رولز رویس جاستین بیبر چگونه ساخته شد؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۹ رولز رویس جاستین بیبر چگونه ساخته شد؟

مدتی می‌شود که فیلمی از جاستین بیبر، خواننده آمریکایی هنگام تحویل گرفتن خودرو  Rolls- Royce Wraith مخصوص اش وایرال شده است. پروسه ساخت این خودرو خاص و عجیب و غریب سه سال طول کشید و در نهایت بیبر را از شدت هیجان به گریه وا داشت.

پس از دیدن Rolls-Royce عجیب اما جالب و جذاب جاستین بیبر، چیزی نمانده بود که ما هم از فرط ذوق‌زدگی اشک بریزیم! به گفته  West Coast Customs، پروسه طراحی و تکمیل خودرو خاص و تک Justin Bieber تقریبا سه سال طول کشید. او در ابتدا قصد داشت مدل 103EX را خریداری کند، اما در نهایت انتخاب او یک شبح شخصی سازی شده (Wraith به معنای شبح است) بود که برای طراحی آن، از مدل مفهومی Rolls-Royce 103EX الهام گرفته شد. حالا که پس از سه سال که بالاخره طراحی و ساخت این خودرو به اتمام رسید، ویدیویی از چگونگی ساخت آن منتشر شده است.

جالب اینجاست که مدلی که بیبر می‌خواست، تنها یک مدل مفهومی و ماکتی بود که حتی نمی‌شد با آن رانندگی کرد. این مدل تنها معرفی بود تا به واسطه آن، کمپانی آینده خود را به تصویر کشد. در نهایت، این  West Coast Customs بود که تصمیم گرفت آرزوی آقای خواننده را محقق سازد و چیزی نگذشت که این گروه دست به کار و پروسه ساخت این خودرو افسانه‌ای آغاز شد.

طراحی رولز رویس جاستین بیبر

رولز رویس جاستین بیبر

این تیم با استعداد و کار بلد، فعالیت خود را با اسکن طراحی، شکل دقیق و اسکلت خودرو آغاز کرد. پس از آن که تمامی اطلاعات و جزئیات لازم توسط West Coast Customs دریافت و ثبت شد، این تیم ساخت قالب‌های بدنه را آغاز کرد.

همانطور که در تصویر مدل پایه می‌بینید، چرخ‌های 103EX تا حدی پوشیده شده‌اند. برای خودرو متعلق به جاستین بیبر، این پوشش تمامی بخش‌های چرخ را در بر می‌گیرد، درست انگار که خودرو در هوا معلق است و چرخ‌هایش از زمین فاصله دارند. به همین دلیل نام «شبح» کاملا برازنده آن است!

بخش جلویی Wraith نسبت به 103EX طراحی بسیار پیچیده‌تر دارد. گلگیرهای خاصی که به طور مخصوص برای شبح شخصی سازی شده بیبر طراحی شده‌اند، به قوت گرفتن تصور معلق بودن خودرو در هوا کمک بیشتری می‌کند. این محصول تا حدودی آدم را به یاد بعضی از خودروهای کلاسیک می‌اندازد و می‌توان تمامی تلاش، خلاقیت و سلیقه به کار گرفته شده در پروسه طراحی را به راحتی در آن دید.

West Coast Customs برای این محصول تک خود یک شیوه نورپردازی خاص و جدید خلق کرد که شامل نورهایی «پنهان» در اطراف و لبه‌های رولز رویس جاستین بیبر می‌شود. تصور کنید که Wraith در شب تا چه حد با ابهت و خیره کننده است!

به گفته طراحان، فضای داخلی کابین تغییر چندانی نداشته و تنها ترکیب رنگی و تودوزی صندلی‌ها متفاوت است تا با رنگ بدنه ترکیبی زیبا بیافریند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبح، سیستم صوتی آن است که به شکلی خاص طراحی شده و به صندوق عقب متصل می‌شود تا مناسب حال و احوال آقای خواننده باشد.

در بخشی از ویدیو، واکنش جاستین بیبر را می‌بینید که از دیدن نتیجه کار و رسیدن خودرویش پس از سه سال، نفس و زبانش از خوشی و ذوق بند آمده است.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان