بررسی مشخصات فنی فیدلیتی پرایم (جتور) بهمن موتور

۱۴ دی ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی فیدلیتی پرایم (جتور) بهمن موتور

بعد از معرفی و عرضه کراس‌اوور دیگنیتی در ابتدای سال ۱۴۰۰، گروه بهمن دومین محصول را در تابستان با برند اختصاصی خود معرفی کرد. این محصول بهمن موتور، فیدلیتی پرایم نام دارد، اما در اصل جتور X70S است که در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ خورشیدی) توسط چری به چینی‌ها فروخته شد و به همین خاطر پیشرانه آن با دیگر محصولات چری، مثل سدان‌های آریزو و کراس‌اوورهای تیگو یکسان است. این خودرو در دو مدل ۵ و ۷ نفر در بازار ایران موجود است.

مزایا و معایب

+ کابین جادار

+ صندوق عقب بزرگ

+ ظرفیت ۵ تا ۷ سرنشین

– تک دیفرانسیل

مشخصات فنی

فیدلیتی پرایم یا جتور X70 محصول چری چین است و به همین خاطر، مشخصات فنی آن با دیگر محصولات خودروسازی چینی مثل آریزو و چری یکسان است. همچنین این کراس‌اوور روی پلتفرم تیگو ۸ ساخته شده است.

یکی از معایبی که می‌توان برای فیدلیتی پرایم در نظر گرفت، تک دیفرانسیل بودن آن است، در صورتی که اگر سیستم چهار چرخ متحرک داشت می‌توانست طرفداران آفرود را جذب خود کند.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ
قدرت

۱۵۵ اسب بخار

گشتاور

۲۳۰ نیوتن.متر
گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

محور محرک

دیفرانسیل جلو
شتاب

۱۱.۹ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت

۸.۱ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶
فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۳۵ میلیمتر

عرض

۱۹۰۰ میلیمتر
ارتفاع

۱۷۱۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۲۰ میلیمتر
وزن خالص

۱۵۷۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ – ۷ نفر
ظرفیت صندوق عقب

۱۶۸۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۵ لیتر
قطر رینگ

۲۰ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد
کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد
اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد
سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد
رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد
رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد
ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد
ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد
چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد
گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد
ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد
دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد
دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد
ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد
تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

دارد
صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد
سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد
گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد
سانروف

دارد

طراحی ظاهری

مشخصات فنی دیگنیتی

شرکت چری در ابتدای فعالیت خود به کپی‌کاری روی آورد و محصولاتی همچون چری کیوکیو را به طور کامل مشابه دوو ماتیز به تولید رساند. این خودروساز رفته‌رفته برای ارتقای ظاهری محصولات خود و همچنین خلق زبان طراحی منحصربه‌فرد ویژه برند چری، تلاش بیشتری کرد و با استخدام طراحان مطرح بین‌المللی خودروهایی زیبا و متناسب با نیاز مشتریان امروزی خلق کرد.

تنها کافی است نگاهی به تفاوت میان دو سدان چری آریزو ۶ و ام وی ام ۵۳۰ بیندازید تا پیشرفت طراحی‌های چری طی کمتر از ده – دوازده سال را به خوبی درک کنید.

فیدلیتی در دوران شکوفایی علم و هنر کمپانی چری خلق شده و از لحاظ بصری جلوه‌ای به مراتب زیباتر، نسبتا لوکس و خوشایند را به نمایش می‌گذارد. این کراس‌اوور سایز متوسط پنج و هفت نفره به ‌خوبی نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و نمایی متناسب با سلیقه عمومی شامل المان‌های جوان‌پسندانه و اسپرت را در معرض دید قرار داده است.

کراس‌اوور فیدلیتی در دو مدل استاندارد و X70S روانه بازار چین شده که این دو نسخه در بخش‌هایی همچون جلوپنجره، طراحی سپر، سراگزوز و قاب آینه بغل نسبت به یکدیگر تفاوت دارند. جتور X70S نسخه فول آپشن و گران‌تر محسوب می‌شود و همین مدل با نام فیدلیتی پرایم به بازار ایران رسیده است.

تشخیص X70S از مدل استاندارد بسیار ساده است؛ اولین تفاوت به ابعاد کوچک‌تر جلوپنجره و عدم وجود نوارهای افقی کروم رنگ در پس‌زمینه آن باز می‌گردد. طراحی سپر جلو نیز کاملا متفاوت بوده و چراغ‌های LED چهارگانه در قابی متفاوت جا داده شده‌اند. ضمنا همان طور که اشاره شد، این دو مدل در قسمت سپرها، سراگزوز‌ها و دیفیوز با یکدیگر کاملا تفاوت دارند.

طراحی داخلی

آپشن های ماشین فیدلیتی

طراحی کابین ماشین فیدلیتی پرایم خوشایند و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. کمپانی چری سعی کرده تا درجه بالایی از شکوه و زیبایی را در فضای داخلی فیدلیتی به نمایش بگذارد. البته تفاوت دو مدل جتور معمولی و X70S درون کابین بیشتر جلب توجه می‌کند. چرا که طراحی تو‌دری‌ها، کنسول داشبرد و پنل کیلومترشمار پشت فرمان در این دو نسخه با یکدیگر متفاوت بوده و X70S یا فیدلیتی پرایم طراحی مدرن و جذاب‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

فیدلیتی پرایم از یک نمایشگر ایستاده در بالای داشبرد بهره می‌برد و طراحی کنسول میانی آن حالتی کلاسیک و البته جذاب ارائه می‌دهد.

یکی از مزایای کراس‌اوور گروه بهمن، کابین جادار و صندوق بزرگ آن در مدل ۵ نفره است. هر چند فضای پای سرنشینان ردیف سوم در مدل ۷ نفره کمی تنگ است و در این مدل، صندوق خودرو هم کمی کوچک‌تر می‌شود.

فیدلیتی پرایم؛ خودرو خاص بهمن

طراحی ظاهری فیدلیتی

خودرو فیدلیتی پرایم دومین محصولی است که گروه بهمن با برند اختصاصی روانه بازار ایران می‌کند. طراحی ظاهری قابل قبول، کابین جادار و همین طور آپشن‌های ایمنی مناسب می‌تواند افراد را مجاب به خرید خودرو از بازار یا از طریق طرح پیش‌فروش گروه بهمن کند.

همچنین خودروساز ایرانی قصد دارد نسل دوم این کراس‌اوور را که در چین به جتور X70 پلاس معروف است، با نام فیدلیتی پرستیژ به ایران بیاورد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو