۰۲۰ میلادی یکی از بهترین دوران این خودروساز از نظر فروش بوده است.

بر این اساس، لامبورگینی در سال گذشته، ۷۴۳۰ دستگاه خودرو فروخته است که ۹ درصد کمتر از ۸۲۵۰ دستگاه فروش سال ۲۰۱۹ بود. بدین ترتیب بهترین آمار فروش تاریخ لامبورگینی برای سال ۲۰۱۹ است و سال ۲۰۲۰ هم دومین سال پرفروش این شرکت به شمار می‌آید.

لامبورگینی هوراکان

پرفروش‌ترین محصول لامبورگینی در سال ۲۰۲۱، شاسی بلند اوروس است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد و از ماه ژانویه تا مارس، ۱۳۸۲ دستگاه از آن به فروش رفته است. هر دستگاه اوروس ۲۰۷ هزار دلار قیمت دارد.

دومین ابرخودرو پر فروش لامبورگینی در سال جاری، هوراکان با موتور V10 و قدرت ۶۰۲ اسب بخار است که تا پایان ماه مارس ۷۵۳ دستگاه از آن فروخته شده. مدل‌های مختلف این ابرخودرو بین ۲۰۸ هزار تا ۲۶۱ هزار دلار قیمت دارند و یکی از معدود اتومبیل‌های دیفرانسیل عقب جهان است.

فروش ۲۸۷ دستگاه آونتادور SVJ رودستر هم در آمار سه ماهه اول لامبورگینی ثبت شده است. با وجود اینکه این ابرخودرو ۵۷۴ هزار دلار قیمت دارد اما تا اینجا توانسته مشتریان پر و پا قرصی دست و پا کند.

هر چند ابرخودروهای بنزینی لامبورگینی طرفداران خاص خود را دارد و خودروساز ایتالیایی با وجود شیوع ویروس کرونا باز هم توانسته به سودآوری برسد، اما قصد دارد تا ۱.۸ میلیارد دلار در حوزه خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی سرمایه‌گذاری کند.

اولین محصول لامبورگینی با پیشرانه پلاگین هیبریدی تا سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌شود و بعد از آن نوبت به ابرخودرو برقی می‌رسد.

نویسنده: میلاد قزللو

فروش فوری خودرو