نسل جدید فرمان‌های هیوندای

۱۸ مهر ۱۴۰۰ نسل جدید فرمان‌های هیوندای

امروزه تکنولوژی صنعت خودروسازی از هر زمان دیگری قوی‌تر و پیشرفته‌تر است، تا جایی که کمپانی هیوندای تصمیم گرفته است تا با اضافه کردن یک صفحه نمایش به فرمان خودرو، انقلابی جدید به پا کند.

طراحی داخلی خودروهای امروز نسبت نسل‌های پیشین تغییرات بسیار زیادی به خود دیده است. امروزه در کابین هر خودرو مدرن دست کم یک صفحه نمایش دیجیتالی و لمسی جا خوش کرده است. به عبارت دیگر، صفحه نمایش به بخشی از ذات و طبیعت خودروهای جدید تبدیل شده است؛ بنابراین هیوندای نیز از این فرصت استفاده کرده و با طراحی فرمانی که یک صفحه نمایش در دل آن تعبیه شده است قصد دارد نسل جدیدی از فرمان‌ را راهی صنعت خودروسازی و بازار جهانی کند.

 

 

این صفحه نمایش تنها یک اسکرین کوچک نیست و به نظر می‌رسد بسیار کاربردی‌تر از چیزی باشد که ما تصور می‌کنیم. با توجه به این موضوع مهم، پیش‌بینی می‌شود که این فناوری نوین و ثبت اختراع آن توسط هیوندای کره‌ای، تکنولوژی فرمان خودرو و البته صفحه نمایش‌های لمسی را دگرگون کند.

این نخستین باری نیست که این غول خودروسازی بزرگ به فکر اضافه کردن یک صفحه نمایش به فرمان محصولات خود می‌افتد. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۹، تیم تحقیقاتی این برند با انجام مطالعات گسترده تصمیم گرفت دو صفحه نمایش به فرمان محصولات هیوندای اضافه کند. نکته مهم اینجاست که به لطف فناوری صفحه نمایش لمسی، هیچ خبری از دکمه‌های دست و پا گیر نخواهد بود.

تکنولوژی جدید هیوندای

آنطور که به نظر می‌رسد، این ایده نوین و حق ثبت اختراع آن که می‌تواند فناوری عالم خودروسازی را زیر و رو کند، از مدل مفهومی دو سال پیش هیوندای فراتر رفته و نسخه کامل‌تر و ادامه آن خواهد بود.

با توجه به محل قرارگیری این صفحه، پیش بینی می‌شود که از آن برای نمایش اطلاعات حیاتی و مهم خودرو به راننده استفاده شود. شاید مثال ملموس‌تر این اختراع، فناوری «کابین مجازی» برند آلمانی آئودی باشد، اما با یک تفاوت: صفحه نمایش هیوندای درست در قسمت مرکزی فرمان قرار خواهد گرفت.

شاید سوالی که ذهن بسیاری را به خود درگیر کند، این باشد که پس از ظهور این فناوری جدید تکلیف کیسه هوای سمت راننده چه خواهد شد؟ تصاویر اولیه منتشر شده از حق ثبت این اختراع نشان می‌دهد که صفحه تعبیه شده به هیچ عنوان هنگام باز شدن کیسه هوا در صورت وقوع حادثه، آسیب نخواهد دید.

متاسفانه هنوز هیچ جزئیات و اطلاعات خاصی از این اختراع درز نکرده است، اما به نظر می‌رسد که محل قرارگیری این صفحه نمایش لمسی درست همان جایی باشد که بوق خودرو تعبیه شده است.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان