مزایده عجیب ترین فراری تاریخ

۳ بهمن ۱۴۰۰ مزایده عجیب ترین فراری تاریخ

تقریبا هر خودرو از کمپانی فراری از دید «فراری دوست‌ها» زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، اما مدل میرا اس (Meera S) که به عنوان عجیب‌ترین فراری تاریخ شناخته و به زودی به مزایده گذاشته می‌شود، حسابش جداست.

میرا اس که ظاهر بسیار عجیب و غریبی دارد و به هیچ کدام از خواهر و برادرهایش شبیه نیست، دوم فوریه سال میلادی جاری، یعنی ۲۰۲۲، به مزایده گذاشته خواهد شد. محل برگزاری فروش این مدل تاریخی در پاریس و مسئول برگزاری آن، کمپانی مشهور RM Sotheby’s خواهد بود.

نکته جالب اینجاست که میرا اس توسط یکی از افسانه‌‌ای‌ترین طراحان تاریخ صنعت خودرو، یعنی جیوانی میشِلوتی (Giovanni Michelotti) طراحی شده است. او پس از صرف سال‌های مدیدی از زندگی حرفه‌ای خود برای طراحی محصولات فراری، میرا اس را به عنوان آخرین طرح خود تحویل یکی از مشتریان ثروتمند این برند نام آشنای ایتالیایی داد. البته که فعالیت حرفه‌ای او در حوزه طراحی خودرو تنها به کمپانی فراری ختم نمی‌شود. او با دیگر خودروسازان بزرگ و مهمی همچون آلفا رومئو، لانچیا، مازراتی و… نیز همکاری کرده است.

سرگذشت میرا اس

نمایی از میرا اس

از قرار معلوم، یکی از اشراف‌زادگان عربستان سعودی، در دهه ۸۰ میلادی از میشولتی خواست تا این فراری خاص و عجیب را برایش طراحی کند. برای ساخت میرا اس از 400i الهام گرفته شده است، اما در محصول نهایی هیچ اثری از آثار این خودرو محبوب دیده نمی‌شود. بر خلاف 400i، در این خودرو گلگیرها با ظاهری متفاوت ظاهر می‌شوند. البته عجیب‌ترین نکته در طراحی میرا اس، بخش پشتی آن است که به سمت بالا متمایل می‌شود.

شاید در اولین نگاه، این محصول خاص از طراح افسانه‌ای فراری شما را به یاد میتسوبیشی استاریون (Mitsubishi Starion) بیاندازد. استاریون نیز  در دهه ۸۰ میلادی طراحی و تولید شد. بیشترین شباهت این دو محصول در چراغ‌های مخفی و سقف آنها است. چراغ‌های مخفی باعث می‌شوند که خودرو «خواب» به نظر برسد. یکی دیگر از موارد ظاهری که این فراری را به یک محصول ویژه تبدیل می‌کند، این است که در هر طرف شیشه جلوی آن یک برف پاکن جداگانه قرار می‌گیرد.

از دیگر آپشن‌های میرا اس می‌توان به یک مانیتور مخصوص که بعدها با آینه دید عقب جایگزین شد و سیستم تهویه مطبوع دوقلو اشاره کرد.

این خودرو پس از گذشت بیش از دو دهه، در سال ۲۰۲۰ توسط دپارتمان کلاسیک فراری احیا شد. این احیاسازی بیش از ۲۵۲ هزار یورو برای این برند ایتالیایی آب خورد، چرا که موتور باید از نو ساخته و سیستم اگزوز آن با یک سیستم جدید جایگزین می‌شد. سیستم برق‌رسانی آن نیز به احیا و زحمت بیشتری نیاز داشت.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، این خودرو ۲ فوریه به مزایده گذاشته و نصیب شخصی می‌شود که حاضر باشد بیشترین قیمت را برای خرید آن بپردازد.

فروش آنلاین خودرو

منبع: Motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان