مسابقه سرعت: خودرو در برابر طبیعت

۱۱ دی ۱۴۰۰ مسابقه سرعت: خودرو در برابر طبیعت

انسان، بشر، آدم و یا هر نام دیگری که به موجودات راست‌قامت خردمند روی زمین داده‌اند، یکی از میلیون‌ها گونه‌ای است که میلیون‌ها سال در این کره خاکی زندگی می‌کند و جوان‌ترین جاندار به وجود آمده است. در مقایسه با دیگر جانوران، انسان از نظر فیزیکی ضعیف‌تر است و از نظر قدرت و سرعت در برابر حیواناتی مثل فیل و شیر و پلنگ حرفی برای گفتن ندارد. تنها مزیت بشر، مغز ۱.۳ – ۱.۴ کیلوگرمی است که او را قادر ساخته تا با محیط پیرامونی وفق پیدا کند و سریع‌ترین و قوی‌ترین ماشین‌ها را بسازد.

خودرو یکی از دستگاه‌ها و ماشین‌های ساخت بشر است که روز به روز مدل‌های سریع‌تر و قوی‌تر از آن تولید می‌شود تا انسان را به سریع‌ترین موجود روی زمین تبدیل کند.

سرعت، از اولین خودرو تاکنون

مسابقه ماشین فرمول E با یوزپلنگ

انسان‌های خردمند تقریبا ۱.۸ میلیون سال پیش روی زمین به وجود آمدند و با پای پیاده در سراسر زمین پخش شدند. فیزیک بدنی ضعیف‌تر انسان‌ها این امکان را نمی‌داد تا بتوانند سریع‌تر از دیگر جانوران راه بروند و بدوند تا بتوانند غذایشان را شکار کنند و یا از دست حیوانات شکارچی فرار کنند.

نوع بشر از عمر ۱.۸ میلیون ساله خود روی زمین، فقط ۳۵۰۰ سال سواره بوده، زمانی که اسب را اهلی کرد. این یکی از نقاط عطف در تاریخ بشر است که به او اجازه داد در طول عمر کوتاه خود سرزمین‌های بیشتری را ببیند و فتح کند.

فقط ۲۵۵ سال است که آدم با مفهوم به نام خودرو آشنا شده و از اولین خودرو مدرنی که کارل بنز ساخت فقط ۱۳۶ سال می‌گذرد.

اولین وسیله نقلیه شبیه خودرو در سال ۱۷۶۷ میلادی ساخته شد که با نیروی بخار حرکت می‌کرد و ۷.۸ کیلومتر در ساعت سرعت داشت. در صورتی که میانیگن سرعت یک اسب ۴۵ کیلومتر بر ساعت است.

بنز پتنت موتورواگن، اولین خودرو واقعی و مدرنی است که در سال ۱۸۸۶ معرفی شد و حداکثر سرعتش به ۱۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و کُندتر از اسب بود.

در این ۱۳۶ سال صنعت خودرو شاهد اختراعات و ابداعات زیادی بوده و اتومبیل‌ها از کالسکه‌های آتشی به ماشین‌های خودران تبدیل شده‌اند و سرعتشان از ۱۶ کیلومتر بر ساعت به حدود ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ سریع‌ترین خودرو جهان با ۴۸۹ کیلومتر بر ساعت سرعت است، در صورتی که حداکثر سرعت بادبان‌ماهی به ۱۰۹، یوزپلنگ به ۱۲۱ و شاهین بحری به ۳۸۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+

بوگاتی شیرون در سال ۲۰۱۶ به عنوان جایگزین بوگاتی ویرون معرفی شد. مدل شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و توانست لقب سریع‌ترین خودرو را به دست بیاورد.

این ابرخودرو ۲ نفره دارای یک موتور W16 با حجم ۸ لیتر است و ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ در عرض ۲.۳ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند. سریع‌ترین خودرو جهان در هر صد کیلومتر ۱۶.۶ تا ۳۰.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند و خرید ماشین ۳.۵ میلیون دلار آب می‌خورد.

مسابقه سرعت ادامه دارد

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ پایان مسابقه سرعت نیست و قطعا در آینده خودروهای خیلی سریع‌تری را خواهیم دید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو