برنده مسابقه خودرویی تروتل هاوس کدام خودروساز خواهد بود؟

۲۵ آبان ۱۳۹۹ برنده مسابقه خودرویی تروتل هاوس کدام خودروساز خواهد بود؟

به تازگی بین چهار سدان موفق و پرفروش مسابقه‌ای توسط گروه Throttle House برگزار شده است. در این مسابقه هوندا آکورد با وجود عدم توانایی در رسیدن به مقام نخست عملکرد بسیار درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است. این سدان خانوادگی که به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر مجهز است در مصاف با چهار سدانFord Mustang EcoBoost ، Subaru WRX و Volkswagen Jetta GLI موفق شده است مقام دوم را بدست آورد.

تمامی خودروهای مذکور از موتور چهار سیلندر توربو شارژر بهره برده و به نظر می‌رسد که یک گیربکس اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت موتور آن‌ها را به عهده دارد. این خودروها با وجود آنکه از قدرت موتوری برابر برخوردار نیستند اما به نوعی رقیب یکدیگر در کلاس سدان محسوب شده و اتفاقا بازار فروش خوبی در کلاس خود دارند.

اولین دور مسابقه از نقطه صفر شروع شده و در این دور هر دو خودرو سوبارو WRX و فولکس‌واگن Jetta GLI از سیستم کنترل لانچ بهره برده‌اند. سیستم لانچ که بیشتر در مسابقات درگ مورد استفاده قرار می‌گیرد آپشنی مخصوص بهبود شتاب‌گیری خودرو است. سیستم لانچ این امکان را به خودرو می‌دهد تا برای آغاز حرکت خود عملکردی بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از حد ممکن خودروهای بدون این قابلیت را داشته باشد.

در این دور فولکس واگن با وجود بهره‌مندی از سیستم لانچ اما به دلیل تایرهای بسیار نامناسب در مکان آخر قرار می‌گیرد. هر سه خودرو دیگر تقریبا همزمان از خط پایان عبور کرده و عملکرد تقریبا مشابه‌ای از خود نشان داده‌اند. با این وجود موستانگ در مکان نخست قرار گرفته و بعد از آن آکورد مقام دوم را از آن خود می‌کند.

سومین خودرو سوبارو WRX

دور بعدی مسابقه بدون بهره‌مندی از سیستم لانچ برگزار می‌شود. در این دور نیز موستانگ مقام اول را بدست آورده و اتفاقا اختلاف نیز قابل توجه است. مجددا آکورد در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. پس از آن سوبارو WRX قرار گرفته که اتفاقا با تاخیر قابل‌توجه نقطه شروع نیز آغاز به حرکت کرده است. مقام آخر با اختلاف فراوان در اختیار فولکس‌واگن Jetta GLI قرار می‌گیرد.

در دور آخر که نتیجه نهایی را نیز مشخص می‌کند مقام نخست با اختلاف بسیار اندک در اختیار فورد موستانگ قرار می‌گیرد. هرچند ۸۰ درصد مسیر این دور جایگاه نخست در اختیار هوندا آکورد بوده است. این خودرو با اختلاف بسیار اندک جایگاه نخست خود را به موستانگ می‌بازد و در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. به طرز شگفت انگیزی نیز جایگاه سوم در اختیار فولکس‌واگن Jetta GLI قرار می‌گیرد.

 

سوبارو WXR 2020

مقام آخر نیز به سوبارو می‌رسد

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که هوندا آکورد بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. این خودرو با توجه به مشخصاتی که دارد بر روی کاغذ چندان رقیب مناسبی برای فورد موستانگ محسوب نمی‌شود اما در عمل اختلاف بسیار کمی با سدان فورد از خود نشان داده است.

هوندا آکورد

هوندا آکورد مورد استفاده در این مسابقه یه یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر مجهز است و مدل تولیدی متعلق به سال ۲۰۱۹ است. گفته می‌شود این خودرو از دیگر محصولات هوندا رقابتی‌تر بوده و از بعد مصرف سوخت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. هوندا این محصول را به همراه ۲ قوای محرکه دیگر در بازار آمریکا عرضه کرده که یکی از آن‌ها قوای محرکه هیبریدی است. این کمپانی قصد دارد به زودی آکورد را با دیگر انواع قوای محرکه هیبریدی راهی بازار کند. این موضوع از اهداف ۲۰۳۰ شرکت هونداست.

هوندا آکورد 2021

فورد موستانگ اکوبوست

مقام نخست این رقابت از آن فورد موستانگ است. مدل استفاده شده در این مسابقه که از نوع فورد موستانگ اکوبوست است از یک موتور 2.3 لیتری اکوبوست بهره می‌برد. این خودرو تولیدی سال ۲۰۲۰ می‌تواند ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تایرهای خودرو از نوع GT کمپانی میشلین است. جالب است بدانید که خریداران این خودرو در امریکا برای بدست آوردن مدل پایه این محصول باید حداقل ۲۷ هزار دلار هزینه کنند.

سوبارو WRX

سوبارو WRX مورد استفاده قرار گرفته در این درگ ۴ خودرویی می‌تواند ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.  این خودرو که تولیدی سال ۲۰۱۸ است می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ را در کمتر از ۵.۵ ثانیه طی کند و نسخه پیشرفته‌تر آن یعنی نسخه STI می‌تواند با کمک موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۵ لیتر توربو خود قدرتی برابر با ۳۰۵ اسب بخار تولید کند. قیمت نهایی این محصول سوبارو با امکانات کامل کمی بیشتر از ۴۰ هزار دلار است که در مقایسه با نسخه کامل رقبای خود یک انتخاب اقتصادی‌تر محسوب می‌شود.

فولکس واگن Jetta GLI

فولکس‌واگن Jetta GLI دیگر سدان مورد استفاده در این مسابقه‌ است. این سدان خانوادگی جز پرفروش‌ترین مدل‌های فولکس‌واگن در آلمان است و مدل جتا GLI  هفتمین نسل از این خودرو است. فولکس‌واگن Jetta GLI به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو مجهز است که می‌تواند ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو که تولیدی سال ۲۰۱۹ است برای انتقال نیروی پیشرانه دو نوع جعبه‌دنده اتوماتیک و دستی دارد که مدل استفاده شده در  این درگ ۴ نفره به نسخه گیربکس اتوماتیک مجهز است.

 

 فولکس واگن Jetta GLI

نویسنده: زهرا ملکی