تاثیرگذارترین چهره ‌های خودرویی ۲۰۲۱

۶ دی ۱۴۰۰ تاثیرگذارترین چهره ‌های خودرویی ۲۰۲۱

چهره‌های تاثیرگذار در صنعت خودروسازی جهان برای سال ۲۰۲۱ مشخص شد. آنطور که نشریه موتورترند نوشته است، در سال میلادی جاری، ۵۰ چهره به دلایل متفاوت، تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو گذاشته‌اند.

دانکِروُک یکی از این چهره‌های تاثیرگذار است. او به هیوندای بازگشت و با تمرکز بر برند جنسیس و همچنین زیر مجموعه جدید یعنی ایونیک، موفق شد سبد محصولات این شرکت را افزایش دهد. از کارهای تاثیرگذار دانکروک، خلق زبان طراحی جدید برای محصولات هیوندای، کیا و جنسیس بوده است. خلاقیت‌های این چهره تاثیرگذار به تولد مدل‌های جدید خودرو از جمله جنسیس GV70 ختم شد. این مدل جنسیس، لقب شاسی‌ بلند برتر ۲۰۲۲ را از موتورترند دریافت کرد.

کسی که Woven را ساخت

آکیو تویودا

تویودا کسی است که توانست شهری در ژاپن برای آزمودن فناوری‌های خودران برند تویوتا بسازد.همچنین افزایش تنوع خودروهای برقی و همچنین تزریق هیجان بیشتر به محصولات این شرکت از طریق عرضه سری GR و غیره از دیگر فعالیت‌های تاثیرگذار این فرد بر صنعت خودرو ژاپن است. بسیاری از طرفدارن برند تویوتا علاقه خاصی به تویودا دارند و او را یک نخبه می‌دانند.

درباره جیم بامبیک

جیم بامبیک

جیم بامبیک قائم مقام شرکت و مدیر بخش محصول فورد است. نکته جالب آن است که او برای سال ۲۰۲۰ چهره شناخته نشد، اما برای سال ۲۰۲۱ یکی از ۵۰ چهره تاثیرگذار در صنعت خودرو شناخته شده است. طراحی فورد ماوریک به عنوان یک پیکاپ جمع‌وجور یکی از دستاوردهای جیم بامبیک است.

قیمت این خودرو مناسب است و روی پلتفرم مشترک با مدل‌های اسکیپ و برانکو طراحی شده است.  طی ۲۰ ماه، این چهره توانسته است اقدامات موثری در صنعت خودرو انجام دهد. هرچند این محصول نتوانست مثل F-150 نظر مشتریان را جلب کند، اما می‌تواند به عنوان گزینه جایگزین بسیاری از شاسی ‌بلندها مطرح باشد.

 چهره برتر جنرال موتورز کیست؟

آل اوپنهایزر

اَل اوپنهایزِر (Al Oppenheiser) سرپرست تیم مهندسین هامر EV / جنرال موتورز است. او سال قبل در لیست برترین‌ها حضور نداشته است.

طراحی و قابلیت­‌های جالب هامر EV به عنوان خودرویی که پس از سال‌ها مجددا به میدان آمده، آن را از سایر خودروهای برقی متمایز ساخته است. برای آغاز فرآیند ساخت هامر EV در اواخر سال ۲۰۲۱، فرصت ۴ ساله طراحی و توسعه این خودرو به 2 سال و نیم کاهش یافت که رکورد تازه‌ای در جنرال ‌موتورز است.

جنرال موتورز خیلی زود پس از شروع واکسیناسیون و بهبود وضعیت کرونا در جهان، توانست اوضاع خود را سروسامان دهد. با تسریع روند واکسیناسیون کرونا در کشورهایی که صنعت خودروسازی جهان را در دست گرفته‌اند، اوضاع بازار خودرو رو به بهبود است، بنابراین برند آمریکایی  جنرال موتورز (General Motors یا همان GM) نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند همیشه کار و بارش در بازار این کشور سکه است.

مت ریماک کیست؟

اَل اوپنهایزر

موسس و مدیرعامل ریماک گروپ و ریماک تکنولوجیز، مدیرعامل بوگاتی ریماک است. او در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۳۳ چهره‌های تاثیرگذار در صنعت خودرو جهان قرار گرفته بود.

علاوه بر معرفی ریماک نِوِرا به عنوان یک سوپر اسپرت با قابلیت‌های تحسین ‌برانگیز، تامین سامانه باتری و سیستم اطلاعات سرگرمی استون‌مارتین والکایری هم برعهده شرکت ریماک قرار گرفته است. شرکت‌های تحت مدیریت او موفق شده است نظر شرکت‌های معتبر همچون هیوندای و پورشه را برای سرمایه‌گذاری جلب کند.

چهره برتر در هیوندای

ایوسان چانگ

ایوسان چانگ مدیرعامل هیوندای موتور گروپ است. او سال گذشته در رتبه ۱۴ قرار گرفته بود. در سال ۲۰۲۱ به عنوان نخستین سال مدیریت چانگ بر گروه هیوندای، چندین مدل جدید تحت برندهای کیا، هیوندای و جنسیس به جهانیان معرفی شد. هیوندای همچنین گام‌های بزرگی در راستای ایجاد تنوع در محصولات برقی، برنامه ساخت خودروهای سلول سوختی و گسترش فناوری خودران برداشته است.

کوتاه از کارلوس تاوارِس

کارلوس تاوارس

مدیرعامل استلانتیس که سال قبل در جایگاه ۹ فهرست برترین چهر‌های صنعت خودرو قرار داشت حالا باز هم چهره شده است. پس از اتحاد فیات کرایسلر و پژو سیتروئن و تشکیل گروه استلانتیس در ژانویه ۲۰۲۱، کارلوس تاوارس به عنوان مدیرعامل چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد. او برای ادامه فعالیت تمامی ۱۴ برند زیر چتر استلانتیس و همچنین افزایش تنوع محصولات برقی در سال‌های آینده برنامه‌‌ریزی کرده است.

چهره لوسید موتورز

پیتر رالینسون

پیتر رالینسون  (Peter Rawlinson) مدیرعامل و سرپرست بخش فناوری لوسید موتورز است. سال ۲۰۲۰ هم چهره و در جایگاه ۵ صنعت خودروسازی بود. خلاقیت تیم طراحان تحت نظر آقای رالینسون به ساخت لوسید ایر منجر شده است که خودرویی قدرتمند و سبک با مجموعه باتری به ظرفیت ۱۱۳ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر است، که البته لقب خودروی برتر سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند را نیز برای این خودرو به ارمغان آورده است.

جمع بندی

صنعت خودرو در جهان فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به دلایل متعددی مسیر برای فعالیت خودروسازان سخت‌تر شد.

برای نمونه در سال ۲۰۲۱، ادامه شیوع کویید ۱۹، موجب کمبود تراشه برای بسیاری از خودروسازان شد.

اما به لطف خلاقیت افراد شاغل در این صنعت، راهکارهای تازه‌ای برای عبور از این موانع پیدا شد. راه ‌حل‌هایی که توانست تاثیر عوامل مخرب کرونا و کمبود قطعه را برای صنایع خودروسازی جهان کاهش دهد.

سال ۲۰۲۱ برای خودروسازان مطرح دنیا پر از خبر و هیجان بود. در این‌باره می‌توان به افزایش سرمایه‌‌گذاری برای تولید خودروهای برقی، پیشرفت فناوری ساخت خودروهای خودران اشاره کرد.

همچنین معرفی محصولاتی همچون نسخه برقی از فورد F-150 و جیپ رانگلر که قابلیت‌های جدیدی از جمله حرکت خرچنگی برای آنها در نظر گرفته شد، اتفاق بزرگی در صنعت خودرو بود.

مدل‌های جدید مثل ریویان و لوسید که حرف‌های زیادی هم برای گفتن دارند، به بازار آمدند.

عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و گسترش رونمایی محصولات جدید به صورت مجازی، از دیگر موارد تازه در سال گذشته بود که البته به نظر می‌رسد به سنتی ماندگار تبدیل شود.

 

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو۴۵